Επίσημο: Red Bull - Honda από το 2019 στη Formula 1

Επίσημο: Red Bull - Honda από το 2019 στη Formula 1

Η Red Bull θα είναι η εργοστασιακή ομάδα της Honda στην F1 από τη νέα σεζόν. Θέμα ωρών η επίσημη ανακοίνωση.

Η Red Bull αποφάσισε τελικά να διακόψει την πολυετή συνεργασία της με τη Renault και να συνεργαστεί με τη Honda στην προμήθεια κινητήρων από το 2019 και έπειτα. Ανακοινώθηκε επίσημα πριν λίγα λεπτά καθώς η Formula 1 ετοιμάζεται για το γαλλικό GP στο Paul Ricard αυτό το Σαββατοκύριακο.

Η συμφωνία είναι πολυετής. Και όπως ανακοινώθηκε η ομάδα θα συνεχίσει να τρέχει με το όνομα Aston Martin Red Bull Racing, διατηρώντας το branding της αγγλικής φίρμας υπεραυτοκινήτων. Άλλωστε οι δύο εταιρείες έχουν σε από κοινού εξέλιξη το hypercar Valkyrie. Η Red Bull με αυτή τη συμφωνία παίρνει ένα ρίσκο, σε σχέση με το επίπεδο απόδοσης που φαίνεται ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται Renault και Honda. Όμως δείχνει εμπιστοσύνη στους Ιάπωνες για το μέλλον. Και έχει κάθε λόγο να το κάνει, όπως δείχνει η εμπειρία της συνεργασίας τους στην Toro Rosso. Η δεύτερη ομάδα της Red Bull έγινε η σανίδα σωτηρίας της αξιοπρέπειας της Honda, όταν η McLaren και ο Alonso πέταξαν κακήν κακώς έξω τους Ιάπωνες για να φέρουν τη Renault, στην οποία ο Ισπανός πίστευε περισσότερο.

Για να μη βρεθεί εκτός Formula 1 ντροπιασμένη η Honda, έγινε ένα deal που προέβλεπε τη λύση της συνεργασίας Toro Rosso – Renault και τον «δανεισμό» του Sainz στην εργοστασιακή ομάδα. Η Toro Rosso δέχτηκε έναν κινητήρα με χειρότερη απόδοση από εκείνη που τη δεδομένη στιγμή είχε o Renault, βλέποντας καλύτερη προοπτική για το μέλλον. Και λαμβάνοντας μια σοβαρή οικονομική βοήθεια. Από τότε είχαμε πει ότι αυτή η σχέση θα ήταν ο προθάλαμος μιας πιθανής συνεργασίας Red Bull – Honda σε ένα εργοστασιακό deal αντίστοιχο αυτού που είχε η Honda με τη McLaren.

Το βασικό πρόβλημα της Red Bull, αυτό που κυρίως φαίνεται ότι καθοδήγησε τη στάση της στις διαπραγματεύσεις με τη Honda και τη Renault, είναι η ύπαρξη της εργοστασιακής ομάδας F1 των Γάλλων. Ειδικά τώρα που ανεβαίνουν σε συνολική απόδοση και έχουν, όπως είναι φυσικό, στόχο τον πρωταθλητισμό. Η Red Bull δεν θα ήθελε να βρεθεί σε μια θέση να μάχεται με την εργοστασιακή Renault για νίκες, ενώ θα έχει μια πελατειακή σχέση με τους Γάλλους στο κομμάτι του κινητήρα. Να θυμίσουμε ότι από το 2010 ως το 2013, στην εποχή των ατμοσφαιρικών 2.4 V8, Red Bull και Renault έχουν κατακτήσει μαζί 47 νίκες, τέσσερις Τίτλους Οδηγών και άλλους τέσσερις Κατασκευαστών. Στην εποχή των υβριδικών τούρμπο V6 η πορεία τους δεν ήταν το ίδιο πετυχημένη, με μόλις 10 νίκες και πολλά προβλήματα.

Υπογράφοντας μια συνεργασία με τη Honda ο Mateschitz παίρνει μια παχυλή επιταγή. Αλλά κυρίως η ομάδα του έχει ένα εργοστασιακό deal. Δηλαδή όλη την προσοχή του ιαπωνικού εργοστασίου, αποκλειστικό προνόμιο στις  αναβαθμίσεις του κινητήρα, κ.λπ. Βέβαια, δεν θα μπορούσε να προχωρήσει μια συμφωνία, αν ο κινητήρας Honda είχε την ίδια απελπιστική εικόνα με αυτή που έδειξε όλα τα προηγούμενα χρόνια στο πίσω μέρος των μονοθεσίων της McLaren. Φέτος είναι σημαντικά βελτιωμένος τόσο σε αξιοπιστία όσο και σε ταχύτητα, πράγμα που δείχνει ότι είναι στο σωστό δρόμο εξέλιξης. Και έπεισε τους ανθρώπους της Red Bull στις αξιολογήσεις που έκαναν, έχοντας  μάλιστα όλα τα δεδομένα στα χέρια τους από την δική τους δεύτερη ομάδα. Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα οι Toro Rosso τερμάτισαν εμπρός από τις McLaren φέτος.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube