node/34801

Γερασμένος στόλος και αυξημένοι ρύποι επιβαρύνουν δραματικά τις πόλεις της Ελλάδας

Ο ΣΕΑΑ προτείνει κάποια μέτρα για να αναστραφεί η συνεχιζόμενη επιβάρυνση του περιβάλλοντος ειδικά από τα επαγγελματικά οχήματα.

Καθημερινά χιλιάδες φορτηγά εισέρχονται στα αστικά κέντρα για τη μεταφορά και τη διανομή προϊόντων και επιβαρύνουν ιδιαίτερα το ήδη επιβαρυμένο από ρύπους περιβάλλον. Η συμμετοχή προέρχεται κυρίως από τα αυξημένης ηλικίας οχήματα βαρέως τύπου.

Η Ελλάδα είναι δυστυχώς πρωτοπόρος, από πλευράς παλαιότητας, στο στόλο βαρέων οχημάτων, με μέσο όρο ηλικίας τα 18,8 έτη, όταν ο μέσος όρος Ευρώπης είναι τα 12 έτη. Η Ρουμανία έχει μέσο όρο ηλικίας τα 15 έτη, η Σλοβενία τα 12 έτη, ενώ η Γαλλία και η Δανία τα 7,0 και 7,7 έτη αντίστοιχα.

Η αυξημένη ηλικία του ελληνικού στόλου συνοδεύεται προφανώς από μειωμένη οδική ασφάλεια και έχει ως συνέπεια περισσότερα ατυχήματα και μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους δείκτες επικινδυνότητας του ΕΜΠ (2017), τα βαρέως τύπου οχήματα ηλικίας 16-20 ετών είναι 33,5 περισσότερες φορές εμπλεκόμενα σε ατυχήματα σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα ηλικίας 0-5 ετών. Επίσης, δυστυχώς, ο αριθμός θυμάτων είναι 12,5 φορές μεγαλύτερος από αυτόν των οχημάτων ηλικίας 0-5 ετών.

Τα αυστηρά μέτρα ως προς τις συγκεντρώσεις ρύπων (ποιότητα αέρα) οδηγούν τις χώρες σε συνεχή ανανέωση του στόλου τους και στην απομάκρυνση των πλέον παλαιών οχημάτων. Απεναντίας, η Ελλάδα έχει καταστεί το «νεκροταφείο» όλων των ανεπιθύμητων οχημάτων από τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για πρώτη φορά έθεσε πριν λίγες εβδομάδες περιορισμούς και στόχους για τις εκπομπές CO2 των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Με αυτήν την απόφαση θα επιτευχθεί η γενικότερη μείωση των εκπομπών και η κάλυψη των στόχων που τέθηκαν στη συμφωνία του Παρισιού. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή επιτροπή, για τις εκπομπές CO2 των βαρέων οχημάτων, οι στόχοι είναι:
-Έως το 2025 μείωση κατά 15%.
-Έως το 2030 μείωση κατά 30%.

Από το 2022 οι στόχοι θα τεθούν και για οχήματα μικρότερου μεικτού βάρους καθώς και για τα λεωφορεία.
Το σύστημα προσομοίωσης VECTO (vehicle energy consumption tool) θα εφαρμοστεί για την ορθή καταγραφή  των  εκπομπών  CO2, καθώς και για την κατανάλωση καυσίμων για όλα τα οχήματα άνω των 3500kg. Από 1/1/2019 το σύστημα αυτό είναι υποχρεωτικό για όλα τα νέα οχήματα και οι καταγραφές του συστήματος θα παρουσιάζονται ετησίως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα είναι δημοσίως διαθέσιμες για κάθε ένα από αυτά τα οχήματα.

Η έλλειψη της εφαρμογής αυτών των στόχων μπορεί αντί μειώσεων, να οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών CO2 έως και +9% στο διάστημα 2010-2030, λόγω της αυξημένης δραστηριότητας στον τομέα μεταφορών.

Υπό τις πιο πάνω συνθήκες /στόχους, η ελληνική πολιτεία πρέπει εσπευσμένα να προχωρήσει σε λήψη μέτρων που θα ανανεώσουν τον υπέργηρο στόλο των επαγγελματικών οχημάτων. Ακόμη περισσότερο, καθώς το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών για τη χώρα αναγνωρίζει απόλυτα τα προβλήματα. Μέτρα όπως:

-Κλιμάκωση του κόστους χρήσης, με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία. Πολύ μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και διόδια για τα νεώτερα οχήματα.

-Παροχή σημαντικών κυκλοφοριακών ελευθεριών στα νεότερα οχήματα, αποκλειστική πρόσβαση σε ιδιαίτερες περιοχές.

-Ισχυρές επιδοτήσεις των επαγγελματιών μεταφορέων.

-Κίνητρα για τα φορτηγά ιδιωτικών επιχειρήσεων, πχ. αυξημένες αποσβέσεις για την κτήση οχημάτων σύγχρονης τεχνολογίας.

-Αυστηροί κανόνες για τις επιχειρήσεις που επιμένουν να χρησιμοποιούν υπέργηρα οχήματα για μεταφορές /πιο συχνοί τεχνικοί έλεγχοι ή ακόμη και όριο ηλικίας.

-Καλή εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου, καθώς αφορά επίσης βαρέα φορτηγά και λεωφορεία.

-Αυστηροί έλεγχοι στους ξένους μεταφορείς που διακινούν, πολλές φορές παράτυπα, φορτία με παλαιότερα οχήματα.

[Πηγή: ΣΕΑΑ]

 

 

TAGS
node/39163

Η Kosmocar φέρνει τα ηλεκτρικά ποδήλατα στην Ελλάδα μέσα από την Kosmoride

Ολοκληρωμένες υπηρεσίες πωλήσεων και after sales, μέσα από ένα εκτενές δίκτυο σε όλη την Ελλάδα. 

Πέμπτη, 04 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Η Kosmocar φέρνει τα ηλεκτρικά ποδήλατα στην Ελλάδα μέσα από την Kosmoride

Η Kosmocar, Επίσημος Εισαγωγέας των Volkswagen, Audi, Skoda και Ducati, είχε γνωστοποιήσει την πρόθεσή της να μπει στο χώρο των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Χθες, Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου, προχώρησε και στην επίσημη ανακοίνωση της νέας της αυτής δραστηριότητας, της εισαγωγής και διάθεσης e-Bikes (ηλεκτρικών ποδηλάτων) στην ελληνική αγορά, υπό τον διακριτικό τίτλο Kosmoride.

Η Kosmoride παρείχε ηλεκτρικά ποδήλατα στη συμβολική ποδηλατοδρομία που διοργάνωσε ο Δήμος Αθηναίων και η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου. Δεκάδες Δήμαρχοι από την Αττική και όλη την Ελλάδα, ποδηλάτισαν με e-Bikes της Kosmoride από την Πλατεία Κοτζιά μέχρι τον Εθνικό Κήπο, διασχίζοντας το κέντρο της Αθήνας. Στο πνεύμα της ημέρας, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο μεγάλων ποδηλατόδρομων στην Αθήνα, στο άμεσο μέλλον.

podil

Ευχή όλων, όπως εκφράστηκε από το Δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη και τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ Δημήτρη Παπαστεργίου, να αποκτήσουν οι πόλεις πιο ανθρώπινο πρόσωπο και να υπάρξει περισσότερος διαθέσιμος χώρος για τους πολίτες, οι οποίοι θα απολαμβάνουν μία καλύτερη ποιότητα ζωής.

Στο πλαίσιο της νέας δραστηριότητας στα e-Bikes, η Kosmoride θα προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες πωλήσεων και after sales, μέσα από ένα εκτενές δίκτυο σε όλη την Ελλάδα. Έχει ήδη συνάψει τις σχετικές συμφωνίες και θα εκπροσωπεί στα καταστήματά της, μερικές από τις κορυφαίες μάρκες e-Bikes στον κόσμο.

Να θυμίσουμε ότι ανάμεσα στις εξαγγελίες της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση θα περιλαμβάνονται και κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων. 

[Πηγή: Δελτίο Τύπου Kosmocar]

node/39147

Παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου: Δύο νέοι ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα 

Οι ποδηλατικές διαδρομές θα ξεκινούν από το Φάληρο και θα φτάνει ως την Κηφισιά και από το Μετρό Κατεχάκη ως τον Ευαγγελισμό.

Τετάρτη, 03 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου: Δύο νέοι ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα 

«Η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει γρήγορα για δύο μεγάλους ποδηλατόδρομους στην Αθήνα», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, από την πλατεία Κοτζιά, κατά την έναρξη ποδηλατοδρομίας στον υπό διαμόρφωση «Μεγάλο Περίπατο», που διοργάνωσε ο Δήμος Αθηναίων, με αφορμή την Ημέρα Ποδηλάτου. Ταυτόχρονα, ο υπουργός, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των προβλέψεων της κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, προανήγγειλε την επιπλέον παροχή ισχυρών κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Ειδικότερα, όπως έκανε γνωστό ο κ. Χατζηδάκης, η κυβέρνηση αποφάσισε «την ολοκλήρωση της ποδηλατικής διαδρομής, από το Φάληρο μέχρι την Κηφισιά, και ειδικότερα το τμήμα Γκάζι-Κηφισιά, με προϋπολογισμό 7 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα, θα κατασκευαστεί άλλος ένας ποδηλάτόδρομος, ένα έργο ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, με αφετηρία από το σταθμό του μετρό της Κατεχάκη και ο οποίος μέσω Πολυτεχνειούπολης και Πανεπιστημιούπολης, θα καταλήγει στο σταθμό του μετρό στον Ευαγγελισμό».

«Το ποδήλατο είναι το πιο οικολογικό μέσο μετακινήσεων και γι' αυτό η κυβέρνηση δεν μένει στα λόγια. Προχωράει μπροστά με έργα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ΥΠΕΝ και επεσήμανε ότι και τα δύο αυτά έργα θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του Πράσινου Ταμείου.

xatz

Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, «την Παρασκευή ο ίδιος ο πρωθυπουργός θα εξαγγείλει την πολιτική μας για την ηλεκτροκίνηση». Όπως είπε, «στην πολιτική αυτή περιλαμβάνεται ένα οικολογικό bonus για όσους αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα, το οποίο θα είναι πολύ ισχυρότερο για όσους αγοράσουν ηλεκτρικά ποδήλατα». «Θέλουμε να κάνουμε επί της ουσίας ένα άνοιγμα στο ποδήλατο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Σήμερα, ημέρα του ποδηλάτου, η ελληνική τοπική αυτοδιοίκηση, δήμαρχοι από όλη την Αττική, αλλά και από όλη την Ελλάδα, συγκεντρωθήκαμε εδώ για μία κίνηση συμβολική: Μία ποδηλατοδρομία. Να δείξουμε ότι υπάρχει ένας άλλος τρόπος ζωής, ένας διαφορετικός, καλύτερος τρόπος ζωής», δήλωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

bike

Όπως είπε, «η δική μου ευχή και πεποίθηση είναι αυτή να είναι η τελευταία συμβολική κίνηση. Του χρόνου την ημέρα του ποδηλάτου να τη γιορτάσουμε όλοι μαζί εδώ στον Μεγάλο Περίπατο, σε μία διαδρομή που θα φθάνει τα 7 χλμ. Μία διαδρομή που θα απελευθερώσει 50 στρέμματα δημόσιου χώρου και θα αλλάξει την Αθήνα».

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Παπαστεργίου, τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ «το ποδήλατο είναι μέσο μετακίνησης και όχι μόνο μέσο αναψυχής». Όπως τόνισε, «η ΚΕΔΕ παίρνει πρωτοβουλίες να δώσουμε το χώρο που θέλουμε για τον πεζό και για το ποδήλατο και χάρη στις πρωτοβουλίες και του ΥΠΕΝ, μπορούμε να ελπίζουμε σε καλύτερες ημέρες για όλους μας, για να ξαναδούμε τις πόλεις όπως τις θέλουμε όπως τις ονειρευόμαστε, πόλεις ανθρώπινες, πόλεις για να ζεις».

Μετά τις δηλώσεις, δήμαρχοι από όλη την Ελλάδα, αλλά και μέλη της ποδηλατικής κοινότητας της Αθήνας έκαναν συμβολική ποδηλατοδρομία, ξεκινώντας από την πλατεία Κοτζιά και καταλήγοντας στο Ζάππειο.