H σημειολογία ενός εξωφύλλου

H σημειολογία ενός εξωφύλλου

Κάθε χρόνο, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, εκατοντάδες δημοσιογράφοι παίρνουν μαζί με το υπόλοιπο πληροφοριακό υλικό που αφορά στην Εκθεση και ένα βιβλίο, την περίφημη “Revue Automobile”.

Πρόκειται για μια έκδοση που περιέχει στοιχεία και τεχνικά χαρακτηριστικά από όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ένθεν και ένθεν του Ατλαντικού, ένα βιβλίο- εργαλείο για κάθε επαγγελματία του χώρου.

Που είναι η είδηση;

Στον κατάλογο του 2013 εξώφυλλο δεν ήταν ούτε κάποιο εντυπωσιακό supercar, ούτε κάποιο εμπορικό μοντέλο. Ηταν το ... εκ Κίνας ορμώμενο QOROS 3 sedan. H QOROS είναι εταιρία που εδρεύει στη Σαγκάη και δημιουργήθηκε το 2007 με τη συμμετοχή της Chery Automobile

(o μεγαλύτερος ανεξάρτητος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Κίνα) και της Israel Corporation, μιας μεγάλης ισραηλινής εταιρίας συμμετοχών.

Το γιατί οι δαιμόνιοι Κινέζοι διάλεξαν να συνεταιριστούν με μια εταιρία από το Ισραήλ είναι προφανές σε επιχειρηματικό επίπεδο...

Το γιατί το QOROS είναι εξώφυλλο στην πιο διάσημη για τον ειδικό Τύπο ετήσια έκδοση, είναι περισσότερο από προφανές.

Η Κίνα δεν είναι μόνον μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά που απορροφά όλο και περισσότερα προϊόντα (αυτοκίνητα εν προκειμένω) από την Ευρώπη κυρίως και τις ΗΠΑ, Κορέα, Ιαπωνία σε δεύτερο χρόνο. Δεν είναι μόνον ο “στόχος” όλων όσων προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τον ξαφνικό έρωτα των απογόνων του Μάο για τα premium προϊόντα τους - από τις “7άρες” και τις X6 μέχρι τις S-Class, τις Bentley και τις Ferrari.

H Κίνα πρωτίστως παράγει και στη συνέχεια αγοράζει. Και μπορεί ακόμη τα αυτοκίνητα που παράγει να καλύπτουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία τις ανάγκες τις εσωτερικές αγοράς, αλλά δεν είναι μακρυά η μέρα που θα δούμε πολλά made in China να κυκλοφορούν ανάμεσά μας.

Για όσους βιάζονται να απαξιώσουν/υποτιμήσουν τους Κινέζους οφείλουμε να θυμίσουμε, πως ως γηραιότεροι, θυμόμαστε πολύ καλά το απαξιωτικό ύφος με το οποίο κάποιοι κοιτούσαν τα πρώτα made in Japan αυτοκίνητα κάπου εκεί στη δεκαετία του 1960 και αργότερα τα made in Korea.

Οσοι υποτίμησαν Ιάπωνες και Κορεάτες βρέθηκαν προ εκπλήξεων, ενώ όσοι τους πίστεψαν και επένδυσαν σε αυτούς κυριολεκτικά πλούτισαν.

Αν γυρίσουμε την πλάτη στους Κινέζους και σε ό,τι αυτοί παράγουν, μάλλον θα κάνουμε ένα τραγικό ιστορικό λάθος.

H παρουσία του QOROS στη Revue Automobile, δεν δείχνει μόνον ότι οι Κινέζοι είχαν το χρήμα για να αγοράσουν το συγκεκριμένο εξώφυλλο. Καταδεικνύει και ότι οι Κινέζοι κλείνουν το μάτι στην Ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και το ότι η δεύτερη είναι έτοιμη να τους υποδεχτεί.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube