node/24004

Ό,τι να 'ναι, όπως να 'ναι

Με αφορμή τις αντιδράσεις της πολιτείας για το δυστύχημα στην Αθηνών - Λαμίας
Ο Τόσκας πριν ένα μήνα εξήγγειλε μείωση 50% των προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ, ο Μαυραγάνης θέλει τώρα να τα προσαρμόσει στη φορολογική δήλωση και ο Μανιός λέει πως τα γρήγορα αυτοκίνητα είναι ταξικός παραλογισμός! Ζήτω η τρέλλα!!!

Λίγο μόλις καιρό πριν, ο υπουργός προστασίας του Πολίτη, ο κ. Τόσκας δήλωνε σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών», την πρόθεσή του να μειώσει κατά 50% τα πρόστιμα για τις παραβάσεις του ΚΟΚ, λόγω της οικονομικής κρίσης. 

Όπως είχε πει τότε, από τη μείωση θα εξαιρούνται τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε όσους παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη και σε όσους ξεπερνούν το όριο κατανάλωσης αλκοόλ.

Στην πρόθεση αυτή της κυβέρνησης είχε αντιδράσει άμεσα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC)  και την χαρακτήρισε σαν «βήμα πίσω».

Antonio Avenozo, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC, σχολιάζοντας την εξαγγελία της ελληνικής κυβέρνησης για την πρόθεση μείωσης των προστίμων ξεκαθάρισε ότι «η απόφαση αυτή θα είναι ένα βήμα πίσω για την Ελλάδα. Η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση προσοχής αποτελούν κύριες αιτίες πρόκλησης συγκρούσεων και θανάτων στο δρόμο. Η μείωση των προστίμων στέλνει εντελώς λάθος μήνυμα. Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να αναθεωρήσει την απόφασή της».

Σήμερα, μετά το τροχαίο δυστύχημα στο Ύπατο της Θήβας, η κυβέρνηση αντιδρά δια στόματος του υφυπουργού Μεταφορών κ. Μαυραγάνη, εξαγγέλλοντας πρόστιμα ανάλογα της φορολογικής δήλωσης του παραβάτη. 

Μάλιστα ο υφυπουργός τόνισε πως «θέλουμε να αποτρέψουμε τον εν δυνάμει παραβάτη, είναι το ίδιο αν θα πληρώσει 50 και 100 ευρώ, αν έχει εισόδημα 10.000 ευρώ ή 100.000 ευρώ. Το θύμα δεν το νοιάζει το πρόστιμο. Το ένα μέτρο που έχει να κάνει με την ποινή και απειλείται με φυλάκιση κάποιος ο οποίος τραυμάτισε είτε θανάσιμα, είτε βαριά, έναν συνάνθρωπό του. Το διοικητικό μέρος του προστίμου όμως, πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να καταλαβαίνει πόσο κακό προκαλεί».

Ό,τι να 'ναι, όπως να 'ναι!

Πρώτα από όλα διότι μια τέτοια ρύθμιση είναι απόλυτα αντισυνταγματική. Το άρθρο 4 του Συντάγματος προβλέπει πως όλοι οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στο νόμο και επομένως για το ίδιο αδίκημα δεν μπορεί να επιβάλλονται διαφορετικές ποινές

Με την εξαίρετη αυτή Μαυραγάνειο λογική, ο άνεργος μάλλον μπορεί να τρέχει με 250 km/h και να μην πληρώσει ούτε ένα ευρώ, την ώρα που ο δηλώνων 100.000 ευρώ εισόδημα μπορεί να συλληφθεί με 150 km/h και να πληρώσει ένα χιλιαρικάκι. 

Τραβηγμένο το παράδειγμα αλλά πώς αλλιώς θα αντιδράσεις σε μια όντως τραβηγμένη από τα μαλλιά δήλωση;

Θα περίμενα από τον κ. Μαυραγάνη να ασχοληθεί με τους κάκιστους δρόμους, με την παντελή έλλειψη αστυνόμευσης σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα-χρέπια που κυκλοφορούν ανάμεσά μας, με κάτι βρε αδελφέ που να έχει μια λογική. 

Θα ήθελα τον κ. Μαυραγάνη να συνεργαστεί με τον κ. Τόσκα και να δω στους δρόμους την Αστυνομία να σταματά κάποιον που έχει πχ σπασμένο το ένα πίσω φως, να ελέγχει την κατάσταση των ελαστικών, να βεβαιώνει πρόστιμα σε κάποιον που κάνει... μετακόμιση με το αυτοκίνητό του, κοκ. 

Ωστόσο κινήθηκε και αυτός στη «γραμμή αριστεροσύνης» του έτερου φωστήρα της επανάστασης, του βουλευτή Μανιού, ο οποίος έσπευσε μετά το δυστύχημα να δηλώσει πως «το ότι υπάρχουν γρήγορα αυτοκίνητα είναι ένας ταξικός παραλογισμός, διότι απευθύνεται σ' έναν πολύ πλούσιο, εγώ δεν μπορώ να αγοράσω τέτοιο αυτοκίνητο».

Για όσους βιαστούν να ισχυριστούν ότι μια Μαυραγάνειος προσέγγιση ισχύει ήδη στη Σουηδία ή την Φινλανδία, να τους υπενθυμίσω ότι εκεί υπάρχει πρόστιμο «από - έως» ανάλογα το πού και πώς γίνεται η παράβαση, ενώ αυτά που διαβάζουμε κατά καιρούς περί υπέρογκων προστίμων ή ποινών αφορούν σε δικαστικές αποφάσεις.

Είναι με άλλα λόγια θέμα Δικαιοσύνης και ερμηνείας-εφαρμογής ενός νόμου που όμως ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ και αφήνει περιθώριο στον λειτουργό της να κρίνει τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες έγινε μια παράβαση και αναλόγως να τιμωρήσει. 

Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για τη λογική Μαυραγάνη, Μανιού και των λοιπών αριστερών (σ.σ.: λέμε τώρα) στελεχών. 

Αντί λοιπόν άλλης συζήτησης, αυτό που πρέπει κάποιος να πει σε όλους αυτούς, είναι πως στη Γερμανία (που τόσο λατρεύουν), τη Σουηδία (που επικαλούνται ως πρότυπο) και σε άλλες ευνομούμενες χώρες, η Αστυνομία θα είχε σταματήσει τον νεαρό με την Porsche μέσα σε πέντε το πολύ λεπτά από την ώρα που η πρώτη κιόλας κάμερα θα τον είχε «συλλάβει» να πηγαίνει με 250+ km/h.

Aυτό! Τόσο απλά!