Νόμιμο είναι, ηθικό όμως;

Νόμιμο είναι, ηθικό όμως;

Με αφορμή όσα έγιναν πριν και μετά την Power Stage του Ράλι Σουηδίας.

Μεγάλη συζήτηση έχει ξεσπάσει για το ράλι Σουηδίας και ειδικά για την (μη) επίδοση του Ogier που βρέθηκε με το καλημέρα να ανοίγει το δρόμο και να έχει προβλήματα με το φρέσκο χιόνι, αλλά στη συνέχεια δεν μπόρεσε σε καμία περίπτωση να είναι ανταγωνιστικός χάνοντας κατά κράτος τον αγώνα.

Μάλιστα ο «πεντάκις» βρέθηκε πολύ πίσω και από… αναπληρωματικούς (λέγε με Suninen, Paddon, Ostberg, Lappi) γκρινιάζοντας για τη σειρά εκκίνησης ακόμη και εκεί που αντικειμενικά δεν έπρεπε να είχε πρόβλημα.
Διότι ναι μεν είχε δίκιο ότι αυτός άνοιγε το δρόμο, αλλά στα δεύτερα περάσματα από τις ειδικές οι συνθήκες ήταν σαφώς καλύτερες από ότι στο πρώτο πέρασμα και εκεί οι επικριτές του λένε πως δεν είχε καμία δικαιολογία.

Όπως και να έχει η ιστορία έγραψε Neuville και χίλια μπράβο στον Βέλγο που επιτέλους ξεπέρασε τον συνδυασμό «γκαντέμης + λάθη», οδήγησε έξυπνα και ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί ενός αγώνα που ελάχιστοι μη Σκανδιναβοί έχουν ανέβει.

Ο τίτλος του άρθρου όμως έχει να κάνει με την τακτική της M-Sport στην Power Stage και μετά από αυτήν . Σε πρώτη φάση και με εντολή άνωθεν ο Ogier καθυστέρησε να φτάσει επίτηδες στην Power Stage για να ξεκινήσει πίσω από τον Neuville και να έχει πιο καθαρό δρόμο.

Πέτυχε έτσι τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, αλλά σε συνδυασμό με την ποινή που πήρε έπεσε στην 11η θέση της γενικής κατάταξης.
Ωστόσο, πάλι με άνωθεν εντολή, ο Evans καθυστέρησε επίτηδες να φτάσει στο τελικό κοντρόλ και έτσι ο Ogier ανέβηκε στην 10η θέση, κερδίζοντας έναν επιπλέον βαθμό (αυτόν της 10ης θέσης).

Οι παλαιότεροι θα πουν ότι και στο παρελθόν είχαμε ανάλογες κινήσεις με οδηγούς να καθυστερούν για παράδειγμα στον τερματισμό ενός σκέλους του αγώνα για να έχουν καλύτερη σειρά εκκίνησης στο επόμενο.
Όπως είχαμε και κρούσματα «εσωτερικών εντολών» μέσα σε μια ομάδα για να ευνοηθεί ένας οδηγός σε βάρος κάποιου άλλου που δεν κυνηγούσε τίτλο.
Επί της ουσίας νόμιμο είναι. Ηθικό όμως;
Μεγάλη συζήτηση και κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια, όχι μόνον στο WRC αλλά και στην F1.  

Σε κάθε περίπτωση μην πυροβολείτε τον «πεντάκις». Το πρωτάθλημα έχει πολύ δρόμο ακόμη μπροστά…

Οι εσωτερικές εντολές σε μια ομάδα και τα σκόπιμα «καπέλα» ήταν πάντα ένα θέμα που σήκωνε μπόλικη συζήτηση σε ό,τι αφορά τουλάχιστον το ηθικό τους σκέλος.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube