node/3654

Oι σταρ απογειώνουν «αφανείς» αγώνες



Αγώνες και πρωταθλήματα που δεν είχαν μεγάλη δημοσιότητα, συγκεντρώνουν τώρα το ενδιαφέρον χάρη στη συμμετοχή αστέρων από άλλες κατηγορίες.

Μετά την έκρηξη δημοσιότητας που είχε πάρει το Pike’s Peak στα τέλη της δεκαετίας του 1980, με τη συμμετοχή των Βάλτερ Ρερλ (Audi S1) και Άρι Βάτανεν (Peugeot 405 T16), ο θρυλικός αμερικάνικος «αγώνας προς τα σύννεφα» είχε πέσει στο σκοτάδι για τους Ευρωπαίους.

Τώρα όμως, με την ανακοίνωση της συμμετοχής του πολυπρωταθλητή WRC, Σεμπαστιέν Λεμπ, με ένα ειδικά φτιαγμένο Peugeot 208 T16, 600 ίππων, το ενδιαφέρον για τον αγώνα ξανά κορυφώνεται.
Αυτό όμως δεν είναι μια μεμονωμένη περίπτωση. Ο Λεμπ αναμένεται να απογειώσει το ενδιαφέρον και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) όταν θα συμμετάσχει από του χρόνου, πάλι μαζί με τη Citroen.

Κάτι ανάλογο θα γίνει από φέτος και με το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Rallycross, χάρη στη συμμετοχή του παγκόσμιου πρωταθλητή ράλι, Πέτερ Σόλμπεργκ. Το γεγονός ότι ο Νορβηγός πείστηκε να μετακινηθεί σ’ αυτή τη μορφή αγώνων (όπου ήδη αγωνιζόταν ο επίσης πρωταθλητής WRC, Μάρκους Γκρένχολμ) δεν πρέπει να είναι άσχετο με την ανάληψη της προώθησης του ράλικρος από την κορυφαία στο είδος εταιρεία IMG, η οποία σημειωτέον προτίμησε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Rallycross (που μετονόμασε σε RallycrossRX) από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) που σκεπτόταν πριν να αναλάβει.

Μιλώντας για ράλι, η αναβάθμιση του πρωταθλήματος IRC σε Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) από τη FIA δεν του αύξησε τη δημοσιότητα όσο η συμμετοχή σε αυτό του πρώην σταρ της Formula 1, Ρόμπερτ Κουμπίτσα, που επέστρεψε στους διεθνείς αγώνες μετά το παρά λίγο μοιραίο ατύχημά του πριν δύο χρόνια (στο οποίο σχεδόν αποκόπηκε το δεξί του χέρι).

Ο Πολωνός οδηγός διέλυσε το συναγωνισμό στο Ράλι Καναρίων, πριν λίγες μέρες, κερδίζοντας όλες σχεδόν τις ειδικές διαδρομές και χτίζοντας μια διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον εργοστασιακό οδηγό της Skoda και τρεις φορές νικητή του αγώνα, Γιαν Κοπέτσκι, μέχρι που το παράκανε σε μια στροφή, χτύπησε την μπαριέρα και έσπασε τον τροχό του Citroen DS3 RRC που οδηγούσε. Αργότερα δήλωσε πως το λάθος του ήταν μέρος της εκπαίδευσής του στα ράλι και αναμένεται να είναι πιο προσεκτικός στο WRC Ράλι Πορτογαλίας (11-14 Απριλίου) και στο ERC Ράλι Αζορών (25-27 Απριλίου) όπου επίσης θα συμμετάσχει απογειώνοντας το ενδιαφέρον.