node/2918

Σκέψεις από το Ντιτρόιτ


Μακρύ το ταξίδι μέχρι τη «Μέκκα» της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας, το Ντιτρόιτ, αλλά άξιζε και με το παραπάνω ο κόπος. Η πλέον ιδιαίτερη στιγμή ήταν η ευκαιρία να βρίσκομαι μεταξύ των πρώτων δημοσιογράφων παγκοσμίως, που είδαν από κοντά το πρώτο κόμπακτ 4θυρο κουπέ της Mercedes-Benz, τη CLA.

Οι πρώτες φωτογραφίες είχαν διαρρεύσει λίγες μέρες πριν, όμως από κοντά είναι αλλιώς τα πράγματα. Η αλήθεια είναι ότι η CLA σε κολλάει με την ομορφιά της. Ειδικά το πίσω μέρος της είναι εκθαμβωτικό, με τις κυρτές γραμμές και τη χαμηλή οροφή να δημιουργούν ένα πολύ όμορφο και δυναμικό σχήμα. Το εμπρός μέρος είναι ουσιαστικά ίδιο με της A-Class, στο πάτωμα της οποίας και βασίζεται άλλωστε, αλλά δε βλέπω το λόγο που αυτό είναι κακό. Και μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της CLA είναι ότι δεν καταλαβαίνεις ότι τη βάση της αποτελεί η A-Class.
Μια ακόμα πιο σημαντική επιτυχία του 4θυρου κουπέ των 4+1 θέσεων, είναι ότι πρόκειται για το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής. Έχει Cd 0,23, ενώ οι εκδόσεις BlueEFFICIENCY έχουν 0,22, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.
Στην καμπίνα της, το ταμπλό είναι ίδιο με της A-Class (άρα και της B-Class) κι αυτό σηκώνει λίγη κουβέντα είναι η αλήθεια. Νομίζω πως οι Γερμανοί φίλοι μας θα μπορούσαν να κάνουν το κάτι παραπάνω ώστε να υποστηρίξουν ακόμα καλύτερα το πανέμορφο δημιούργημά τους και να του δώσουν περισσότερο up-market ύφος. Ακόμα ένα θεματάκι έχει να κάνει με τη χαμηλή γραμμή της οροφής που κλέβει λίγο χώρο στο πίσω κάθισμα. Από την άλλη το πορτμπαγκάζ είναι βαθύ και φαρδύ, καλύπτοντας μια χαρά μια οικογένεια.
Η CLA σε βάθος χρόνου θα χρησιμοποιεί τους κινητήρες και το σύστημα μετάδοσης της A-Class. Το νέο εδώ είναι το ολοκαίνουργιο σύστημα τετρακίνησης, που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη.
Το νέο καμάρι της Mercedes-Benz αναμένεται στη χώρα μας τον Απρίλιο, με τιμή-γέφυρα μεταξύ της A-Class και της C-Class, που διαμορφώθηκε στα 28.900 και 27.750 ευρώ, με και χωρίς απόσυρση αντίστοιχα.