Με την παγκόσµια έλλειψη µάικροτσιπ να ταλανίζει την αυτοκινητοβιοµηχανία και το πόλεµο στην Ουκρανία να κάνει τα πράγµατα ακόµη χειρότερα, το χρονικό διάστηµα αναµονής για κάποιον που θέλει να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά και τους 18 µήνες.
Ωστόσο ποιος µπορεί να περιµένει τόσο ή έστω οκτώ ή δέκα µήνες; Μοιραία λοιπόν κάποιοι στρέφονται στην αγορά µεταχειρισµένων. Δεν µιλάµε για «σαπάκια», αλλά για µεταχειρισµένα µε λίγα χιλιόµετρα ηλικίας το πολύ 18-24 µηνών, αφού αν έχεις να διαθέσεις ένα κεφάλαιο για καινούργιο, αναζητάς ένα περίπου ανάλογης τιµής µεταχειρισµένο.
Η πρώτη έκπληξη έχει να κάνει µε την τιµή τους: Ελάχιστα χαµηλότερη αυτής του αντίστοιχου καινούργιου στην καλύτερη περίπτωση, ενώ ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκαµε και µεταχειρισµένα που ήταν και ακριβότερα από τα καινούργια!
Η αλήθεια είναι πως οι νόµοι της αγοράς (προσφορά - ζήτηση) καθορίζουν τις τιµές. Αλλά αυτή τη στιγµή ζούµε τον απόλυτο παραλογισµό. Έναν παραλογισµό που συχνά κινείται στο όριο της κερδοσκοπίας.
Είναι σαφές πως κάποιοι θέλουν να εκµεταλλευτούν την αυξηµένη ζήτηση, µε τον καταναλωτή πολλές φορές να κινδυνεύει να πέσει και θύµα απάτης.
Πώς µπορεί κάποιος να προστατευτεί όµως από αυτό το κλίµα που έχει διαµορφωθεί στην αγορά; Πρώτα από όλα µπορεί να αναζητήσει εναλλακτικές στην αγορά καινούργιου. Δεν έχουν όλες οι εταιρείες τεράστιο χρόνο αναµονής, ενώ υπάρχουν και κάποιες που έχουν (ακόµη) ετοιµοπαράδοτα αυτοκίνητα. Μπορεί να µην είναι ακριβώς η έκδοση που θέλατε, αλλά µικρό το κακό. Μια έρευνα αγοράς επίσης, µπορεί να σας αποκαλύψει αυτοκίνητα που δεν ήταν στα αρχικά σας «θέλω», αλλά που τελικά ικανοποιούν µια χαρά τις ανάγκες σας.
Αν όµως στραφείτε στην αγορά µεταχειρισµένου, τότε αναζητείστε το, µακριά από δελεαστικές αγγελίες και «ευκαιρίες» που µπορεί να αποδειχτούν... µούφες.
Σχεδόν όλες οι αντιπροσωπίες και οι µεγάλοι επώνυµοι έµποροι έχουν στόλο µεταχειρισµένων που τα πωλούν και µε εγγύηση. Κάντε µια ενδελεχή έρευνα, αναζητείστε το µέγιστο των εγγυήσεων και κυρίως ψάξτε τον αντιπρόσωπο ή τον έµπορο που θα είναι εκεί και ύστερα από την αγορά του αυτοκινήτου...
Η προσωπική άποψή µου; Καινούργιο έστω και αν περιµένεις λίγο παραπάνω. Αλλά για σκεφτείτε λίγο και τη χρονοµίσθωση... Καινούργιου ή µεταχειρισµένου. Ίσως αυτός ο τρίτος δρόµος αποδειχθεί η πιο συµφέρουσα λύση, µε δεδοµένο ότι πολλές εταιρείες µακροχρόνιας µίσθωσης έχουν φροντίσει να έχουν διαθέσιµα µοντέλα σε όλες τις κατηγορίες.
Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!