Τριόδια...

Τριόδια...

Έχει γεμίσει ο τόπος στο You tube με βιντεάκια ανθρώπων που δεν πληρώνουν διόδια. Χαμός.
Το δικό μου αγαπημένο είναι ο κύριος που δικαιολογεί την άρνησή του στο πέναλτι που δεν δόθηκε υπέρ της ομαδάρας την Κυριακή και φυσικά στον ανάδρομο Ερμή. My second best είναι το βιντεάκι με τον... Σάββα Κωφίδη, ο οποίος δίνει έμφαση στην άρνησή του, κουνώντας ανέμελα την κόμη.
Το ρεύμα άρνησης πληρωμής γίνεται σιγά σιγά ποτάμι θυμωμένο. Να λοιπόν μια ακόμα προσπάθεια αντίστασης του Έλληνα, μετά την έμπρακτη αντίσταση εναντίον της απαγόρευσης του  καπνίσματος. Η πρώτη τουλάχιστον είναι σοβαρή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, καθημερινά, περίπου πέντε στους δέκα οδηγούς, φθάνοντας στους σταθμούς διοδίων, κατεβαίνουν από τα οχήματά τους, σηκώνουν τις μπάρες και περνούν χωρίς να πληρώσουν το αντίτιμο.
Γιατί; Μα διότι πολύ απλά το ποτήρι ξεχειλίζει. Διότι η βενζίνη έχει φτάσει στο 1,6 ευρώ στο λίτρο ενώ την ίδια ώρα, αυξήσεις διοδίων ισχύουν ήδη από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 2 Ιανουαρίου, όπως ανακοίνωσαν οι κατασκευάστριες εταιρείες παραχώρησης, «Νέα Οδός» και «Κεντρική Οδός».
Στα διόδια Αφιδνών οι νέες τιμές διαμορφώνονται στα 2,05 ευρώ, στα
διόδια Θηβών στα 2,50 ευρώ, στα διόδια Τραγάνας 2,40 ευρώ και στα
διόδια Αγίας Τριάδας στα 1,55 ευρώ. Με άλλα λόγια, για να πας και να έρθεις προς και από Λαμία θα πρέπει να πληρώσεις 17 ευρώ μόνο για διόδια.
Πέρα από το δίκαιο ή άδικο της άρνησης, είναι προφανές ότι άλλη μια υπηρεσία στην Ελλάδα είναι αδιανόητα ακριβή. Και καλά, ο αυτοκινητόδρομος μέχρι τη Λαμία είναι πλέον σύγχρονος. Το εξοργιστικό είναι να πληρώνεις κερατιάτικα για να χρησιμοποιείς τον χειρότερο καρόδρομο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που λέγεται Εθνική οδός Κορίνθου - Πάτρας.
Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις αυξήσεις; Διότι τελικά τα διόδια είναι απλώς η μάσκα που κρύβει όλο αυτό το ελεεινό καρναβάλι των συναλλαγών του δημοσίου με τις κατασκευαστικές εταιρείες.
Δείτε τι λέει ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης. Χαρακτηρίζει λάθος την κίνηση των πολιτών να μην πληρώνουν διόδια γιατί «ζημιώνουν όχι μόνο το κράτος που εισπράττει τον ΦΠΑ από το κάθε αντίτιμο του διοδίου, αλλά και οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες που υφίστανται ζημιά θα στραφούν εναντίον του Δημοσίου για διαφυγόντα κέρδη». Τα λέει λοιπόν αυτά για την τιμή των όπλων και μετά μπαίνει στο ζουμί της υπόθεσης. Παραδέχεται ότι αυτές οι κινήσεις πολιτών αναδεικνύουν ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι τα ακριβά διόδια. Και ύστερα, μπίνγκο!

Τονίζει ότι εδώ και λίγο καιρό, οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότησή τους, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τη μείωση της ροής των αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης, και τη μη πληρωμή διοδίων, καθώς και την αύξηση των επιτοκίων σε σχέση με την περίοδο που υπεγράφησαν οι συμβάσεις. «Εμείς», λέει ο υφυπουργός, «θεωρούμε πως οι απαιτήσεις των τραπεζών είναι υπερβολικές. Το Δημόσιο θα προσπαθήσει και θα τα καταφέρει να είναι σωστό στις συμβατικές του υποχρεώσεις». Και μετά μας εξηγεί ότι οι τράπεζες έχουν κληθεί από το υπουργείο Υποδομών σε έναν υπεύθυνο διάλογο, «για να σωθούν οι αυτοκινητόδρομοι».
«Πρέπει να γίνουν τροποποιήσεις και των πέντε συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, αφού προχωρήσουμε σε διαπραγματεύσεις, με βάση τα νέα δεδομένα, για να σώσουμε τα έργα. Και οι συμβάσεις αυτές θα έρθουν σύντομα στη Βουλή». Το πιάσατε; Τα διόδια δεν αυξάνουν μόνο επειδή αυξήθηκε ο ΦΠΑ, αλλά κυρίως επειδή προσπαθούν να καλύψουν μέρος του κόστους κατασκευής το οποίο έπρεπε να χρηματοδοτήσουν οι τράπεζες και δεν το κάνουν! Με άλλα λόγια η κατασκευή, επέκταση και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων είναι επί της ουσίας στον αέρα. Πέφτουν σιγά σιγά οι μάσκες. Κρίμα, τώρα που σε λίγο θα αρχίσει το Τριώδιο...

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube