Ανοιχτοί λογαριασμοί

Ανοιχτοί λογαριασμοί

Και πριν την F1 ο Σουμάχερ είχε την τύχη, το ταλέντο και το μυαλό να βρίσκεται στην κατάλληλη θέση την κατάλληλη στιγμή. Πριν κάνει το πρώτο τεστ στην F3 και εντυπωσιάσει τον Βίλι Βέμπερ, έναν από τους ικανότερους μάνατζερ με πολύ καλές διασυνδέσεις που έσπευσε αμέσως να τον καπαρώσει, είχε διαπρέψει αγωνιζόμενος ως έφηβος στα καρτ, αλλά και στο πρωτάθλημα Formula Ford 1600. Μπορεί να παρέκαμψε το μεγάλο σχολείο του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος F3000, αλλά η δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα της γερμανικής F3 το ’89 ένα βαθμό πίσω από τον Καρλ Βέντλιγκερ και ο τίτλος το ’90, ήταν αρκετά για να τον φέρουν στην επίσημη εργοστασιακή ομάδα της Mercedes για το πρωτάθλημα Σπορ Πρωτοτύπων Group C μαζί με τον Αυστριακό πιλότο, αλλά και το συμπατριώτη του Γερμανό Χάιντς Χάραλντ Φρέντσεν.
Στόχος της Mercedes ήταν να βάλει κάποιον από τους τρεις στην F1 τη σεζόν του ’92 να «ψηθεί», με σκοπό να τον αξιοποιήσει την επόμενη χρονιά που σχεδίαζε την επάνοδό της στα μεγάλα σαλόνια -με ένα μονοθέσιο του Πίτερ Ζάουμπερ, με τον οποίο είχαν ήδη συνεργασία στο Group C, και δικό της κινητήρα. Αν και ο Σουμάχερ είχε εντυπωσιάσει με την άμεση προσαρμογή του από την F3 των 200 ίππων στα 1000 PS που έβγαζαν στις δοκιμές οι turbo V8 των Mercedes Group C, ο ίδιος ο Ζάουμπερ δήλωσε πρόσφατα ότι σε καθαρό ταλέντο, ίσως εκείνη την εποχή ο Φρέντσεν να υπερτερούσε. Παρόλα αυτά, ο Σουμάχερ του έφαγε την θέση στην F1 – και το κορίτσι του.
Ο Βέμπερ είχε ήδη απορρίψει μια πρόταση για μια θέση στην ομάδα της Footwork στο μέσο της χρονιάς και συζητούσε με ομάδες της F1 κυρίως για τη σεζόν του ’92. Όμως τα πράγματα πήραν άλλη τροπή όταν ο Μπερτράν Γκασό τράκαρε με έναν ταξιτζή στο Λονδίνο οδηγώντας την Alfa Romeo της κοπέλας του. Καβγάδισε άγρια με τον ταξιτζή και τον ψέκασε με σπρέι αερίου CS. Συνελήφθη αμέσως, καταδικάστηκε σε φυλάκιση και φυσικά έχασε τη θέση του στην Jordan GP. Μια εβδομάδα πριν το Grand Prix του Σπα, κι ενώ βρισκόταν στο Νίρμπουργκρινγκ για αγώνα του Group C, ο Σουμάχερ έμαθε ότι υπήρχε πιθανότητα να αγωνιστεί στην F1 το επόμενο κιόλας Σαββατοκύριακο. Αλλά για να μη αποσπάσουν την προσοχή του δεν τον ενημέρωναν για κάθε λεπτομέρεια των διαπραγματεύσεων.
Την Τρίτη πήγε στην έδρα της Jordan GP κοντά στην πίστα του Silverstone για να του ετοιμάσουν ένα κάθισμα στα μέτρα του και να κάνει μια πρώτη δοκιμή με το μονοθέσιο. Προσαρμόστηκε τόσο άμεσα που στον τρίτο μόλις γύρο πίεζε τόσο που ανάγκασε τους μηχανικούς να του ζητήσουν να κόψει. Εκείνος με την αυτοπεποίθηση που χαρακτηρίζει όλη την καριέρα του τους διαβεβαίωσε ότι ήταν ΟΚ, και λίγο αργότερα ισοφάρισε το ρεκόρ γύρου που είχαν κάνει στη συγκεκριμένη πίστα οι κανονικοί οδηγοί της ομάδας. Ωστόσο μέχρι και την Πέμπτη η συμμετοχή του νεαρού Γερμανού στο GP του Σπα δεν ήταν σίγουρη. Για να πειστεί ο παραδόπιστος Έντι Τζόρνταν χρειάστηκε η Mercedes να του βάλει στην τσέπη ούτε λίγο ούτε πολύ 150.000 στερλίνες.
Ο Σουμάχερ πήγε στο Σπα και παρότι ο αγώνας του τέλειωσε νωρίς, όταν έκαψε το συμπλέκτη όντας άπειρος να εκκινεί με βαρύ φορτίο καυσίμου, στις δοκιμές είχε προλάβει να πείσει την F1 ότι ήταν το επόμενο μεγάλο αστέρι της. Ύστερα από λίγους γύρους έστριβε flat out με 6η την Eau Rouge που τότε ήταν στενότερη, με την μπαριέρα δίπλα στην άσφαλτο. Το ίδιο και την πολύ γρήγορη Μπλανσιμόν. Ο τιμ μέιτ του Αντρέα Ντε Τσέζαρις, με την εμπειρία των 160 GP τότε, δεν τολμούσε να κάνει το ίδιο. Και παρότι στον αγώνα έτρεχαν ο Προστ, ο Μάνσελ και ο Σένα, στο πολύ απαιτητικό τρίτο sector του γύρου, ο Σουμάχερ ήταν πάντα μέσα στους τρεις πρώτους.
Παρότι από λιγότερο ή περισσότερο ειδικούς με την F1 ο Τζόρνταν θεωρείται πανέξυπνος, στην περίπτωση του Σουμάχερ φάνηκε αφελής κι έκανε ένα λάθος που χάλασε τα σχέδια της Mercedes. Και παρότι δεν θα μπορούσε να το φανταστεί, επηρεάζει τις επιλογές και την καριέρα του Γερμανού 20 χρόνια αργότερα.
Ο Τζόρνταν δεν φρόντισε να «δέσει» έγκαιρα τον Σουμάχερ. Μια μόλις εβδομάδα μετά ο Μπριατόρε και ένα τσούρμο δικηγόρων υπέγραφαν με τον «Mr 10%», το παρατσούκλι με το οποίο έγινε γνωστός ο Βίλι Βέμπερ συμβόλαιο. Κάτι που έβαλε την καριέρα του Μίκαελ σε άλλη τροχιά από αυτό που είχαν φανταστεί οι άνθρωποι της Mercedes όταν έβαζαν το χέρι στην τσέπη για να τον δουν στο γκριντ.
Σήμερα πολλοί αναρωτιούνται γιατί η Mercedes τον έφερε πίσω στην F1; Γιατί τον στηρίζει παρότι δεν φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα, ακόμη και σε σχέση με τον τιμ μέιτ του, αλλά και γιατί ο ίδιος επιμένει; Οι απαντήσεις ίσως να βρίσκονται στους λογαριασμούς που οι δύο πλευρές άφησαν ανοιχτούς ύστερα από όσα έγιναν τον Αύγουστο του 1991. Δεν ξέρω αν ο Σουμάχερ νιώθει την ηθική υποχρέωση απέναντί τους. Για τη Mercedes πάντως είναι απωθημένο ένας τίτλος με τον Σουμάχερ που για δέκα χρόνια έντυνε τις κερκίδες του Χοκενχάιμ στα κόκκινα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube