node/41530

Αντίδοτο στην υψοφοβία;

Τα crossover με ξεκάθαρα σπορ χαρακτήρα δεν είναι εύκολο να συνδυάσουν με επιτυχία τα αντιφατικά χαρακτηριστικά τους. Αλλά κάποια το κάνουν εξαιρετικά!

Τα δύο αυτοκίνητα που οδήγησα περισσότερο τον μήνα που πέρασε έτυχε να ανήκουν στην κατηγορία των crossover/SUV, αλλά και να έχουν ξεκάθαρα σπορ χαρακτήρα. Αυτά τα δύο ομολογουμένως αντιφατικά στοιχεία δεν είναι καθόλου εύκολο να συνδυαστούν με επιτυχία.

Ακόμα και σε χαμηλά, συμβατικά μοντέλα η προσθήκη «σπορ χαρακτήρα» μεταφράζεται συχνά σε μια σκληρή ανάρτηση και τέσσερα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα που καταφέρνουν να πλήξουν την άνεση χωρίς να διευρύνουν τις ικανότητες του πλαισίου ή να αυξήσουν τη συμμετοχή του οδηγού. Με το αυξημένο ύψος ενός SUV να προσθέτει έναν ακόμη παράγοντα δυσκολίας, η λύση ενός τέτοιου προβλήματος δεν μοιάζει καθόλου εύκολη. Ευτυχώς όμως υπάρχουν εταιρίες που είναι αποφασισμένες να το κάνουν σωστά.

Οδηγώντας το Ford Puma ST [video], μάταια έψαχνα για στοιχεία που θα μου θύμιζαν ότι δεν οδηγώ το αντίστοιχο Fiesta [video]. Ίδια, ακαριαία απόκριση του πλαισίου στην πρώτη κίνηση του τιμονιού, ίδια προθυμία να σηκώσει τον πίσω εσωτερικό τροχό με το παραμικρό και αντίστοιχα ρυθμίσιμο πίσω μέρος στο «άσε» του γκαζιού. Επιστρέφοντας το αυτοκίνητο στη Ford, σκεφτόμουν ότι αυτό το Puma πρέπει να συμμετέχει στο επόμενο Fight Club. Για να δούμε πόσο κοντά στο χρόνο του Fiesta μπορεί να φτάσει, αλλά κυρίως γιατί είμαι σίγουρος ότι θα προσφέρει περισσότερα χαμόγελα από πολλά χαμηλότερα μοντέλα.

Λίγο αργότερα έπεσε στα χέρια μου η Porsche Cayenne E-Hybrid. Η οποία έχει επίσης πολύ άμεσο τιμόνι, αλλά πιο ήπιο χαρακτήρα σε πρώτη επαφή. Πρέπει να επιλέξεις το Sport Plus, το οποίο ρυθμίζει την ανάρτηση, την τετραδιεύθυνση, τη μετάδοση κ.ά. για να αποκαλυφθεί το σπορ αυτοκίνητο που κρύβεται μέσα της. Βέβαια, έχω ξαναοδηγήσει μεγάλο SUV με εντυπωσιακά άμεση και ακριβή συμπεριφορά: Την Alfa Romeo Stelvio. Απλώς αυτή η Cayenne ζυγίζει... 450 kg παραπάνω. Και είναι παντού καλύτερη.

Ευτυχώς, όσοι ψωνίζουν με οδηγικά κριτήρια έχουν ακόμα αρκετές επιλογές σε «χαμηλά» αυτοκίνητα. Αντί για την Cayenne μπορείς να επιλέξεις την αντίστοιχη Panamera, ενώ στα χρήματα του Puma ST διατίθεται και το Focus ST [video]. Αλλά είναι καλό να ξέρουμε ότι ακόμα κι αν τα SUV κανιβαλίσουν κάθε άλλο είδος αυτοκινήτου, οι κατασκευαστές θα μπορούν να φτιάξουν μοντέλα που είναι ικανά να μας εξιτάρουν οδηγικά. Το κάνουν ήδη.


Υ.Γ. Τα κλειδιά της Cayenne ήταν και τα τελευταία που αφήνω στην κλειδοθήκη του DRIVE. Μετά από 13 χρόνια συμμετοχής στη διαμόρφωση αυτών των σελίδων, ήρθε η ώρα να επιστρέψω στο ρόλο που είχα τα προηγούμενα 12: Αυτόν του αναγνώστη. Αλλά με το μυαλό γεμάτο αναμνήσεις και με τα χέρια χορτασμένα από αυτοκίνητα βγαλμένα από τα όνειρα κάθε petrolhead. Το «ευχαριστώ» προς συναδέλφους και αναγνώστες, είναι λίγο. Καλή συνέχεια!