Test drive: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 PS

Test drive: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 PS

Το ευρωπαϊκών προδιαγραφών EcoSport τερματίζει την απουσία της Ford από την κατηγορία των crossover πόλης.

Σύμφωνα με μελέτη της Ford, οι πωλήσεις των μικρών SUV/crossover στην Ευρώπη στο διάστημα 2013-2018 θα αυξηθούν κατά 90%.

Ήταν λοιπόν επιβεβλημένο να πάρει κι εκείνη μέρος σε αυτό το πάρτι και το κατάφερε με τη δεύτερη γενιά του EcoSport, που ουδεμία σχέση έχει με το μικρό SUV που παρουσιάστηκε το 2003 για την αγορά της Βραζιλίας.

Παγκοσμίου βεληνεκούς, ευρωπαϊκής στόχευσης
Το νέο EcoSport δραστηριοποιείται στο παγκόσμιο στερέωμα από το 2013 και στην εξέλιξή του έχουν συμμετάσχει μηχανικοί και σχεδιαστές από 16 διαφορετικές χώρες. Ωστόσο χρειάστηκε να περάσουν άλλα 3 χρόνια προκειμένου να ξεκινήσει η ευρωπαϊκή του καριέρα, η οποία σύμφωνα με τη Ford συνεπάγεται πολλές βελτιώσεις προκειμένου ευθυγραμμιστεί με τις απαιτήσεις των ευρωπαίων.

Θα το αναγνωρίσεις ως ένα μεγεθυμένο και ψηλωμένο Fiesta, χωρίς να αποκλείεται η αναζήτηση λίγης περισσότερης λεπτότητας στα χαρακτηριστικά του. Η βασικότερη αισθητική διαφορά της ευρωπαϊκής έκδοσης είναι η απουσία της κρεμασμένης στην πίσω πόρτα ρεζέρβας που υπάρχει στις άλλες αγορές. Είναι διαθέσιμη έναντι 230 ευρώ, όμως αυξάνει το συνολικό μήκος στα 4.273 mm από 4.017 κι αυτό δεν είναι καθόλου θετικό για ένα αυτοκίνητο με βασικό προορισμό την πόλη.

Στην καμπίνα πάντως η εικόνα είναι σαφώς πιο γνώριμη, αφού έχει μεταφερθεί σχεδόν αυτούσια από το Fiesta. Θα ήταν πολύ καλύτερα να είχαν μεταφερθεί και τα υλικά πάντως, αφού τα μαύρα σκληρά πλαστικά που χρησιμοποιούνται κάνουν ξεκάθαρα έκπτωση στην ποιότητα. Η συναρμογή είναι μέτρια όπως και το φινίρισμα, σε αντίθεση με την προσεγμένη ηχομόνωση. Στο ταξίδι ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι αισθητός αλλά όχι υπερβολικός, ενώ ο κινητήρας ακούγεται μόνο στο βαθύ πάτημα του γκαζιού, πάντα με ευχάριστη χροιά και χαμηλή ένταση.



Τα καθίσματα παρότι στενά δεν είναι άβολα, οπότε η θέση οδήγησης δεν κουράζει. Από την άλλη, οι εμπρός κολόνες περιορίζουν την διαγώνια ορατότητα και τα πολλά κουμπάκια της κονσόλας θέλουν συνήθεια και δάχτυλα που σημαδεύουν καλά.

Τα ευχάριστα νέα έρχονται από την ευρυχωρία και την πρακτικότητα. Τέσσερις επιβάτες 1,80 m φιλοξενούνται χωρίς πρόβλημα με τα μικροπράγματα και τις αποσκευές τους. Θήκες υπάρχουν μπόλικες τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω, ενώ η πλάτη του πίσω καθίσματος έχει ρυθμιζόμενη κλίση που μεταβάλλει το πορτμπαγκάζ. Η Ford δηλώνει πλέον 355 lt χωρητικότητας, πρέπει να αναφέρουμε όμως ότι μέχρι πρότινος έκανε λόγο για 310 έως 375 lt. Θα θέλαμε όμως η πίσω πόρτα να ανοίγει προς τα πάνω και όχι στο πλάι, για περισσότερη ευκολία όταν δεν υπάρχει άνεση χώρου. Ευτυχώς ανοίγει με τη σωστή φορά, δηλαδή από δεξιά προς τα αριστερά. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα για πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, για τη δημιουργία ενός απόλυτα επίπεδου χώρου.

EcoSport με EcoBoost
Ο πολυβραβευμένος 1.000άρης EcoBoost εδώ βρίσκεται στην κορυφαία του έκδοση, με 140 ίππους και 18,3 kgm μεταξύ 1.400-4.500 rpm που αποδίδονται με εντυπωσιακή γραμμικότητα κι ευστροφία. Το έργο του πάντως δεν είναι εύκολο, αφού τα 1.350 kg και το αραιό 5άρι κιβώτιο τον δυσκολεύουν. Με 0-100 km/h σε 10,4” και 80-110 km/h με 4η σε 6,9”, σίγουρα δεν είναι αργό αλλά ούτε και σοβαρά πιο γρήγορο από ένα Nissan Juke 1.2 DIG-T με 115 ίππους.

Διαβάστε ακόμα Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Black Edition

Η απόκρισή του μοτέρ είναι πολύ ζωντανή, ενώ υπάρχει επαρκής ροπή τόσο για να προσπερνάς άνετα όσο και για να κινείσαι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις ελάχιστες στροφές στο μοτέρ. Ακολουθώντας αυτή την πρακτική ο EcoBoost αποδεικνύεται αρκετά οικονομικός, αφού χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια βρίσκεται στην περιοχή των 7,5 lt/100 km. Θα γλύψει το 10άρι εάν αναζητήσεις τους 140 ίππους, ενώ σα μέση τιμή μετρήσαμε 8,1 lt/100 km.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, ειδικά ρυθμισμένα για τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Αυτό σημαίνει πιο σκληρό άξονα, νέα σχέση αμορτισέρ/ελατηρίων και απόσταση από το έδαφος μικρότερη κατά 1 cm. Η απόσταση της κοιλιάς από το έδαφος είναι στα 16,4 cm με πλήρες φορτίο ώστε να επιτρέπεται η ασφαλής διάβαση ενός κακοτράχαλου χωματόδρομου, ενώ οι γωνίες προσέγγισης/ράμπας και αναχώρησης είναι 21/33,3 και 23,3 μοίρες αντίστοιχα.

Ακόμα και χωρίς τη σπορ ανάρτηση της έκδοσης Titanium S, το EcoSport είναι αρκετά σφιχτό ώστε να μη γέρνει ιδιαίτερα ακόμα κι όταν το πιέζεις σοβαρά, ενώ ταυτόχρονα απορροφά σωστά τις λακκούβες έστω και χωρίς την κορυφαία διαχείριση των δυνάμεων που χαρακτηρίζει ένα Fiesta. Το ίδιο ισχύει και για το τιμόνι, το οποίο κόβει όσο χρειάζεται για να μη δημιουργεί πρόβλημα στην πόλη.



Το πάτημα στο δρόμο είναι σίγουρο και σταθερό, ωστόσο το εμπρός μέρος είναι αρκετά επιρρεπές στην υποστροφή κι εάν είσαι επιθετικός το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας επεμβαίνει επίμονα. Μια παρατήρηση αφορά στα Hankook Ventus Prime2 που φαίνεται να γλιστράνε νωρίς και να έχουν ένα μέρος της ευθύνης για τις όχι κορυφαίες αποστάσεις ακινητοποίησης, με 100-0 km/h σε 40 m.

ΕυρωπαEco
Το EcoSport δεν είναι απαλλαγμένο από μειονεκτήματα είναι όμως μια ξεχωριστή πρόταση με πρακτική καμπίνα και αξιόλογο για την κατηγορία οδηγικό χαρακτήρα. Παρά τα οικονομικά υλικά πάντως, τα 19.940 -ενδεικτικά- ευρώ του Titanium των 140 ίππων (+600 ευρώ από το 125άρι) δεν είναι λίγα, αν και ο υπερπλήρης εξοπλισμός που περιλαμβάνει μέχρι κάμερα οπισθοπορείας τα γλυκαίνει κάπως. Ίσως να είχε νόημα και η διάθεση της φτηνότερης έκδοσης Trend που θα εξασφάλιζε μεγαλύτερο πλεονέκτημα τιμής απέναντι στο Nissan Juke, το βασικό ανταγωνιστή.

Τι λέει το DRIVE
Για όποιον θέλει και μπορεί να κάνει τα στραβά μάτια στα φτωχά πλαστικά της καμπίνας το EcoSport είναι ένα πρακτικό, ευρύχωρο κι εύχρηστο μικρό αυτοκίνητο. Δεν είναι φτηνό μα αυτό προϋποτίθεται εάν θέλεις να ξεφύγεις από την πεπατημένη.
Τιμή από € 19.940
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 140 PS/6.000 rpm, 18,3 kgm/1.400-4.500 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 32,1”
0-400 m 17,4” @ 131,7 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 160,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,5”
50-80 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (3η) 5,5”
80-110 km/h (4η) 6,9”
110-140 km/h (4η) 10,2”
110-140 km/h (5η) 13,7”
Φρένα 100-0 km/h 40 m
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2125 g/km
Διαστάσεις 4.017 x 1.765 x 1.650 mm
Βάρος 1.340 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube