Test drive: Range Rover Velar D300

Test drive: Range Rover Velar D300

Το νέο, μεσαίο Range Rover σε προσελκύει με την εμφάνισή του, αλλά έχει και αρκετά ακόμη χαρίσματα για να σε κερδίσει.

Στην γκάμα των μοντέλων της Range Rover, η απόσταση από το Evoque μέχρι το Sport ήταν πολύ μεγάλη, μέχρι χτες. Αυτό το κενό ήρθε να καλύψει το νέο Velar. Ένα μοντέλο που παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αξίες της βρετανικής εταιρίας, αλλά ταυτόχρονα ενσωματώνει τεχνολογίες και χαρακτηριστικά επόμενης γενιάς.

Όταν το δεις για πρώτη φορά, αμέσως θα καταλάβεις σε ποια οικογένεια ανήκει, ταυτόχρονα όμως μάλλον θα συμφωνήσεις ότι το αισθητικό αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερο από των αδελφών του. Εμένα, για παράδειγμα, μου αρέσει πολύ το Evoque και αρκετά το Sport. Όμως δίπλα στο Velar το πρώτο μου φαίνεται φλύαρο και μικρό, ενώ το δεύτερο κάπως παλιομοδίτικο και αχρείαστα ογκώδες. Ο νέος της παρέας συνδυάζει τη μακριά σιλουέτα των μεγαλύτερων Range Rover με ένα στρογγυλεμένο πίσω μέρος που το κάνει να δείχνει πιο δυναμικό. Και καλύπτεται από τόσο απλές, καθαρές επιφάνειες που μοιάζει με εκθεσιακό πρωτότυπο σε πρωτόλεια μορφή. Φτιαγμένο μόνο βάσει της έμπνευσης του σχεδιαστή, πριν ακόμα η μετατροπή του σε μοντέλο παραγωγής αλλοιώσει το σχήμα του με ξενέρωτες λεπτομέρειες.

Η πιο ξεχωριστή εκδοχή του Velar λέγεται R-Dynamic. Σε σχέση με τη βασική διαφοροποιείται αισθητικά μέσα έξω, με χαρακτηριστικότερο γνώρισμα τα διακοσμητικά στοιχεία στο χρώμα του χαλκού, στον εμπρός προφυλακτήρα, στο καπό και στα «βράγχια». Τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (απλό, S, SE και HSE) είναι διαθέσιμα και στις δύο εκδοχές του αυτοκινήτου, απλή και R-Dynamic, ενώ η πληθώρα επιλογών και επιπλέον πακέτων εγγυάται ότι κανένα Velar δεν θα είναι ακριβώς ίδιο με κάποιο άλλο. Το δικό μας είναι το πλούσιο R-Dynamic HSE, με μερικά επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού όπως η ανοιγόμενη, πανοραμική ηλιοροφή και οι ζάντες 22” που τραβούν τα βλέμματα σαν μαγνήτης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Land Rover Discovery 2.0 Sd4

Κάτω από το αμάξωμα του Velar, με αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,32, κρύβεται μια παραλλαγή του πλαισίου της Jaguar F-Pace, με υλικό κατασκευής το αλουμίνιο, σε ποσοστό 82%. Το μεταξόνιό του είναι ακριβώς ίδιο (2,87 m), το μήκος και το πλάτος όμως έχουν αυξηθεί περίπου κατά επτά πόντους έκαστο, στα 4,80 m και 2,03 m, αντίστοιχα. Μπαίνοντας στην καμπίνα, είναι απίθανο να υποθέσεις τη συγγένεια με τη Jaguar, αφού το μοναδικό κοινό σημείο είναι ο αναδυόμενος, περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου. Άντε, και οι μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι. Κατά τα άλλα, η εικόνα που βλέπεις εμπρός σου έρχεται… από το μέλλον.



Τα φυσικά πλήκτρα του ταμπλό και της κονσόλας έχουν καταργηθεί, και τα πάντα ρυθμίζονται μέσα από τις δύο οθόνες αφής 10” του συστήματος Touch Pro Duo. Δεν υπάρχει λόγος να σε τρομάζει αυτή η σκέψη, αφού στην πράξη πρόκειται για ένα σύστημα απόλυτα ενστικτώδες στη χρήση. Αρκεί να έχεις χρησιμοποιήσει smartphone ή τάμπλετ για να νιώσεις αμέσως άνετα με την επάνω οθόνη, να περιηγηθείς στο χάρτη κάνοντας ζουμ με δύο δάχτυλα, χωρίς lag, να τοποθετήσεις τα εικονίδια που θέλεις στο αρχικό desktop κ.λπ. Και στην κάτω, η περιήγηση μεταξύ των ρυθμίσεων του κλιματισμού, των καθισμάτων (κλιματιζόμενα και με λειτουργία μασάζ στην περίπτωσή μας) και των προγραμμάτων οδήγησης γίνεται εξίσου εύκολα, με τη βοήθεια και δύο περιστροφικών χειριστηρίων. Η οθόνη 12,3” που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων έχει κορυφαία ευκρίνεια και προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες παραμετροποίησης σε σχέση με την αντίστοιχη της Audi, ενώ το ιδιαίτερα high tech περιβάλλον ολοκληρώνουν τα πλήκτρα του τιμονιού που κι αυτά αλλάζουν ενδείξεις κατά περίπτωση.



Οι περισσότερες επιφάνειες στο εσωτερικό του Velar καλύπτονται από μαλακό δέρμα κορυφαίας ποιότητας, με την όψη, την υφή και τη μυρωδιά που αρμόζουν σε ένα αυτοκίνητο τέτοιου προσανατολισμού και τιμής. Αυτό που είναι λιγότερο ταιριαστό είναι το πλαστικό σε σημεία όπως το κάλυμμα του καντράν ή η επένδυση της μεσαίας κολόνας. Κι όταν βάζεις το χέρι σου στη θήκη της πόρτας, είναι περίεργο που αντί για μια αφράτη μοκέτα νιώθεις τις ακμές του πλαστικού. Επί της ουσίας πάντως, αυτές οι λεπτομέρειες δεν είναι ικανές να χαλάσουν την καλή εικόνα που σχηματίζεις για το Velar από τη θέση του οδηγού. Συνήθεια χρειάζεται μόνο η φαρδιά κολόνα εμπρός σου που περιορίζει λίγο την ορατότητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Range Rover Sport 2.0 Sd4

Ο χώρος στο πίσω κάθισμα, παρότι δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων για SUV τέτοιου μεγέθους, δεν είναι τόσο μικρός που να αποτελεί μειονέκτημα. Πρακτικά, ακόμα και δύο ψηλοί ενήλικοι θα ταξιδέψουν άνετα πίσω, ρυθμίζοντας ηλεκτρικά την κλίση της πλάτης του καθίσματος, ενώ το φαρδύ τούνελ στο πάτωμα θα δυσκολέψει κάποιον τρίτο στο να βολέψει τα πόδια του. Το πορτμπαγκάζ είναι όσο τεράστιο φαντάζεσαι, φτάνοντας τα 673 lt μαζί με τον κρυφό χώρο κάτω από το πάτωμά του, ενώ διαθέτει και οκτώ πρακτικούς γάντζους πρόσδεσης αποσκευών. Στους χώρους για μικροπράγματα, οι σχεδιαστές της καμπίνας του Velar ήταν πιο φειδωλοί. Το μικρό ντουλαπάκι στο ταμπλό και το ότι οι πόρτες δεν χωρούν μπουκάλια 1,5 lt, είναι ενδεικτικά.

Ως D300, το συγκεκριμένο Velar φορά έναν 3λιτρο V6 ντίζελ με δύο τούρμπο: Ένα μεταβλητής γεωμετρίας που λειτουργεί συνεχώς κι ένα συμβατικό, το οποίο αναλαμβάνει να τροφοδοτήσει τη δική του πλευρά του V, πάνω από τις 2.500 rpm. Το αποτέλεσμα αυτών είναι 300 PS και 71,4 kgm. Συνδυάζεται με αυτόματο 8άρι κιβώτιο και μόνιμη τετρακίνηση που μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της δύναμης στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς, δύο στοιχεία που χαρακτηρίζουν κάθε Velar. Το μοτέρ ακούγεται αισθητά στην καμπίνα μόνο όταν το κιβώτιο κρατήσει την 1η λίγο παραπάνω, για παράδειγμα ξεκινώντας σε ανηφόρα, αλλά αυτό δεν είναι αρνητικό. Με τόσο ωραία χροιά και ραφιναρισμένη λειτουργία από το ρελαντί κιόλας, θα ήταν ευχάριστο ακόμα κι αν ακουγόταν περισσότερο. Δύναμη υπάρχει από χαμηλά, οπότε ακόμα και στο πρόγραμμα Eco του Terrain Response, με το κιβώτιο να μην κατεβάζει αμέσως σχέση, μπορείς να κινηθείς σβέλτα. Την ίδια ώρα, η κατανάλωση πέφτει ακόμα και κοντά στα 9,0 lt/100 km, με ελάχιστη προσοχή. Για να κινηθείς πραγματικά γρήγορα επιλέγεις Dynamic, και το αποτέλεσμα ικανοποιεί, με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο, φουλ εξοπλισμένο Velar, ζυγίστηκε στα 2.100 kg, αντί των 1.959 kg που ανακοινώνει η Land Rover.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volvo XC90 D5

Ένα αντίστοιχο μοντέλο που έχουμε μετρήσει είναι η Mercedes-Benz GLE 350 d των 258 PS, με την οποία το Velar είναι σχεδόν ισάξιο σε επιδόσεις. Ακολουθεί από κοντά από στάση, με 0-100 km/h σε 7,9” αντί για 7,5” και 0-1.000 m σε 28,5” αντί για 28,3”. Και παίρνει το αίμα του πίσω στις ρεπρίζ, με 80-110 και 110-140 km/h σε 3,5” και 4,9”, με τη GLE στα 3,8” και 5,5”, αντίστοιχα. Η ομόσταυλη Jaguar F-Pace 3.0 TDV6 με τον ίδιο κινητήρα είναι λίγο γρηγορότερη, πετυχαίνοντας 7,0”/27,4” από στάση και 3,2”/4,3” στις ρεπρίζ, ενώ, παρότι μεγαλύτερο, το Audi Q7 3.0 TDI των 272 PS είναι άπιαστο, με 6,2”, 26,7”, 3,1” και 4,3”. Στα φρένα, το Velar πληρώνει το τίμημα των ελαστικών All Season που φοράει, σταματώντας από τα 100 km/h σε 42,5 m, τη στιγμή που όλα τα προαναφερθέντα χρειάζονται το πολύ 38,1 m.



Στο δρόμο, η εικόνα είναι πολύ διαφορετική από εκείνη της F-Pace. Με την αερανάρτηση, που δεν διατίθεται στην Jaguar, το Velar κινείται με τον ισοπεδωτικό τρόπο που χαρακτηρίζει τα μεγάλα Range Rover. Κι αν δεν φορούσε τροχούς διαστάσεων 265/40 R22, θα ήταν ακόμα πιο ευχάριστο. Το ακριβές τιμόνι του παραμένει πάντα ελαφρύ και κόβει αρκετά, οπότε το μέγεθος δεν αποτελεί πρόβλημα στην καθημερινή χρήση. Το θυμάσαι όμως στον αυτοκινητόδρομο, όπου ο αεροδυναμικός θόρυβος αυξάνεται δυσανάλογα πάνω από τα 130 km/h. Παρά το μέτριο επίπεδο πρόσφυσης των ελαστικών στη στεγνή άσφαλτο, η υποστροφή ποτέ δεν παίρνει μεγάλες διαστάσεις. Το σπορ οδηγικό προφίλ της Jaguar δεν υπάρχει εδώ, όμως όταν συνηθίσεις ότι κάθεσαι στον… 2ο όροφο, μπορείς να πιέσεις και να διαπιστώσεις πως το Velar μπορεί να αντεπεξέλθει. Άλλωστε και το σύστημα ευστάθειας επεμβαίνει πολύ διακριτικά στο όριο. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο που κάνει άμεσες αλλαγές και έχει πραγματικά χειροκίνητη λειτουργία, μπορείς να περάσεις πιο καλά απ’ ό,τι θα περίμενες με ένα τέτοιο SUV.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jaguar F-Pace 25d AWD

Σε αυτό το μοντέλο της Land Rover, η κίνηση εκτός δρόμου δεν αποτελεί πρώτη προτεραιότητα. Άλλωστε δεν προσφέρεται ούτε στα έξτρα τετρακίνηση με κοντές σχέσεις. Υπάρχει όμως και εδώ το Terrain Response 2, στην ψηλότερη θέση της αερανάρτησης η απόσταση από το έδαφος φτάνει τους 25,1 πόντους και η μέγιστη δυνατότητα διάσχισης νερού σε βάθος τους 65 πόντους, οπότε και το Velar σίγουρα μπορεί να πάει μακρύτερα από εκεί που θα το πάει ο ιδιοκτήτης του.

Στο Range Rover Velar υπάρχει μια τεράστια λίστα με στοιχεία έξτρα εξοπλισμού, που δεν ξέρεις τι να πρωτοδιαλέξεις. Περιλαμβάνει ακόμα και φώτα Matrix-Laser, τα οποία απορώ πόσο καλά μπορεί να είναι, όταν ήδη τα προσαρμοζόμενα Matrix-LED του συγκεκριμένου Velar είναι από τα καλύτερα φώτα που έχω χρησιμοποιήσει. Τέτοια αξεσουάρ βέβαια αυξάνουν το κόστος, όμως ποτέ το value for money δεν χαρακτήριζε ένα Range Rover. Ένα αυτοκίνητο από το μέλλον της φίρμας είναι ήδη εδώ από σήμερα και θα το απολαύσει σαφώς όποιος μπορεί να το αποκτήσει.


Τι λέει το DRIVE
Ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να βλέπεις και να οδηγείς, και το οποίο συμπληρώνει ιδανικά την γκάμα μοντέλων Range Rover.
Τιμή Από €89.400
Τεχνολογία 2.993 cc, V6, 24v, 4 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο, 300 PS/4.000 rpm, 71,4 kgm/1.500-1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 7,9”
0-160 km/h 19,6”
0-400 m 15,7” @ 145,3 km/h
0-1.000 m 28,5” @ 185,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,4”
50-80 km/h 2,6”
80-110 km/h 3,5”
110-140 km/h 4,9”
Φρένα 100-0 km/h 42,5 m
Τελική ταχύτητα 241 km/h
Μέση κατανάλωση 11,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 167 g/km
Διαστάσεις 4.803 x 1.930 x 1.665 mm
Χώρος αποσκευών 673 lt
Βάρος 2.100 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube