Test drive: Peugeot e-208 και Peugeot e-2008

Test drive: Peugeot e-208 και Peugeot e-2008

Η Peugeot, εφαρμόζοντας τη στρατηγική των οριακών κερδών, στην αναθεώρηση των 208/2008 επικεντρώθηκε στις ηλεκτρικές εκδόσεις τους: Καμία σημαντική τεχνική ανατροπή, αλλά αρκετές σημαντικές προσαρμογές.

Τι χρειάζεσαι από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Βασικά τα ζητούμενα είναι δύο: Όσο το δυνατό μεγαλύτερη αυτονομία, όσο το δυνατόν μικρότερος χρόνος φόρτισης. Και βέβαια χαμηλή κατανάλωση. Η Peugeot φαίνεται να πήρε το μήνυμα και προχώρησε στη συνολική αναβάθμιση της ηλεκτρικής διάταξης, τόσο στο μικρό e-208 όσο και στο best-seller στην κατηγορία των B-SUV, το e-2008

Οι επιλογές που υιοθέτησε είναι κοινές και για τα δύο μοντέλα. Οπότε ας αρχίσουμε από αυτές για να επεκταθούμε στη συνέχεια στο καθένα από τα δύο μοντέλα χωριστά. Αρχικά φόρεσε στα αυτοκίνητα μια μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας, 54 από 50 kWh που ήταν πριν, με την ωφέλιμη χωρητικότητα να φτάνει τις 48,1 kWh. Η νέα μπαταρία με τα 17 αντί των προηγούμενων 18 στοιχείων ελάφρυνε πέντε κιλά κατεβαίνοντας στα 340 kg. Να σημειώσουμε εδώ πως η μπαταρία συνοδεύεται με 8ετή εγγύηση ή 160.000 km. 

Με μπαταρία 54 kWh και +20 PS, τα Peugeot e-208 και e-2008 αναβαθμίστηκαν σε επιδόσεις και αυτονομία

Test drive: Peugeot e-208 & e-2008, φωτογραφίες DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

O νέος συσσωρευτής της CATL όμως, τροφοδοτεί με ενέργεια κι ένα ισχυρότερο κατά 20 PS ηλεκτρομοτέρ. Που με τη γλώσσα των αριθμών, τα παραπάνω μεταφράζονται σε μια απόδοση ισχύος που φτάνει πλέον τους 156 PS, με τη ροπή να παραμένει στα 260 Nm. Βελτίωση είχαμε όμως και στον χρόνο φόρτισης που είναι ένα ακόμη σημαντικό ζητούμενο από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Peugeot προσφέρει δύο επιλογές για τη φόρτιση με AC: Μία με μονοφασικό εσωτερικό φορτιστή 7,4 kW ή προαιρετικά έναντι €1.600 με τριφασικό 11 kW. Σε αυτή τη δεύτερη περίπτωση, με το ανάλογο wallbox, χρειάζονται 3,17 ώρες για να ανέβεις από το 20% στο 80%.

Σε ταχυφορτιστή DC, η διαχείριση της μπαταρίας επιτρέπει φόρτιση με ισχύ μέχρι 100 kW. Που σε χρόνο μεταφράζεται σε 30’ για να «γεμίσεις» από το 20% στο 80%. Η αύξηση της ισχύος του ηλεκτρομοτέρ είχε προφανώς θετικό αντίκτυπο στις επιδόσεις. Στο e-2008, τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 9,1” έναντι 9,9” του μοντέλου προ της ανανέωσης. Με την τελική ταχύτητα να παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 150 km/h. 

Test drive: Peugeot e-208 & e-2008, φωτογραφίες DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμισμού παραμένει εξαιρετική. Καλά βαθμονομημένο και επικοινωνιακό, το τιμόνι δίνει αίσθηση ελαφρότητας στο e-208. Αν και το μεγάλο βάρος και ένα σουστάρισμα από το μπροστινό τα νιώθεις... Σκεφτείτε ότι το 1.200άρι GT με τα 130 άλογα ζυγίζει 250 κιλά λιγότερο.

Αντίστοιχα στο e-208, τo 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,2” έναντι 9” με το ταχύμετρο και εδώ να σταματά στα 150 km/h. Και στα δύο αυτοκίνητα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας: Eco (82 PS), Normal (109 PS) και Sport. Με το πρώτο να προσφέρει το μέγιστο δυνατό επίπεδο εξοικονόμησης ενέργειας και στο Sport να ξεδιπλώνονται όλες οι δυνατότητες του ηλεκτρομοτέρ.

Η ηλεκτρική έκδοση του 208 αποδεικνύεται ιδανική για τις αστικές μετακινήσεις. Άνετο, ξεκούραστο, κόμπακτ σε διαστάσεις, κυκλοφορεί κάθε μέρα στον Δακτύλιο και προσφέρει εξοπλισμό και αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Ο ανασχεδιασμός του μοντέλου χαρακτηρίζεται από τη νέα μάσκα, από το νέο σήμα του Sochaux και από τη νέα φωτεινή υπογραφή εμπρός: Τα φωτεινά «νύχια» LED έγιναν από ένα τρία, κάνοντας το 208 να δείχνει πιο φαρδύ και πιο σπορ. Νέα είναι και τα πίσω φώτα με τις τρεις φωτεινές γραμμές να είναι πλέον οριζόντιες. Επιπλέον, νέα σχέδια στις 17άρες ζάντες του e-208 GT ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη σπορ εικόνα του.

Test drive: Peugeot e-208 & e-2008, φωτογραφίες DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Καμία αλλαγή με την πρώτη ματιά: Η μόνη πραγματική καινοτομία αφορά την κεντρική οθόνη, πολύ καλύτερης ποιότητας, αλλά και με δαιδαλώδη μενού. Προσέξτε, οι πλούσιες ταπετσαρίες και ο εξοπλισμός της έκδοσης GT κοστίζουν! Με την επιδότηση χρειάζεται να δώσεις 35+ χιλιάδες για σουπερμίνι!

Στο εσωτερικό παραμένει στο επίκεντρο η γνώριμη εικόνα με το i-Cockpit, όπου πλέον η οθόνη αφής είναι 10 ιντσών για όλες τις εκδόσεις. Τα γραφικά είναι αναβαθμισμένα, την ώρα που η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για βασικές λειτουργίες και επιλογές κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη. Ο τελευταίος δεν θα δυσκολευτεί να βρει τη θέση που τον βολεύει, αν και το μικρό τιμόνι προσωπικά μου κόβει μέρος του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Που στην έκδοση GT διατίθεται με στάνταρ τρισδιάστατη απεικόνιση. Πρόκειται για ένα διαχρονικό πρόβλημα που με ταλαιπωρεί στο 208 -άλλους συναδέλφους όχι, σε αντίθεση με το 2008 που για κάποιον λόγο δεν το υφίσταμαι.

Τέλος να πούμε πως ο χώρος αποσκευών έχει κανονικό σχήμα και μέτρια χωρητικότητα με 309 lt με τα καθίσματα και την εταζέρα στη θέση τους. Και μπορεί να επεκταθεί με αναδίπλωση των καθισμάτων έως 779 lt στο ύψος της εταζέρας και 1.118 lt για φόρτωση μέχρι την οροφή. 

Test drive: Peugeot e-208 & e-2008, φωτογραφίες DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο πίσω μέρος, η ανανέωση του 208 φαίνεται στα φώτα: Οι γραμμές των LED στην έκδοση GT είναι οριζόντιες. Το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης αφορά την προσωπίδα του αυτοκινήτου. Όπως συμβαίνει με πολλά ηλεκτρικά, το πεντάλ του φρένου είναι δύσκολο στη δοσολογία. Χωρίς να παράγουν έργο στην αρχή της διαδρομής, τα φρένα δαγκώνουν στο μέσον της, κάτι που αρχικά προκαλεί έκπληξη -θέλει εξοικείωση.

H συμπεριφορά του e-208 δεν διαφέρει από αυτή που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Με ισορροπημένο set-up στην ανάρτηση, του αρέσει να τα βάζει με τις στροφές. Παρά την μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας, το βάρος των 1.455 kg παραμένει επίσης αμετάβλητο. Και παρότι η δυναμική αξιολόγηση δεν αλλάζει σχεδόν καθόλου, το Peugeot e-208 εξακολουθεί να είναι εξίσου ευχάριστο στην οδήγηση μέσα κι έξω από την πόλη. Ο κινητήρας, πλέον πολύ πιο αθόρυβος, σου επιτρέπει να απολαμβάνεις το παραπάνω γκάζι με την κατανάλωση να μην ανεβαίνει ανάλογα. 

Αντίθετα, η συνοχή του πεντάλ του φρένου εξακολουθεί να υφίσταται, διστάζοντας πάντα μεταξύ ανακτητικού και θερμικού φρεναρίσματος. Ειδικά, καθώς η λειτουργία Β, που ενεργοποιείται από ένα κουμπί που πρέπει να το κοιτάξεις για να το... πετύχεις με το δάχτυλό σου, παραμένει αδύναμη. Αν σου αρέσει δε, να παίζεις με τις βαθμίδες ανάκτησης ή θέλεις λειτουργία One-Pedal, το e-208 δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο. 

Test drive: Peugeot e-208 & e-2008, φωτογραφίες DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Θα μπορούσατε να σκεφτείτε, «να ένα ηλεκτρικό GTI με διαθέσιμους 156 ίππους». Οι επιδόσεις είναι ανταγωνιστικές, αλλά και τα 1.530 κιλά πολλά... Η πραγματική πρόοδος αφορά την κατανάλωση, άρα και την αυτονομία, βελτιωμένη κατά περίπου 50 km.

Μέσα στην πόλη, με τον νέο κινητήρα στο Eco και χρήση B στο σασμάν η κατανάλωση κινείται στην περιοχή των 14 kWh/100 km. Με τη μέση τιμή στην πόλη και γύρω από αυτήν, ανάλογα αν το πεδίο κίνησης είναι πλεονεκτικό ή όχι, να κυμαίνεται από 14,5-15,1 kWh/100 km. Στον αυτοκινητόδρομο και με τις νόμιμες ταχύτητες, η κατανάλωση ανεβαίνει στις 20 kWh. 

Το ηλεκτρικό 208 αναβαθμίστηκε σημαντικά, αν και παραμένει στην αγορά χωρίς άμεσο ανταγωνιστή πλην του Opel Corsa-e και του αναμενόμενα πολύ ακριβότερου MINI Cooper E. Για τα οποία δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει την τιμή τους οι ελληνικές αντιπροσωπείες. Για να πάρει σοβαρή υπόσταση η κατηγορία πάντως, θα χρειαστεί να περιμένουμε κάμποσο μέχρι να δούμε στην αγορά τα Citroen -C3, Renault 5 Ε-Tech και Volkswagen ID.2. 

Με την αλμυρή τιμή των €37.800 (με τον φορτιστή των 11 kW και χωρίς επιδότηση), το ανανεωμένο Peugeot e-208 έρχεται λοιπόν αντιμέτωπο προσώρας μόνο με το μεγαλύτερο, φθηνότερο και πιο πολυχρηστικό MG4.

Test drive: Peugeot e-208 & e-2008, φωτογραφίες DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στον δρόμο, το e-2008 ξεχωρίζει πάνω από όλα για την υποδειγματική άνεση και την καλή συμπεριφορά του. Μόνο παράπονο, η περιορισμένη ανάκτηση κατά την επιβράδυνση, ακόμη και με Β στο σασμάν, και οι ενοχλητικές διακυμάνσεις στο πεντάλ του φρένου.

Όπως και στο 208 έτσι και στο 2008, οι εξωτερικές αλλαγές εντοπίζονται στις φωτιστικές μονάδες εμπρός και πίσω, στη μάσκα και στο νέο σήμα της εταιρείας. Στο εσωτερικό και εδώ έχουμε το νέο i-Cockpit, με τη μεγαλύτερη οθόνη αφής του infotainment στις 10 ίντσες και καλύτερη ευκρίνεια και γραφικά. 

Σε αντίθεση με το 208, το μικρό τιμόνι δεν με ενόχλησε εδώ σε ό,τι αφορά στην οπτική πρόσβαση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή με μαλακά υλικά την ώρα που ο ατμοσφαιρικός φωτισμός δημιουργεί premium εικόνα. Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, με τον τρίτο πίσω να βολεύεται αλλά όχι και για μεγάλες διαδρομές. Ο χώρος των αποσκευών με τα 434 λίτρα είναι στον άνω τμήμα του μέσου όρου των B-SUV. 

Test drive: Peugeot e-208 & e-2008, φωτογραφίες DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το κάθισμα κάθισμα διπλώνει 1/3:2/3 και αφήνει χώρο για ένα αρκετά γενναιόδωρο πορτμπαγκάζ. Με όγκο φόρτωσης μεταξύ 434 και 1.467 lt.

Μπόλικοι και άκρως βολικοί στην πρόσβαση χώροι για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό συμπληρώνουν τη χρηστική εικόνα του αυτοκινήτου. Εικόνα που το καθιέρωσε εμπορικά ως ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα στην κατηγορία του, καθώς παντρεύεται ιδανικά με την avant-garde εικόνα της γαλλικής φίρμας.

Στη συμβίωση, αρχικά θα εκτιμήσεις ότι το 2008 είναι ένα ευρύχωρο B-SUV, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Στη συνέχεια θα χαρείς με το επίπεδο άνεσης αλλά και δυναμικής ασφάλειας. Δεν θα λέγαμε βέβαια ότι το e-2008 είναι υπόδειγμα δυναμικής απόκρισης (και δεν προορίζεται για τέτοιο), αλλά η ακρίβεια του τιμονιού το αποζημιώνει. Σε γενικές γραμμές συμπεριφέρεται ζωντανά στον δρόμο και το γκάζι του σε ωθεί να θέλεις να διασκεδάσεις περισσότερο απ’ ό,τι επιτρέπει το σασί. 

Test drive: Peugeot e-208 & e-2008, φωτογραφίες DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το restyling αφορά κυρίως το εμπρός μέρος με νέα μάσκα και φώτα ημέρας, όπως και νέο σύνολο ηλεκτρομοτέρ-μπαταρίας. Ευπρόσδεκτη εξέλιξη, αλλά η ταχεία φόρτιση παραμένει μέτρια (100 kW) και ο εσωτερικός φορτιστής των 11 kW είναι προαιρετικός.

Μπορεί να μην είναι αυτό που λέμε «σπορ», αλλά ακόμα και υπό πίεση παραμένει ακριβές, με περιορισμένες κινήσεις του αμαξώματος. Μόνο το φρενάρισμα είναι κάποιες φορές ασυνεπές, με όχι πάντα αναλογική αίσθηση στο πεντάλ. Επίσης να σημειώσουμε το ευαίσθητο ABS, ειδικά στις κατηφοριές, και όπως στο e-208, το όχι και τόσο διαφανές όριο μεταξύ πέδησης και ανάκτησης ενέργειας. 

Η ανάρτηση σε συνδυασμό με τα 60άρια λάστιχα είναι αυτή που εξασφαλίζει άνετα ταξίδια. Ακόμη και σε πατημένους χωματόδρομους, όπου το ικανό ύψος από το έδαφος θα σε βοηθήσει να φτάσεις εκεί που δεν θα έφτανες με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. 

Test drive: Peugeot e-208 & e-2008, φωτογραφίες DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η κεντρική οθόνη των 10 ιντσών είναι πλέον στάνταρ και η οθόνη είναι πιο προσεγμένη. Νέο χαρακτηριστικό και το λεβιεδάκι του σασμάν που έγινε «αλουμινένιο». Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό του 2008 άλλαξε ελάχιστα, παραμένοντας προσεγμένο και ευρύχωρο.

Με μέση κατανάλωση της τάξης των 15,4 kWh/100 km, το ηλεκτρικό 2008 μπορεί να φτάσει 320 km μακριά έναντι των 406 που δίνει η Peugeot στα χαρτιά. Στην πόλη με λειτουργία Eco και Β στο κιβώτιο, καταναλώσαμε περίπου 14,4 kWh/100 km. Που αντιστοιχούν σε αυτονομία 340 km… αλλά χρειάζεται συμμετοχή και υπομονή. Όσο για την εθνική, με 20,5 kWh/100 km θα φτάσεις θεωρητικά στα 235 km.

Με τιμή που ξεκινά από €42.000 (€34.000 με την κρατική επιδότηση) με τον 11άρη φορτιστή, το e-2008 έρχεται αντιμέτωπο με αρκετούς ανταγωνιστές και σε παραπλήσια τιμή. Τα μικρότερα Jeep Avenger, Opel Mokka e και Volvo EX30 και τα μεγαλύτερα Hyundai Kona, Kia Niro και MG ZS EV. 

Test drive: Peugeot e-208 & e-2008, φωτογραφίες DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Peugeot e-208 & Peugeot e-2008

Τι λέει το DRIVEΟι βελτιστοποιήσεις και διορθώσεις του e-208 θα του επιτρέψουν να απολαύσει ήρεμο το δεύτερο μισό της καριέρας του.Το restyling του e-2008 εστιάστηκε στις ελλείψεις του, φέροντάς το γαλλικό B-SUV στο προσκήνιο. Με αλμυρό το τίμημα.
Τιμή  Από €37.8001Από €42.0001
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, 156 PS, 260 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 54 kWh (48,1 kWh ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση156 PS, 260 Nm
Διαστάσεις4.055 x 1.745 x 1.430 mm4.304 x 1.775 x 1.550 mm
Χώρος αποσκευών309-1.163 lt434 - 1.467 lt
Βάρος1.530 kg1.623 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h8,2" 9,1"
Τελική ταχύτητα150 km/h
Μέση κατανάλωση*14,8 kWh/100 km15,4 kWh/100 km
 Αυτονομία*330 km320 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 100 kW, 20%-80% 30 λεπτά
AC 11 kW, 20-80% 3 ώρες και 10 λεπτά
*Μετρήσεις DRIVE, 1Χωρίς κρατική επιδότηση
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube