Test drive: Peugeot 3008 HYBRID4

Test drive: Peugeot 3008 HYBRID4

To Peugeot 3008 κατάφερε να αλλάξει την εικόνα της γαλλικής εταιρείας και να ταράξει τα νερά των C-SUV. Και η έλευση της έκδοσης plug-in hybrid με τον διττό χαρακτήρα εξασφαλίζει επιπλέον δυναμική για το μέλλον.

Το 3008 δεύτερης γενιάς ήταν ένα στοίχημα για την Peugeot που ο χρόνος απέδειξε εμφατικά ότι κερδήθηκε. Η νέα φιλοσοφία που έφερε στους τομείς της σχεδίασης και της ποιότητας στην γαλλική εταιρεία, συμπαρέσυρε ανοδικά την εικόνα της και ταυτόχρονα γέμισε τα ταμεία. Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς του 2017 έχει καταφέρει να πουλήσει μέχρι σήμερα πάνω από 750.000 κομμάτια και εξελίσσεται συνεχώς.

Ήταν θέμα χρόνου η παρουσίαση της επαναφορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης του δημοφιλούς SUV, καθώς γνωρίζαμε ήδη τις δυνατότητες της διαμορφώσιμης πλατφόρμας EMP2 του Groupe PSA. Στο 3008 υπάρχει η δυνατότητα κίνησης στους εμπρός (HYBRID) ή στους τέσσερις τροχούς (HYBRID4). Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η HYBRID4 των 300 ίππων που αποτελεί την μοναδική τετρακίνητη της γκάμας και ταυτόχρονα την ισχυρότερη.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Το παρουσιαστικό του Peugeot 3008 είναι ξεχωριστό μολονότι γνώριμο και, παρά τα τρία χρόνια στον εμπορικό στίβο, παραμένει ιδιαίτερα επίκαιρο και μοντέρνο. Η κατακόρυφη μάσκα, το οριζόντιο καπό, το «όρθιο» παρμπρίζ, τα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, δίνουν τον απαραίτητο δυναμικό τόνο. Στις υβριδικές εκδόσεις συναντάμε στάνταρ Full LED προβολείς με αυτόματη μεγάλη σκάλα που αγκαλιάζουν την νικελένια μάσκα και αναβαθμίζουν την εικόνα.

Peugeot 3008 HYBRID4 DRIVE 3

Με μήκος 4,45 m, το Peugeot 3008 βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας των C-SUV. Οι πετυχημένες αναλογίες και η «αιωρούμενη» οροφή του δίνουν έντονη προσωπικότητα όταν το κοιτάς από το πλάι. Η μοναδική διαφορά των στάνταρ εκδόσεων από τις HYBRID εντοπίζεται στον λογότυπο που βρίσκεται στα εμπρός φτερά και στην επιπλέον τάπα ανεφοδιασμού ρεύματος, που βρίσκεται στην πλευρά του οδηγού. Πίσω, τα φώτα LED που παραπέμπουν σε νυχιές λιονταριού και έχουν μαύρο περίγραμμα ταιριάζουν απόλυτα με τη μαύρη ενδιάμεση φάσα και ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους. Πιο χαμηλά, ο προφυλακτήρας των υβριδικών εκδόσεων έχει δύο μεγάλες ορθογώνιες και νικελένιες αισθητικές λεπτομέρειες που παραπέμπουν σε απολήξεις εξάτμισης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 [video]

Η πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform 2) στην οποία βασίζεται το 3008 είναι συμβατή με πολύ σύγχρονες τεχνολογίες. Ένα μέρος τους αποτελεί το σύστημα κίνησης plug-in hybrid, με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Και ένα άλλο είναι η χρήση αλουμινίου για τα φτερά, τους βραχίονες της εμπρός ανάρτησης και τα πλαίσια των πίσω παραθύρων, καθώς και το θερμοπλαστικό σε τμήματα του χώρου αποσκευών και την πίσω πόρτα.

Όλοι οι θερμικοί κινητήρες έχουν στάνταρ το σύστημα Grip Control πέντε προγραμμάτων που υποστηρίζει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ η γκάμα ντίζελ αποτελείται από τους BlueHDi των 1,5 και 2,0 lt με 130 και 180 ίππους αντίστοιχα. Στη βενζίνη υπάρχουν οι PureTech με 1,2 και 1,6 lt και 130 ή 180 ίππους αντίστοιχα, με τον τελευταίο να αποτελεί τη βάση για το συγκεκριμένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης. Πρόκειται για τον γνωστό αλουμινένιο 4κύλινδρο 1.600άρη που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με το BMW Group και διαθέτει άμεσο ψεκασμό και τουρμπίνα twin scroll. Στην έκδοση HYBRID4 αποδίδει 200 ίππους στις 6.000 rpm και 300 Nm στις 3.000 rpm, ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Το εμπρός είναι ενσωματωμένο στο νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων e-EAT με πολύδισκο συμπλέκτη και αποδίδει 110 ίππους και 320 Nm. Στους πίσω τροχούς, υπάρχει συνδεδεμένο ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ 113 ίππων και 160 Nm που βελτιώνει την πρόσφυση σε όλα τα τερέν και αναβαθμίζει τις επιδόσεις. Ο συνδυασμός των τριών μοτέρ αποδίδει σύμφωνα με το εργοστάσιο 300 ίππους και 520 Nm. Οι εκδόσεις HYBRID έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς με συνδυαστική ισχύ 225 ίππους -PureTech 1.6 με 180 ίππους και ηλεκτρομοτέρ 110 PS στο κιβώτιο e-EAT8.

Peugeot 3008 HYBRID4 DRIVE 21

Τα δύο ηλεκτρομοτέρ παίρνουν ρεύμα από μία μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα και έχει χωρητικότητα 13,2 kWh και δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε λιγότερο από δύο ώρες εάν συνδεθεί σε Wallbox 7,4 kW. Επιπλέον, εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 50 km.

Οι εκπομπές CO2 της συμβατικής γκάμας ξεκινούν από τα 99 g/km και φτάνουν μέχρι τα 128 g/km, ενώ για την plug-in hybrid από τα 35 έως τα 36 g/km κατά NEDC (29 g/km κατά WLTP) -ανάποδη διαφορά, αλλά έτσι ανακοινώνεται.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Ένα ακόμα δυνατό σημείο του Peugeot 3008 είναι η καμπίνα i-Cockpit. Το μικρό τιμόνι, ο ψηφιακός και διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων 12,3”, και η έγχρωμη οθόνη αφής 8” του συστήματος πολυμέσων με τα φυσικά piano πλήκτρα στο οδηγοκεντρικά σχεδιασμένο ταμπλό, αναβαθμίζουν την εμπειρία οδήγησης χωρίς να δυσκολεύει η εργονομία. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις ευχάριστες στην υφή ταπετσαρίες για τα καθίσματα, τις διακοσμητικές φάσες και τα καλομονταρισμένα και ποιοτικά πλαστικά, το αποτέλεσμα είναι ξεκάθαρα upmarket. Μάλιστα, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα μοντέλα με κωδικό παραγωγής AMD έχουν ακόμα καλύτερη συναρμογή, όπως του HYBRID4 που δοκιμάζουμε.

Η φουτουριστική σχεδίαση δεν στάθηκε εμπόδιο στους σχεδιαστές στη χωροταξική μελέτη της καμπίνας. Απεναντίας, το 3008 έχει αρκετές και εύχρηστες θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα, θέση για το smartphone με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης, δύο μεγάλες ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα δαπέδου και ένα μεγάλο και ψυχόμενο χώρο κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο. Η θέση οδήγησης θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, χάρη στο μεγάλο εύρος ρύθμισης του καθίσματος και κυρίως του τιμονιού. Το τελευταίο δεν κρύβει μέρος του πίνακα οργάνων, ενώ το κάθισμα προσφέρει πολύ καλή πλευρική στήριξη. Η περιμετρική ορατότητα είναι καλή και υποβοηθείται από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες.

Peugeot 3008 HYBRID4 DRIVE 6

Στην καμπίνα θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ψηλοί ενήλικοι, ενώ ένας πέμπτος θα βολέψει τα πέλματά του στο σχεδόν επίπεδο πάτωμα. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν διαφέρουν από τις συμβατικές εκδόσεις, μιας και η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών όμως μειώθηκε στα 395 lt (από 520 lt), τουλάχιστον χωρίς να χάσει το καθαρό ορθογώνιο σχήμα του ή τον επίπεδο χώρο φόρτωσης όταν αναδιπλώνεις την πλάτη του πίσω καθίσματος. Ακόμα, για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης υπάρχει ειδικός χώρος 25 lt, κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Χάρη στον συνδυασμό των τριών μοτέρ της έκδοσης HYBRID4, το 3008 αποκτά διαμορφώσιμο χαρακτήρα. Υπάρχουν τέσσερις επιλογές λειτουργίας στο σύστημα κίνησης: Ηλεκτρική, υβριδική, Sport και AWD. Στην πρώτη περίπτωση λειτουργεί μόνο το πίσω μοτέρ (που μεταδίδει με λιγότερες απώλειες κίνηση στους τροχούς) και ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης μπορεί να εξασφαλίσει μέχρι 50 km με ταχύτητα έως και 135 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8

Στην υβριδική αποφασίζει το σύστημα διαχείρισης με ποιον τρόπο θα λειτουργήσει το σύστημα, φέρνοντας στο προσκήνιο το θερμικό μοτέρ μόνο στις μεσαίες και μεγάλες ταχύτητες. Στο Sport πρόγραμμα λειτουργούν και τα τρία μοτέρ, ενώ στο AWD την κίνηση εξασφαλίζουν τα ηλεκτρικά μοτέρ, με τον βενζινοκινητήρα να εμπλέκεται μόνο όταν είναι απαραίτητο.

Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών γίνεται πολύ ομαλά και μόνο όταν μπει γερά στο παιχνίδι ο θερμικός κινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του. Οι επιδόσεις που δίνει το σύστημα είναι κορυφαίου επιπέδου για ένα PHEV C-SUV και θυμίζουν hot hatch, ενώ ταυτόχρονα είναι 2+” ταχύτερο στη μέτρηση 0-100 km/h από το 180άρι βενζινοκίνητο που είναι ελαφρύτερο κατά 340 kg. Τουλάχιστον σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, αφού σε αυτό το Master Test κατ’ εξαίρεση δε στάθηκε δυνατό στο χρόνο που είχαμε να μετρήσουμε αναλυτικά τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Πατώντας βαθιά το γκάζι πάντως, δεν μπορείς να αμφισβητήσεις τα μόλις 5,9” για τα 0-100 km/h, ενώ ο τρόπος που ανεβαίνει το κοντέρ κάνουν τα 235 km/h της τελικής να φαίνεται επίσης ρεαλιστικό νούμερο.

Peugeot 3008 HYBRID4 DRIVE 20

Στην πραγματικότητα, το 3008 PHEV μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά, μιας και η μπαταρία είναι ικανή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες χωρίς να τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Αυτός βέβαια είναι και ο ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης ενός plug-in hybrid. Τις καθημερινές μπορείς να κινείσαι ηλεκτρικά (φορτίζοντας στο σπίτι ή στο γραφείο), ενώ σε μια εκδρομή θα συνδράμει και ο θερμικός κινητήρας. Στην υβριδική λειτουργία και αφού εξαντλήσει όλη την ηλεκτρική αυτονομία, το σύστημα εξασφαλίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται κοντά στα 4,5 lt για τα πρώτα 100 km. Από εκεί και πέρα, εάν δεν ξαναφορτίσεις και κοντά στα 9. Περίπου όσο και στο Sport πρόγραμμα, αλλά και πάλι οι τιμές εντυπωσιάζουν εάν αναλογιστούμε το βάρος και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Η συνολική αυτονομία που παρέχει το σύστημα είναι γύρω στα 500 km κι ας έχει μικρύνει το ρεζερβουάρ (43 lt) για να χωρέσει η μπαταρία. Η φόρτιση της τελευταίας είναι μια διαδικασία που διαρκεί από σχεδόν δύο έως και έξι ώρες, ανάλογα την ισχύ της παροχής. Το ταβάνι για το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου πάντως είναι τα 7,4 kW (με τη χρήση Wallbox), ενώ η βασική ισχύς που μπορεί να απορροφήσει o φορτιστής είναι τα 3,7 kW για τα οποία όμως χρειάζεται έξτρα καλώδιο (το στάνταρ υποστηρίζει μόνο μέχρι 1,8 kW).

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση οδηγώντας το plug-in hybrid 3008 είναι η συμπαγής αίσθηση, η απόλυτη ησυχία και η έλλειψη κραδασμών από το σύστημα κίνησης που, σε συνδυασμό με τη μελετημένη ηχομόνωση, εξασφαλίζει ποιότητα κύλισης κορυφαίου επιπέδου.

Η τοποθέτηση ηλεκτρομοτέρ στους πίσω τροχούς έφερε αλλαγές στο πίσω σύστημα και πλέον βρίσκουμε πολλαπλούς συνδέσμους αντί για ημιάκαμπτο άξονα που έχουν οι συμβατικές εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες. Η ρύθμισή της καταφέρνει να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του δρόμου, με τους 18άρηδες τροχούς να μοιάζουν ως η ιδανική επιλογή.

Το σύστημα διεύθυνσης από τη μεριά του είναι γρήγορο και άμεσο, αλλά δεν ξεχωρίζει σε αίσθηση και στην αρχή σε ξενίζει. Σύντομα όμως συνηθίζεις την λειτουργία του.

Peugeot 3008 HYBRID4 DRIVE 5

Στο ταξίδι, ο θερμικός κινητήρας θα κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο όταν θελήσεις να κάνεις μια δυνατή προσπέραση, με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων να έχει σχετικά άμεσο kickdown. Υπό κανονικές συνθήκες, το μόνο που θα ακούσεις σε αυτό το πεδίο είναι ένας ελαφρύς αεροδυναμικός θόρυβος από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Το μεσαίο πεντάλ με τη σειρά έχει σωστή αναλογικότητα και η αίσθησή του δεν έχει αλλοιωθεί σε μεγάλο βαθμό από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ
Το Peugeot 3008 PHEV συνδυάζεται με δύο επίπεδα εξοπλισμού στην προσθιοκίνητη εκδοχή του με τους 225 ίππους (Allure και GT Line) και δύο στην τετρακίνητη με τους 300 ίππους (GT Line και GT). Η τιμή εκκίνησης της γκάμας είναι οι €47.802, με τις HYBRID4 να ξεκινούν από τις €52.512. Σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού συναντάμε πολλά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που, σε συνδυασμό με τον σύγχρονο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα του μοντέλου, καταφέρνουν να δικαιολογούν την υψηλή τιμή του. Επιπλέον, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι όλες οι εκδόσεις κυκλοφορούν ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο και έχουν τιμή προ φόρων κάτω από τις €40.000 -εκτός από την κορυφαία HYBRID4 GT- με όλα τα θετικά που αυτό σημαίνει για χρήση ως εταιρικό αυτοκίνητο. Επιπλέον, το Peugeot 3008 καλύπτεται από πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, με την εγγύηση της μπαταρίας να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή τα 160.000 km.

Peugeot 3008 HYBRID4 DRIVE 14

Τέλος, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, αρκεί να φορτίζεις καθημερινά την μπαταρία και να εκμεταλλεύεσαι την ηλεκτρική αυτονομία των περίπου 50 km. Μόνο έτσι θα καταφέρεις να μέση κατανάλωση κοντά στα 4,5 lt/100 km, μια τιμή εξωπραγματική εάν αναλογιστούμε τις δυνατότητες του συστήματος HYBRID4.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Peugeot 3008 στον configurator της ελληνικής αντιπροσωπείας

ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ DRIVE
Η ιδιαίτερη ανταγωνιστική παρουσία του 3008 στην κατηγορία C-SUV, ως HYBRID4 αποκτά επιπλέον χαμηλή κατανάλωση, δυνατές επιδόσεις και τετρακίνηση, την ίδια στιγμή που περιορίζονται δραστικά τα πάγια έξοδά του.
Τιμή Από €52.512
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin scroll turbo, 200 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, πίσω ηλεκτρικό μοτέρ 113 PS, 160 Nm, μπαταρία 13,2 kWh, AWD, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 300 PS/3.000 rpm, 520 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 36 g/km (29 g/km WLTP)
Διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.623 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.800 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube