Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Τρίτη, 20 Μαρτίου 2018 - 2:05μμ

Test drive: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 AWD

Κρατώντας την ειδίκευσή της στην τετρακίνηση και αλλάζοντας ριζικά φιλοσοφία σχεδόν σε κάθε άλλο τομέα, με το Eclipse Cross η Mitsubishi μας ξανασυστήνεται.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mitsubishi, το Eclipse Cross αποτελεί ένα «σημείο καμπής». Είναι το τελευταίο μοντέλο που εξελίχθηκε πριν από την ένταξη της φίρμας στη Συμμαχία Renault-Nissan, αλλά και το αυτοκίνητο με το οποίο επιχειρεί να ισχυροποιήσει τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η ξεχωριστή εμφάνιση ήταν ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων κατά την εξέλιξή του. Και πράγματι, δύσκολα θα μπερδέψεις το Eclipse Cross με κάποιο άλλο SUV. Έχει έντονα κεκλιμένο, διπλό πίσω παρμπρίζ και πολύ ιδιαίτερο προφίλ, με εμπρός πρόβολο μεγαλύτερο από τον πίσω, κατά 17 πόντους περίπου, και σιλουέτα που «παραπέμπει σε δρομέα, έτοιμο να εκτιναχθεί από το βατήρα». Το μεταξόνιο των 2,67 m είναι ακριβώς ίδιο με του μεγαλύτερου Outlander, στην πλατφόρμα του οποίου βασίζεται το Eclipse Cross, ενώ το μήκος του έχει μειωθεί από τα 4,66 στα 4,40 m.

Η σχεδιαστική διαφοροποίηση συνεχίζεται και στην καμπίνα. Μόνο το τιμόνι είναι γνώριμο από άλλα Mitsubishi, όπως το ASX. Το ταμπλό έχει επίπεδο επάνω μέρος, προτεταμένη περιοχή κεντρικών αεραγωγών, και δύο ασημί λεπίδες να οριοθετούν την ψηλή κεντρική κονσόλα. Πάνω της υπάρχει μεταξύ άλλων ο λεβιές του κιβωτίου, το πλήκτρο της τετρακίνησης και το touchpad χειρισμού του infotainment -παρόλο που η 7ιντση οθόνη είναι αφής. Στο εμπρός μέρος περισσεύει χώρος για μικροπράγματα και πίσω για δύο μεγάλες ποτηροθήκες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jeep Compass 1.4 MultiAir2 Turbo AWD

Τα υλικά του ταμπλό είναι αρκετά προσεγμένα, με το επάνω μέρος του να καλύπτεται από σχετικά μαλακό πλαστικό, ενώ και από τη συναρμογή δεν υπάρχει κανένα παράπονο. Σε επίπεδο εργονομίας, αρνητικά σχόλια ίσως συγκεντρώσουν οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Εκεί που είναι το χερούλι της πόρτας δυσκολεύει τη χρήση τους. Και η κεντρική οθόνη που δεν έχει αρκετή αντίθεση για τις μέρες με έντονο ήλιο. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, αλλά όχι σε ιδιαίτερα όρθια θέση. Κι αν το τιμόνι ερχόταν λίγο πιο έξω, θα ήταν ιδανική. Η ορατότητα είναι καλή εμπρός και στα πλάγια, πίσω όμως εμποδίζεται από τις κολόνες και το στενό παρμπρίζ.



Το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο κατά 20 πόντους, οπότε ο χώρος για τα πόδια μπορεί να γίνει πραγματικά τεράστιος, περιορίζοντας το χώρο αποσκευών στα 341 lt. Στην άλλη άκρη της διαδρομής του, το κάθισμα ελευθερώνει 448 lt, είναι όμως κατάλληλο μόνο για παιδιά, οπότε μια μέση λύση είναι η καλύτερη. Παρά την ύπαρξη διπλής ηλιοροφής, ο χώρος για το κεφάλι είναι αρκετός ακόμα κι αν έχεις ύψος 1,90 m, ενώ η κλίση της πλάτης ρυθμίζεται, για την εύρεση της πιο άνετης θέσης. Το πορτμπαγκάζ είναι σχετικά ρηχό, αφού κάτω από το πάτωμά του έχει δεσμευτεί ένας χώρος για μικρότερα αντικείμενα.

Ο 1.500άρης βενζινοκινητήρας τούρμπο που φορά το Eclipse Cross διαθέτει μεταβλητό χρονισμό στην εισαγωγή και στην εξαγωγή και διπλό σύστημα ψεκασμού, με μπεκ μέσα στον κύλινδρο, αλλά και στους αυλούς εισαγωγής. Αποδίδει 163 PS στις 5.500 rpm και 25,5 kgm από τις 1.800 ως τις 4.500 rpm. Είναι εντυπωσιακά ραφιναρισμένος, λειτουργώντας χωρίς θόρυβο ή κραδασμούς, ακόμα και σε πολύ χαμηλές στροφές. Ευχάριστη γεύση από την πρώτη επαφή αφήνει και το κιβώτιο -κάτι καθόλου δεδομένο για ένα αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 4x4 DCT

Ουσιαστικά επιλέγει μεταξύ οκτώ προκαθορισμένων σχέσεων, με την ανάλογη επίδραση στις στροφές του κινητήρα. Αποφεύγεται έτσι το βουητό ενός κλασικού CVT, το οποίο εμφανίζεται για λίγο και μόνο όταν ξεκινάς ζωηρά από στάση, και δεν ενοχλεί. Το κιβώτιο δεν διαθέτει σπορ λειτουργία, όμως το κανονικό πρόγραμμα είναι… ήδη σπορ, κατεβάζοντας μία ή περισσότερες σχέσεις με το πάτημα του γκαζιού. Αν αυτό δεν ταιριάζει με το στιλ οδήγησής σου, μπορείς να επιλέξεις το Eco Mode: Ο κινητήρας παραμένει κάτω από τις 2.000 rpm, και η επιτάχυνση επιτυγχάνεται κυρίως με τη ροπή του. Με τέρμα γκάζι όμως, οι επιδόσεις είναι ακριβώς ίδιες με εκείνες της συμβατικής λειτουργίας.

Για τις μετρήσεις 80-110 και 110-140 km/h, το Eclipse Cross χρειάζεται 4,7" και 7,5", αντίστοιχα, νούμερα που ικανοποιούν με απόλυτα κριτήρια. Δεν επιτρέπουν στο SUV της Mitsubishi να κοντράρει, για παράδειγμα το τετρακίνητο και αυτόματο Kia Sportage 1.6 T-GDi 4x4 των 177 PS, που χρειάζεται 4,0" και 6,1", είναι όμως καλύτερα από τα 5,7" και 10,1" που χρειάζεται το Jeep Compass 1.4 MultiAir2 των 170 PS. Αντίστοιχη είναι η κατάταξη και στις μετρήσεις από στάση, με το Mitsubishi να γράφει 9,4" στο 0-100 km/h, με το Kia στα 8,4" και το Jeep στα 10,6". Πολύ καλά τα πάει το Eclipse Cross στα φρένα, με 37,6 m για το 100-0 km/h. Αν και καλύτερος από το ίδιο το νούμερο, είναι ο τρόπος που επιτεύχθηκε, με απόλυτα σταθερό πίσω μέρος κατά την επιβράδυνση, ακλόνητο τιμόνι και ελάχιστη «βουτιά». Κι αυτό το οφείλει στην εξαιρετική ανάρτηση.

Με δεδομένο ότι το ζητούμενο ήταν να ελέγχονται αυστηρά οι κινήσεις του πλαισίου, οι μηχανικοί της Mitsubishi πέτυχαν διάνα. Χωρίς να παρέχει υποδεέστερο επίπεδο άνεσης από τον ανταγωνισμό του στις λακκούβες της πόλης, το Eclipse Cross περνά με αξιοζήλευτο τρόπο από δρόμους με ανωμαλίες, σε κάθε ταχύτητα. Στον αυτοκινητόδρομο, μπορεί να παραπονεθείς για τον αεροδυναμικό θόρυβο που αυξάνεται αρκετά, πάνω από τα 130 km/h, όχι όμως για τη σταθερότητά του και την απάθεια στον πλευρικό άνεμο.



Υπό πίεση γέρνει ελάχιστα, έχει ακριβές τιμόνι και μπορεί να διατηρήσει σβέλτο ρυθμό. Η υποστροφή αδρανείας που ίσως περιμένεις οδηγώντας ζωηρά σε ένα γλιστερό δρόμο δεν έρχεται ποτέ, αφού εξουδετερώνεται από τα χαρακτηριστικά torque vectoring της τετρακίνησης. Πραγματικά σπορ δεν είναι βέβαια, αλλά γι’ αυτό φταίει κυρίως το κιβώτιο. Ακόμα κι αν το χρησιμοποιείς ως χειροκίνητο, με τα μεγάλα, μεταλλικά και πολύ εύχρηστα paddles, στο πάτημα του γκαζιού μέσα στη στροφή «πατινάρει», οπότε δεν φτάνει περισσότερη δύναμη στους τροχούς, μέχρι την έξοδο.

Αντίθετα με τα συστήματα τετρακίνησης που στέλνουν δύναμη στους πίσω τροχούς μόνο εφόσον κριθεί απαραίτητο, το S-AWC της Mitsubishi ξεκινά με αρχική κατανομή 80:20. Στη συνέχεια τη μεταβάλλει αναλόγως συνθηκών και στη ρύθμιση Snow φτάνει πίσω μέχρι και το 60% της ροπής. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το σύστημα θα είναι αποτελεσματικό στις εύκολες εκτός δρόμου διαδρομές στις οποίες θα βρεθεί ο κάτοχος του Eclipse Cross. Βάζει όμως κι αυτό το λιθαράκι του στην τελική κατανάλωση, η οποία σταθεροποιήθηκε στα 10,7 lt/100 km. Εκτός πόλης μπορείς να δεις και κάτω από οκτώ, ενώ με εκτενή αστική χρήση θα ξεπεράσει αρκετά τα 11.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Στο Mitsubishi Ice Event 2018 με Eclipse Cross

Το τετρακίνητο Eclipse Cross διατίθεται μόνο στην ιδιαίτερα πλούσια έκδοση Intense Plus. Διαθέτει φώτα LED, διπλή ηλιοροφή, ηχοσύστημα με οθόνη 7” και εννιά ηχεία, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω κ.ά. Έχει ακόμα ένα πλήρες πακέτο οδηγικών βοηθημάτων, με Blind Sport Warning, Lane Change Assist, Rear Cross Traffic Alert, αλλά και Adaptive Cruise Control που μπορεί και να ακινητοποιεί αυτόματα το αυτοκίνητο στο μποτιλιάρισμα. Φάουλ είναι σίγουρα η απουσία συστήματος πλοήγησης. Σύμφωνα με τη Mitsubishi, κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται, από τη στιγμή που προσφέρεται συνδεσιμότητα με το smartphone του οδηγού, μέσω Android Auto ή Apple CarPlay. Απλώς αυτό προϋποθέτει να καταναλώνει δεδομένα, και βέβαια να έχει παντού σήμα…

Οι €35.950 που κοστίζει (δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο) δεν είναι χαμηλή τιμή, είναι όμως ανταγωνιστική. Για τετρακίνητο SUV τέτοιου μεγέθους, με αυτόματο κιβώτιο και τέτοιο εξοπλισμό, δεν γίνεται να δώσεις και πολύ λιγότερα. Με εξαίρεση την οικονομία καυσίμου, στην οποία προφανώς δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα ντίζελ, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύνολο, με πολύ ευχάριστη συμπεριφορά στην άσφαλτο και με δεδομένες ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου. Εφόσον σου αρέσει η εμφάνισή του (υποκειμενικό) και σε καλύπτουν οι χώροι του (αντικειμενικό), δύσκολα θα βρεις κάποιο σημαντικό αρνητικό.


Τι λέει το DRIVE
Ακόμη κι αν δεν σου αρέσει η εμφάνισή του, δύσκολα δεν θα σου αρέσει ο τρόπος που πατάει στον δρόμο και ο σχεδόν αγχολυτικός χαρακτήρας του. Το πρώτο δείγμα της «νέας» Mitsubishi, κρίνεται αναμφίβολα θετικά.
Τιμή €35.950
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και πολλαπλός ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός, τούρμπο, 163 PS/5.500 rpm, 25,5 kgm/1.800-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
0-160 km/h 28,4”
0-400 m 16,9” @ 132,1 km/h
0-1.000 m 31,2” @ 165 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 24,2”
50-80 km/h 3,0”
80-110 km/h 4,7”
110-140 km/h 7,5”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 10,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159 g/km
Διαστάσεις 4.405 x 1.805 x 1.685 mm
Χώρος αποσκευών 341-448 lt
Βάρος 1.590 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία