Test drive: Mitsubishi ASX 1.6 MY2018

Test drive: Mitsubishi ASX 1.6 MY2018

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο crossover στη μοναδική έκδοση στην οποία διατίθεται, με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα και μπροστινή κίνηση.

Γνωστή για τα παραδοσιακά της 4x4 και SUV, η Mitsubishi αντιλήφθηκε αρκετά νωρίς τη δυναμική των μικρομεσαίων crossover και παρουσίασε από το 2010 το δικό της “Qashqai”, το Active Sports Crossover ή ASX.

Βασισμένο στην πλατφόρμα του μεγαλύτερου Outlander, είχε σχετικά μακρύ μεταξόνιο και, καθώς δεν διέφερε από ένα Ford Focus σε μήκος και πλάτος, είχε κοντούς προβόλους εμπρός και πίσω.

Το ASX δέχτηκε ένα μικρό φρεσκάρισμα το 2015 και τώρα ανανεώθηκε για δεύτερη φορά, αποκτώντας νέα μάσκα με χρωμιωμένες μπάρες, νέους προφυλακτήρες με προστατευτικές «ποδιές», κεραία τύπου «πτερύγιο καρχαρία» και φώτα LED ημέρας σαν κυνόδοντες (στην πλούσια έκδοση). Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι ακόμα λιγότερες, καθώς περιορίζονται στα καθίσματα, την κεντρική κονσόλα και κάποιες θήκες μικροαντικειμένων.

Με την έλευση του ASX του 2018, η γκάμα περιορίστηκε σε ένα μόνο μοντέλο, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 MIVEC και την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο κινητήρας έχει εξελιχθεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6b, αλλά η ιπποδύναμή του παραμένει στους 117 PS, με τη μέγιστη ροπή των 15,7 kgm να εμφανίζεται ψηλά, στις 4.000 rpm.

Πρόκειται για έναν ευχάριστα εύστροφο κινητήρα, που είναι συγχρόνως και πιο ελαστικός από τους τούρμπο του ανταγωνισμού στις πολύ χαμηλές στροφές, τραβώντας θετικά με λίγο γκάζι. Υστερεί βέβαια σημαντικά σε ροπή στις μεσαίες στροφές, πράγμα που νιώθεις πιο πολύ όταν θέλεις να επιταχύνεις με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και το αυτοκίνητο φορτωμένο. Σε αυτές τις περιπτώσεις θυμάσαι τα παλιά καθώς αναγκάζεσαι να κατεβάσεις μία ή περισσότερες σχέσεις – ευτυχώς χωρίς πρόβλημα, αφού ο λεβιές του κιβωτίου είναι μαλακός και αρκετά ακριβής.

Στις επιταχύνσεις από στάση, το ASX 1.6 είναι λίγο πιο γρήγορο από ένα Nissan Qashqai 1.2 DIG-T ή ένα Toyota C-HR 1.2T. Yστερεί όμως σημαντικά στις ρεπρίζ εν κινήσει και στα προσπεράσματα. Υστερεί επίσης στο ότι το κιβώτιο έχει μόνο 5 σχέσεις και η σχετικά κοντή 5η, με 37,2 km/h ανά 1.000 rpm, αναγκάζει τον κινητήρα να δουλεύει σε ψηλότερες στροφές και να ακούγεται περισσότερο. Παρ’ όλα αυτά, το ASX δεν καίει πολλή βενζίνη, αφού η μέση κατανάλωση στη δοκιμή μας δεν ξεπέρασε τα 8,4 lt/100km και με προσεκτική οδήγηση κατέβαινε αρκετά εύκολα στα 7άρια.  

Καθημερινός φίλος
Στο δρόμο το ASX είναι εύκολο και ξεκούραστο. Η ανάρτηση, σε συνδυασμό με τα 70άρια λάστιχα, ισοπεδώνει τις ανωμαλίες, το τιμόνι κόβει αρκετά, η θέση οδήγησης είναι σωστή όπως και η εργονομία, και όλα στο αυτοκίνητο δουλεύουν καλά δείχνοντας πως έχουν πίσω τους πολλά χρόνια εξέλιξης. Η οδική συμπεριφορά δεν έχει σπορ χαρακτήρα, όμως είναι φιλική και απόλυτα προβλέψιμη, με αισθητή αλλά όχι υπερβολική κλίση στις στροφές, προοδευτικά αυξανόμενη υποστροφή κι ένα σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ASC) που λειτουργεί σωστά. Το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο περισσότερη αίσθηση στο τιμόνι, αλλά αυτό ισχύει για τα περισσότερα crossover. Πιο σημαντικό είναι το ότι το ASX έχει την απόσταση από το έδαφος και τις γωνίες υπέρβασης εμποδίων για να κινηθεί άνετα στους περισσότερους χωματόδρομους.

H καμπίνα του ASX δείχνει την ηλικία της στη σχεδίαση και την επιλογή των υλικών, αλλά η ποιότητα συναρμολόγησης είναι προσεγμένη, οι χώροι άνετοι και το πορτμπαγκάζ των 406 λίτρων επαρκές.

Συνολικά, το ASX είναι ένα χρηστικό κι ευχάριστο αυτοκίνητο, που δεν θα σε ενθουσιάσει σε κάτι, αλλά και δεν θα σε προβληματίσει πουθενά, ενώ έχει κι ένα πολύ σημαντικό ατού: Η βασική του έκδοση Inform κοστίζει μόνο €17.120 κι έχει στάνταρ 7 αερόσακους, Hill Start Assist, stop/start κι ένα πλήρες ηλεκτρικό πακέτο. Η πιο πλούσια έκδοση Invite Plus της δοκιμής μας (€19.740) έχει επιπλέον φώτα LED ημέρας, σύστημα infotainment και πλοήγησης MGN με κάμερα οπισθοπορείας και 6 ηχεία, cruise control, αυτόματο κλιματισμό και δερμάτινο τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.0 TSI

Τι λέει το DRIVE
Χρηστικό, άνετο κι ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση, δεν ενθουσιάζει αλλά και δεν προβληματίζει πουθενά, έχοντας και το πολύ σημαντικό ατού της χαμηλής τιμής εκκίνησης.
Τιμή από €17.120
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, έμμεσος ψεκασμός, 117 PS/6.000 rpm, 15,7 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 32,6”
0-400 m 17,5” @ 128,6 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 159,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,4”
50-80 km/h (3η) 6,2”
80-110 km/h (3η) 6,4”
80-110 km/h (4η) 10,8”
110-140 km/h (4η) 12,7”
110-140 km/h (5η) 21,0”
Φρένα 100-0 km/h 45,2 m
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2131 g/km
Διαστάσεις 4.365 x 1.810 x 1.640 mm
Χώρος αποσκευών 406/1.206 lt
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube