Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2018 - 1:45μμ

Test drive: Kia Rio 1.0 T-GDI 120 PS

Με τη δυνατότερη εκδοχή του 3κύλινδρου 1.000άρη τούρμπο, το Rio αποκτά τις επιδόσεις που ταιριάζουν με τον χαρακτήρα του.

Το νέο Kia Rio είναι ένα πολύ καλό σουπερμίνι, τόσο ως 1.400άρι ντίζελ όσο και ως βασικό, βενζινοκίνητο 1.2. Και μάλλον με τον κινητήρα 1.0 T-GDI δεν μπορεί παρά να γίνεται ακόμα καλύτερο.

Μάλιστα, στην περίπτωσή μας, πρόκειται για την καλύτερη εκδοχή του 3κύλινδρου 1.000άρη του κορεατικού ομίλου, η οποία αποδίδει 120 ίππους και 17,5 kgm -και την έχουμε γνωρίσει μεταξύ άλλων στα Hyundai i30 και Kia Stonic. Έχει ικανοποιητική απόκριση στο γκάζι και χορταστικό φάσμα απόδοσης που ξεκινά λίγο κάτω από τις 2.000 rpm. Συνδυάζεται με ένα 6άρι κιβώτιο, του οποίου η τελευταία σχέση ίσα που ξεπερνά τα 40 km/h/1.000 rpm. Είναι δηλαδή αρκετά μακριά για να διατηρεί λογικές στροφές στον αυτοκινητόδρομο, αλλά παράλληλα η κλιμάκωση των μικρότερων σχέσεων παραμένει πυκνή, εξασφαλίζοντας έτσι άκρως ανταγωνιστικές επιδόσεις.

Από στάση, το Rio γράφει 9,2” για το 0-100 km/h, επίδοση που δεν απειλεί τα 8,8” του –πολύ ελαφρύτερου– SEAT Ibiza 1.0 TSI 115 PS, αλλά είναι οριακά καλύτερη από τα 9,3” του αντίστοιχου Volkswagen Polo. Στα 400 m φτάνει σε 16,8”, όταν τα νούμερα των άλλων δύο είναι 16,5” και 16,7”, αντίστοιχα. Στις ρεπρίζ, το Kia τα πάει ακόμα καλύτερα. Με πολύ χαμηλές στροφές, όπως στη μέτρηση 50-80 km/h με 4η, ακολουθεί κατά πόδας το Polo, με 5,7” αντί για 5,6” (Ibiza: 6,2”), ενώ το ίδιο συμβαίνει και στην τυπική προσπέραση 80-110 km/h με 3η, με το Polo στα 4,8” και το Rio στα 4,9” (ακριβώς ίδιο με το Ibiza).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Νέο Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS

Δεν χρειάζεται πάντως να πηγαίνεις με το γκάζι τέρμα για να εκτιμήσεις αυτό το Rio. Κινούμενος στην πόλη και με μέτρια επιτάχυνση, έχεις ήδη εκτιμήσει τη διαφορά θορύβου σε σχέση με το ντίζελ. Η διακριτική και ευχάριστη χροιά του 1.0 T-GDI είναι σαφώς προτιμότερη από το κροτάλισμα του 1.4 CRDi. Επιπλέον, παρά την ύπαρξη ζαντών 17” με λάστιχα 205/45, η ανάρτηση φαίνεται να αποσβένει λίγο καλύτερα τις ανωμαλίες των δρόμων της πόλης. Εξακολουθεί βέβαια να ακούγεται, οπότε συνολικά σε άνεση και ποιότητα κύλισης, το Rio δεν απειλεί μοντέλα όπως το Ford Fiesta και το Volkswagen Polo.



Στον ανοιχτό δρόμο, νιώθεις το 1.000άρι λίγο πιο ανάλαφρο από το ντίζελ, με πιο υπάκουο εμπρός μέρος και την ίδια, μικρή κλίση του πλαισίου υπό πίεση. Το κιβώτιο είναι αρκετά δεκτικό σε γρήγορες αλλαγές και το μεσαίο πεντάλ στιβαρό, οπότε σε εμπνέει να κινηθείς γρήγορα. Τα φρένα εντυπωσιάζουν άλλωστε και αντικειμενικά, με την ακινητοποίηση σε 36 m από τα 100 km/h να κοντράρει σπορ αυτοκίνητα. Αντίθετα, τίποτα «σπορ» δεν υπάρχει στο τιμόνι που παρέχει εντυπωσιακά λίγη πληροφόρηση για τα δρώμενα. Πρέπει απλώς να το εμπιστευτείς για να διαπιστώσεις ότι, τουλάχιστον σε καλοστρωμένη άσφαλτο που δεν φέρνει σε δύσκολη θέση την ανάρτηση, το Rio μπορεί να διατηρήσει τον ίδιο ρυθμό με τους καλύτερους της κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 115 PS

Κατά τα άλλα, το Rio παραμένει όπως το γνωρίζουμε. Με ταμπλό που ικανοποιεί σε συναρμογή και εργονομία, αλλά αδικείται από τα υλικά του. Με κορυφαία θέση οδήγησης ακόμα και για έναν ψηλό οδηγό, αρκετό χώρο για τα πόδια των πίσω και ικανοποιητικό αέρα για το κεφάλι τους. Με πολύ πρακτικούς χώρους για μικροπράγματα και ένα εύκολο στη χρήση infotainment, με οθόνη 7” που παραμένει ευκρινής ακόμα κι όταν τη χτυπά ο ήλιος. Και με 325 πλήρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα στο πορτμπαγκάζ.

Η μέση κατανάλωση των 7,6 lt/100 km δεν είναι από τις χαμηλότερες της κατηγορίας. Συνυπολογίζοντας όμως την εργοστασιακή εγγύηση των επτά ετών ή 150.000 km, και την πολύ λογική τιμή των €14.790 για την έκδοση EX Uptown (€1.000 λιγότερα από το αντίστοιχο 1.4 CRDi 90 PS), το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα θετικό. Αυτή η έκδοση είναι σίγουρα η χρυσή τομή της γκάμας του Rio, αλλά και μια από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας.


Τι λέει το DRIVE
Με τις επιδόσεις και την ποιότητα λειτουργίας που του χαρίζει ο 1.0 T-GDI, το Rio γίνεται πιο ολοκληρωμένο, και προκύπτει ένα πολύ ανταγωνιστικό πακέτο.
Τιμή Από € 14.790
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
0-160 km/h 28,1”
0-400 m 16,8” @ 133,7 km/h
0-1.000 m 31,1” @ 164,7 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 23,8”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 6,4”
110-140 km/h (4η) 8,2”
110-140 km/h (5η) 10,9”
110-140 km/h (6η) 15,6”
Φρένα 100-0 km/h 36 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.065 x 1.725 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών 325 lt
Βάρος 1.140 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία