Main menu

Παναγιώτης Πανάγος
Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017 - 12:32μμ

Test drive: Kia Rio 1.4 CRDi 90 PS

Το νέο Kia Rio δείχνει πιο ώριμο από ποτέ, όντας μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των σουπερμίνι.

Η τέταρτη γενιά του Rio ξεκίνησε την εμπορική καριέρα της στην Ευρώπη πριν μερικούς μήνες και πλέον διατίθεται και στην δική μας αγορά.

Βασίζεται στη νέα κόμπακτ πλατφόρμα που φέρει και η νέα γενιά του αδελφού Hyundai i20 και ενστερνίζεται πλήρως τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας. Οι διαστάσεις του μοντέλου, πλην του συνολικού ύψους, έχουν μεγαλώσει και σε συνδυασμό με την εμφάνιση που έχουν επιμεληθεί τα σχεδιαστικά κέντρα σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Ασία, το αποτέλεσμα είναι ένα αρκετά πιο σύγχρονο και επιβλητικό παρουσιαστικό σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασής του είναι οι πιο έντονες ακμές και οι οριζόντιες γραμμές που δίνουν ένταση στο πλάτος. Το τελευταίο ενισχύεται και από τη νέα πιο λεπτή και πλατιά «μύτη της τίγρης» στο εμπρός μέρος που αγκαλιάζεται από τα νέα φώτα με τα LED στοιχεία σε σχήμα U.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε το νέο Kia Stonic

Σύγχρονο και ποιοτικό
Τις ίδιες σχεδιαστικές αρχές ακολουθεί και η καμπίνα. Οι οριζόντιες γραμμές δίνουν τον απαραίτητο τόνο και χαρίζουν μια ψευδαίσθηση αυξημένου πλάτους. Οι ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις φροντίζουν να υποστηρίξουν αυτή την αίσθηση, βολεύοντας με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους. Οι εμπρός έχουν άφθονο χώρο και μπόλικες χρηστικές θήκες για τα μικροπράγματά τους, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης της κατηγορίας. Το κάθισμα προσφέρει ικανοποιητική πλευρική στήριξη και σε συνδυασμό με το τηλεσκοπικό τιμόνι με το μεγάλο εύρος ρύθμισης, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βολέψει όλους τους σωματότυπους. Πίσω, δύο ενήλικοι θα βρουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, αλλά σε περίπτωση που είναι ψηλοί θα αναζητήσουν λίγο παραπάνω αέρα για το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών των 325 λίτρων κυμαίνεται σε χωρητικότητα πάνω από το μέσο όρο, έχει κανονικό σχήμα, γάντζους και λογικό κατώφλι φόρτωσης, αλλά σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος δεν δημιουργείται επίπεδος χώρος φόρτωσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia cee'd GT Line 1.0 T-GDI 120 PS

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό είναι σκληρά στην υφή, αλλά έχουν κορυφαία συναρμογή και πείθουν για τη στιβαρότητά τους. Εάν κάτι μας «χάλασε» είναι γυαλιστερή όψη του πάνω μέρους του ταμπλό. Η αίσθηση στιβαρότητας ενισχύεται και από την ποιότητα και τη λειτουργία των διακοπτών και των πλήκτρων, ενώ η σωστή τοποθέτηση και το σεβαστό μέγεθος τους φροντίζουν και για αψεγάδιαστη εργονομία. Κύριο σχεδιαστικό highlight της πλούσιας έκδοσης EX Premium είναι η έγχρωμη οριζόντια διακοσμητική φάσα που αναβαθμίζει ουσιαστικά την εικόνα του εσωτερικού. Επιπλέον, το στάνταρ σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με την οθόνη αφής των 7” προσφέρει επίκαιρη συνδεσιμότητα και όμορφα και ευκρινή γραφικά.

Ήρεμη δύναμη
Η γκάμα κινητήρων του νέου Kia Rio αποτελείται από τέσσερις εκδόσεις βενζίνης και δύο πετρελαίου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με την ισχυρότερη εκδοχή του 1.4 CRDi που αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 rpm και την πλούσια ροπή των 24,5 kgm. Διαθέτει πολύ ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και προτιμά τις χαμηλομεσαίες στροφές, μιας και στις υψηλές δεν το νιώθεις να παράγει το ίδιο έργο. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με λεβιέ που κουμπώνει εύκολα στην πλειονότητα των περιπτώσεων (δεν του αρέσουν οι πολύ γρήγορες αλλαγές) και λογικές διαδρομές. Οι επιδόσεις από στάση που χαρίζει στο νέο Rio κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με το σχετικά πυκνά κλιμακωμένο κιβώτιο όμως να προσφέρει και ανταγωνιστικές ρεπρίζ. Σε σχέση όμως με την αντίστοιχη έκδοση της προηγούμενης γενιάς, το νέο Rio των +100 kg (1.200 kg συνολικά) προσφέρει αρκετά ανώτερες επιδόσεις. Βελτιωμένα σε σχέση με το παρελθόν παρουσιάζονται και τα φρένα που το ακινητοποιούν από τα 100 km/h σε 40,6 μέτρα. Τιμή όμως που και πάλι δεν το βοηθά να ξεχωρίσει στην κατηγορία, ενώ η αίσθηση και η διαδρομή του μεσαίου πεντάλ δεν είναι η ιδανικότερη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia Sportage 1.7 CRDi

Στο δρόμο, το νέο Kia Rio παρουσιάζει ένα ομοιογενές πρόσωπο που δίνει έμφαση στον πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος. Γι’ αυτό φροντίζει η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που όμως δεν παραμελεί την άνεση, αλλά ακούγεται όταν έχει να διαχειριστεί έντονες ανωμαλίες. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και το περιθώριο πρόσφυσης μεγάλο. Το τιμόνι με την σειρά του είναι αρκετά άμεσο και έχει ωραίο «μοίρασμα» του βάρους ανάλογα την ταχύτητα, αλλά δεν ξεχωρίζει για την αίσθηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού. Στον αυτοκινητόδρομο θα εκτιμήσετε την ευθυβολία και την ποιότητα κύλισης που δεν επηρεάζεται από θόρυβο αέρα ή κύλισης, διατηρώντας με ευκολία ταχύτητα 130-150 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDI 4x4 DCT

Η ισχυρή πετρελαιοκίνητη έκδοση προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, με την κορυφαία της δοκιμής να φτάνει τα 17.590 ευρώ. Η τιμή της έκδοσης είναι υψηλή και δικαιολογείται εν μέρει από τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η αλήθεια όμως είναι ότι θα ανταλλάσαμε με ευκολία το στάνταρ δερμάτινο σαλόνι με μείωση τιμής ή την τοποθέτηση διζωνικού κλιματισμούKeyless entry και τεσσάρων αυτόματων παραθύρων (έχει μόνο του οδηγού).

Η μέση κατανάλωση καυσίμου των 6,4 lt/100 km κυμαίνεται κάτω του μέσου όρου, αλλά διαθέτει λογικό κόστος παγίων εξόδων (€88,20 τέλη κυκλοφορίας) χάρη στα συγκρατημένα g/km CO2 που εκπέμπει (98). Στα συν και τα επτά χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα γενιά του Kia Rio αποτελεί μία ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία των σουπερμίνι, συνδυάζοντας τους καλούς χώρους με την προσεγμένη ποιότητα και τον ώριμο οδηγικό χαρακτήρα. Εάν ήταν φθηνότερο θα έβαζε περισσότερους μπελάδες στον ανταγωνισμό.
Τιμή Από €16.590
Τεχνολογία 1.396 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/4.000 rpm, 24,5 kgm/1.500-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8”
0-400 m 18,2” @ 120,8 km/h
0-1.000 m 33,8” @ 149,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,9”
50-80 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (3η) 6,4”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 10,8”
110-140 km/h (5η) 11,0”
110-140 km/h (6η) 12,5”
Φρένα 100-0 km/h 40,6 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 g/km
Διαστάσεις 4.065 x 1.725 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών 325 lt
Βάρος 1.200 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία