Main menu

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης
Τρίτη, 28 Νοεμβρίου 2017 - 5:34μμ

Test drive: Hyundai i30 1.0 Τ-GDI

Δοκιμάζουμε το εντελώς ανανεωμένο μικρομεσαίο Hyundai, με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.000 κυβικών.

To i30 είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη Hyundai, αφού ήταν αυτό με το οποίο ξεκίνησε τη μεγάλη επίθεσή της στην Ευρώπη.

Οι δύο προηγούμενες γενιές του είχαν συνολικές πωλήσεις πάνω από 800.000 αυτοκίνητα και η εταιρεία, παρουσιάζοντας την τρίτη γενιά, χαρακτηρίζει το μοντέλο ως «το ίδιο της το DNA».

Προτεραιότητα η εμφάνιση
Η Hyundai λέει πως η σχεδίαση είναι ο νούμερο ένα λόγος που οι Ευρωπαίοι πελάτες αγοράζουν τα αυτοκίνητά της. Στην περίπτωση του νέου i30, το αποτέλεσμα είναι αρμονικό κι εντυπωσιακό – αν και θυμίζει Audi.

Το νέο i30 μπορεί να είναι βασισμένο στην πλατφόρμα του προηγούμενου, όμως η δομή του είναι ενισχυμένη, οι διαστάσεις του μεγαλύτερες, ενώ το βάρος του γυμνού αμαξώματος έχει μειωθεί κατά 28 kg. H ανάρτηση παραμένει εν πολλοίς η ίδια, αλλά με πιο σπορ αμορτισέρ, ενώ η κρεμαγέρα του συστήματος διεύθυνσης είναι 10% πιο γρήγορη και τα εμπρός δισκόφρενα μεγαλύτερα.

Ο ήδη γνωστός 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο των 998 cc αποδίδει εδώ 120 PS, ενσωματώνοντας τεχνολογία αιχμής. Η ροπή του των 17,4 kgm, από τις 1.500 μόλις rpm, μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 1.6 CRDi 136 PS

Σημαντικό ατού για το νέο i30 είναι και το πακέτο των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, που διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό του. Αυτό περιλαμβάνει προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης FCWS, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης AEB City & Urban, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας LDWS, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας LKAS, προειδοποίηση μειωμένης προσοχής οδηγού DAA, αυτόματη ρύθμιση σκάλας προβολέων HBA και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα HAC.

Ποιοτικό βήμα εμπρός
Όπως το εξωτερικό του αυτοκινήτου, έτσι και το εσωτερικό του αποπνέει μια αίσθηση ποιότητας και στιβαρότητας. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι μοντέρνα αλλά συγκρατημένη, με την «αιωρούμενη» οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και πλοήγησης να δεσπόζει στη μέση σαν tablet.

Η θέση οδήγησης είναι σωστή, με το τιμόνι και το κάθισμα να προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων. Ο χώρος μπροστά είναι άφθονος ακόμη και για έναν ψηλό οδηγό, ενώ στο πίσω κάθισμα είναι περίπου στο μέσο όρο της κατηγορίας, οριακά επαρκής για ψηλούς επιβάτες.

Οι θέσεις για μικροπράγματα στην καμπίνα είναι αρκετές και πρακτικές. Το ευρύχωρο για την κατηγορία πορτμπαγκάζ 395 λίτρων έχει βολικό σχήμα, πολύ προσεγμένο φινίρισμα και δάπεδο δύο θέσεων. 

        
Θα ήθελε παραπάνω ροπή
Το νέο Hyundai i30 μπορεί να είναι ελαφρύτερο από το παλιό, όμως το πλούσιο σε εξοπλισμό 1.0T Style Navi της δοκιμής μας ζύγιζε 1.300 kg, πιο πολύ από τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού. Πάντως, οι 120 ίπποι του 3κύλινδρου 1.0 T-GDI φτάνουν για να δώσουν ανταγωνιστικές επιδόσεις από στάση: 0-100 km/h σε 10,6” και 0-1.000 m σε 32,2”. Όμως για τα 80-110 km/h με  και  ταχύτητα, χρειάζονται 6,1” και 7,7”αντίστοιχα , ενώ όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού προσπερνούν πιο γρήγορα.

Αυτή τη σχετική έλλειψη ροπής του i30, ιδίως στις χαμηλές στροφές, τη νιώθεις και στην καθημερινή οδήγηση όπου για να επιταχύνεις αναγκάζεσαι να κατεβάζεις ταχύτητα πιο συχνά απ’ ό,τι περιμένεις από ένα αυτοκίνητο τούρμπο. Αυτό πάντως δεν αποτελεί πρόβλημα, αφού ο λεβιές του κιβωτίου είναι ακριβής και εύχρηστος.

Την ανάγκη να κινείσαι συχνά με μικρότερη σχέση και ψηλότερες στροφές την πληρώνεις όμως σε βενζίνη. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 8,6 lt/100km, αρκετά «τσιμπημένη» για την κατηγορία.

            
Ασφαλές, όχι σπορ
Αν και τα χειριστήρια έχουν σχετικά «ψωμωμένη» αίσθηση, το νέο i30 είναι εύκολο κι ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση. Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή από του προηγούμενου μοντέλου, αλλά σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο αμάξωμα στρογγυλεύει αποτελεσματικά κι αθόρυβα τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Στον ανοιχτό δρόμο το i30 ταξιδεύει ξεκούραστα, αν και ο θόρυβος κύλισης από τα λάστιχα γίνεται αισθητός στην τραχιά άσφαλτο.

Στις στροφές, η συμπεριφορά του Hyundai είναι συγκροτημένη και ασφαλής. Ο έλεγχος του αμαξώματος από την ανάρτηση είναι καλός, η κλίση που παίρνει στις στροφές δεν είναι υπερβολική και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι προοδευτικά υποστροφικές μέχρι να επέμβει το ESP. Όμως, παρόλο που το i30 έχει εξελιχθεί στην πίστα του Nurburgring, δεν μπορούμε να πούμε ότι θα ικανοποιήσει έναν οδηγό με σπορ απαιτήσεις, αφού δεν έχει την απαιτούμενη αίσθηση και απόκριση στο τιμόνι.

Συμφέρουσα πρόταση                                 
Η βασική έκδοση Active του i30 1.0T κοστίζει €16.190 με την έκπτωση της αντιπροσωπείας. Η τιμή αυτή είναι ιδιαίτερα συμφέρουσα. Μόνο το Nissan Pulsar 1.2 DIG-T (€14.990) και το Ford Focus 1.0 EcoBoost 125PS (€15.111 με την προσφορά) είναι πιο φθηνά, αλλά δεν έχουν τον εξοπλισμό του Hyundai και κυρίως το στάνταρ πακέτο ασφάλειας και αρωγής του οδηγού που περιλαμβάνει 9 διαφορετικά συστήματα. Επιπλέον, το βασικό i30 έχει στάνταρ cruise controlζάντες αλουμινίου 16”, αισθητήρα φώτων, συναγερμό κι ένα πλήρες ηλεκτρικό πακέτο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

Η επόμενη έκδοση, η Style, κοστίζει €17.390 και προσφέρει επιπλέον προβολείς ομίχλης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και πλουσιότερο διάκοσμο. Πληρώνοντας άλλα 300 ευρώ παίρνεις την κορυφαία έκδοση Style Navi της δοκιμής, που έχει την οθόνη αφής 8 ιντσών και το σύστημα πλοήγησης με τις υπηρεσίες Tom-Tom LIVE δωρεάν για 7 χρόνια.



Τι λέει το DRIVE
Ελκυστικό στην εμφάνιση και ολοκληρωμένο, αν και στη συγκεκριμένη έκδοση θα μπορούσε να είχε περισσότερη ροπή και μικρότερη κατανάλωση. Αυτά όμως αντισταθμίζονται από την ποιότητα κατασκευής, τον εξοπλισμό και την ιδιαίτερα συμφέρουσα τιμή αγοράς.

Τιμή από €16.190 (με την έκπτωση)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 17,4 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-160 km/h 30,9”
0-400 m 17,5” @ 129,1 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 162,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,0”
50-80 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (3η) 6,1”
80-110 km/h (4η) 7,7”
110-140 km/h (4η) 10,1”
110-140 km/h (5η) 12,6”
110-140 km/h (6η) 17,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 8,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.340 x 1.795 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία