Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Παρασκευή, 6 Οκτωβρίου 2017 - 11:53μμ

Test drive: Ford Kuga 1.5 TDCi PowerShift

Η βασική έκδοση Business με το αυτόματο κιβώτιο και τον 1.500άρη ντίζελ είναι μια ενδιαφέρουσα εκδοχή του Kuga.

Χάρη στην πρόσφατη σχεδιαστική ανανέωση, αλλά και στο μηχανολογικό και τεχνολογικό πακέτο, το Ford Kuga παραμένει επίκαιρο.

Η ευρύχωρη καμπίνα προσφέρει επαρκή χώρο σε τέσσερις ενηλίκους ή και πέντε με ελάχιστες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ χωρά 456 lt, με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η θέση οδήγησης είναι κάπως ψηλή και η κολόνα του τιμονιού βγαίνει υπό γωνία από το ταμπλό, αλλά εν τέλει ακόμη και οι πιο… ιδιότροποι θα βολευτούν.

Η ποιότητα είναι γενικά καλή, με το μαλακό πλαστικό να κυριαρχεί και ευχάριστες στην αφή υφασμάτινες επενδύσεις. Κάποια τριγμοί ίσως προκύψουν από το σκληρό «καπέλο» της οθόνης στην κορυφή της κονσόλας.

Ο στάνταρ εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Business που δοκιμάζουμε περιλαμβάνει επτά αερόσακους, το σύστημα Active City Stop, διζωνικό κλιματισμό και το καλό σύστημα multimedia Sync3 με οθόνη οκτώ ιντσών, navigation και προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Τυπικό Ford
Οι «βασικοί» τροχοί 17 ιντσών βοηθούν την άνεση, η οποία έτσι κι αλλιώς είναι καλή χάρη στην ανάρτηση. Η απόσβεση είναι γλυκιά, χωρίς θόρυβο μέσα στην πόλη. Ακόμη και χωρίς τα διπλά κρύσταλλα της έκδοσης ST Line, ο ήχος από τον κινητήρα και την κύλιση παραμένει χαμηλός, καθιστώντας το αυτοκίνητο ιδανικό για ταξίδια. Ταυτόχρονα ο έλεγχος του βάρους είναι σωστός, χωρίς τάση πλεύσης ή ενοχλητική κλίση.

Στον ανοιχτό δρόμο έχει την ίδια ευχάριστη αίσθηση από το τιμόνι που χαρακτηρίζει κάθε Ford. Με άμεσο εμπρός μέρος που κλείνει πρόθυμα στην κορυφή της στροφής, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι υψηλό και η συμπεριφορά πέρα από αυτό είναι εύκολα ελεγχόμενη: Ήπια υποστροφή με τη φόρα ή ένα ελάχιστο γλίστρημα της ουράς στο απότομο άφημα του γκαζιού είναι οι αντιδράσεις πέρα από το όριο.

Ευκολία
Ο 1.500άρης κινητήρας TDCi των 120 ίππων είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος στη λειτουργία του, με πολύ χαμηλό επίπεδο κραδασμού και θορύβου. Η ροπή των 27,5 kgm είναι πλούσια. Με 2η ή 3η και λίγα χιλιόμετρα κορυφώνεται με ένα τράβηγμα στο τιμόνι που θα μπορούσε και να λείπει. Ενώ το φάσμα απόδοσης σχετικά στενό. Αυτό όμως είναι κάτι που καλείται να διαχειριστεί το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift. Αλλάζει έξυπνα, γρήγορα και ομαλά, έτσι ώστε να αξιοποιείς πάντα το καλύτερο κομμάτι από το φάσμα απόδοσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Ford Kuga Vignale 2.0 TDCi 150 PS AWD PowerShift

Μέσα στην πόλη έχεις την αίσθηση ενός ιδιαίτερα ζωντανού αυτοκινήτου που χρειάζεται λίγο γκάζι για να κινηθεί σβέλτα. Σε δρόμο με διαδοχικές στροφές, αν και ίσως νιώσεις κάποιες φορές ότι ανεβοκατεβάζει ταχύτητες περισσότερο από όσο θα ήθελες, δεν σε αφήνει ξεκρέμαστο.

Από άποψη επιδόσεων, υστερεί λίγο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Κάνει 0-100 km/h σε 12,6” και κλείνει το χιλιόμετρο σε 34,5”. Για τις ίδιες μετρήσεις το Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 EAT6 θέλει 11,3” και 33,2”. Με το Nissan Qashqai 1.6 dCi CVT πιο γρήγορο ως τα 100 km/h με 10,7” και ίδιο χρόνο με το Peugeot στο χιλιόμετρο.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο προσπέρασμα. Το Ford ολοκληρώνει τη μέτρηση 50-80 km/h σε 4,5”, μισό πιο αργά από τον ανταγωνισμό. Ενώ τα 7,2” στα 80-110 km/h είναι 1,2” πιο αργά από το 3008 και 1,4” από το Qashqai.

Τι λέει το DRIVE
Με δεδομένο τους καλούς χώρους και τον πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, μένει να αποφασίσεις αν θέλεις να θυσιάσεις ως ένα βαθμό τις επιδόσεις για την άνεση και την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου. Στο χαρτί, το τίμημα φαίνεται μεγαλύτερο απ’ ό,τι στην πράξη.
Τιμή Aπό €27.751
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.500-2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,6”
0-400 m 18,6” @ 118,9 km/h
0-1.000 m 34,5” @ 148,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,6”
50-80 km/h 4,5”
80-110 km/h  7,2”
110-140 km/h  12,7”
Φρένα 100-0 km/h 43 m
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
Διαστάσεις 4.530 x 1.840 x 1.700 mm
Χώρος αποσκευών 456 lt
Βάρος 1.600 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία