Main menu

Χρήστος Παπαχριστόπουλος
Τρίτη, 8 Αυγούστου 2017 - 4:20πμ

Test drive: Ford Kuga Vignale 2.0 TDCi 150 PS AWD PowerShift

Με το νέο Kuga Vignale, η Ford μπαίνει στα χωράφια των premium κατασκευαστών και καταθέτει μια εναλλακτική πρόταση απέναντι στα καταξιωμένα πολυτελή SUV της αγοράς.

Αν ανήκετε στην μερίδα των ανθρώπων που ορίζει την πολυτέλεια από τη φίρμα, μπορείτε να σταματήσετε το διάβασμα εδώ.

Συνεχίστε την ανάγνωση, αν δεν στέκεστε στο σήμα και κρίνετε την πολυτέλεια από αυτό που πραγματικά εισπράττετε. Σ' αυτή την περίπτωση είστε από τους ανθρώπους που ώθησαν τη Ford να δημιουργήσει την υποφίρμα Vignale και να βαδίσει, με τα πιο μεγάλα μοντέλα της, σε πιο premium μονοπάτια.

Τελευταία προσθήκη στην γκάμα των Vignale είναι η ομώνυμη έκδοση του Kuga που φιλοδοξεί να αποτελέσει την εναλλακτική πρόταση απέναντι στα πιο premium -και κυρίως γερμανικής προέλευσης- μεσαία SUV. Εξωτερικά, πέρα από τα ειδικά χρώματα όπως το «Milano Grigio» του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το συγκεκριμένο Kuga ξεχωρίζει από τις πιο ταπεινές εκδόσεις του από τις πινελιές χρωμίου στην ανασχεδιασμένη μάσκα και γύρω από τους προβολείς ομίχλης, αλλά και τις ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD

Οι διαφορές είναι μικρές. Όπως προαναφέραμε όμως σκοπός των εκδόσεων Vignale δεν είναι να δείχνουν… luxury, αλλά να προσφέρουν πραγματική πολυτέλεια στους επιβάτες. Γι’ αυτό και οι περισσότερες αναβαθμίσεις εντοπίζονται στην καμπίνα, όπου δεσπόζουν τα καθίσματα με το υψηλής ποιότητας δέρμα Windsor, την εξαγωνική καπιτονέ ραφή και τα μεγάλα γαζιά. Το ίδιο υλικό συναντάται και στις επενδύσεις των θυρών, ενώ εφάμιλλης ποιότητας είναι και το υλικό που ντύνει το ταμπλό.



Ο πολυτελής εσωτερικός διάκοσμος δεν θα μπορούσε παρά να υποστηρίζεται φυσικά και από τον ανάλογο εξοπλισμό. Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, στο Vignale δεν χρειάζεται να καταφύγεις στις λίστες του προαιρετικού για να τον αποκτήσεις. Έτσι, πέρα από τα βασικά στοιχεία ασφάλειας και άνεσης που μπορεί να αποκτήσει κάποιος και στις απλές εκδόσεις του Kuga, του infotainment SYNC3 και του δερμάτινου σαλονιού, το Vignale εξοπλίζεται με επιπλέον στοιχεία: Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με δέκα ρυθμίσεις και μνήμη, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Keyless Entry) και ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με σύστημα Hands Free. Και ακόμη, αυτόματη εναλλαγή σκάλας προβολέων, πίσω φώτα LED, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 18” και ηχοσύστημα της Sony με εννέα ηχεία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Edge 2.0 TDCi 210 PS PowerShift

Όσον αφορά τα οδηγικά βοηθήματα υπάρχουν Adaptive Cruise Control, σύστημα Lane Keeping Aid, σύστημα ελέγχου επαγρύπνησης οδηγού (Drive Impairment Monitor), σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων (Traffic Sign Recognition).



Από εκεί και πέρα, η καμπίνα παραμένει αναλλοίωτη σε διαστάσεις και προσφέρει επαρκή χώρο σε τέσσερις ενηλίκους ή και πέντε με ελάχιστες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ των 456 lt, ναι μεν δεν συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα των μεσαίων SUV, αλλά έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και θα φιλοξενήσει μπόλικες αποσκευές. Όπως και στα στάνταρ Kuga, η νέα γενιά του συστήματος πολυμέσων SYNC3 έχει βελτιώσει την εργονομία. Η πιο απλουστευμένη λειτουργία του και η επέκταση των φωνητικών εντολών οδήγησαν στην κατάργηση αρκετών διακοπτών από την κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός θα εκτιμήσει πολύ αυτή τη βελτίωση, αλλά και τη θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα του και δεν κουράζει στις μεγάλες αποστάσεις.

Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, η Ford προσφέρει το Kuga Vignale σε μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης ή ντίζελ και ανάλογα το συνδυασμό μοτέρ κιβωτίου, σε δικίνητο ή τετρακίνητο. Στη διάθεσή μας είχαμε το δίλιτρο μοτέρ TDCi με τους 150 PS και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift που μεταφέρει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τα Ford Fiesta ST-Line & Vignale

Στο δρόμο, παρόλο τον πιο premium χαρακτήρα του και αυτό το Kuga διατηρεί το οδηγοκεντρικό προφίλ που χαρακτηρίζει άλλωστε την οδική συμπεριφορά όλων των μοντέλων της Ford. Το τιμόνι είναι άμεσο, γρήγορο και μεταφέρει στα χέρια σου όλη τη δράση από το εμπρός σύστημα. Η τετρακίνηση δουλεύει σωστά και παρόλο το ύψος και τα 1.780 kg, ακόμα και σε σφικτές διαδρομές με συνεχείς εναλλαγές πορείας, η κλίση του αμαξώματος παραμένει περιορισμένη, επιτρέποντάς του να αλλάζει κατεύθυνση με κορυφαία για SUV αμεσότητα και ακρίβεια. Κι όλα αυτά με την ανάρτηση να μην υποτιμά την άνεση και να εξασφαλίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο ταξίδι.



Από κοντά και ο κινητήρας που ξεδιπλώνει τη δύναμή του στο δρόμο ομαλά, συνεργάζεται άψογα με το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις, χωρίς μάλιστα να τινάζει την μπάνκα στον αέρα όσον αφορά την κατανάλωση. H τελευταία κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 9,5 lt/100 km.

Με την τιμή για τη συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα να ξεκινά από τις €36.575 και να φθάνει μέχρι τα €42.553, όταν συνδυάζεται με την τετρακίνηση και το κιβώτιο PowerShift, το Kuga Vignale ξεφεύγει από το πλαίσιο των mainstream μεσαίων SUV. Και τονίζει ότι δεν απευθύνεται σε αυτόν που θα κοιτάξει το VW Tiguan, αλλά σε όποιον θα μπει σε μια έκθεση της Audi της Mercedes-Benz ή της BMW για να δει το Q3 την GLA ή την X1. Απέναντι σε αυτά, η τιμή του δεν φαντάζει εξωπραγματική και το κυριότερο, το δελτίο παραγγελίας δεν θα συνοδεύεται από έξτρα χρεώσεις για να αποκτήσεις τις ανέσεις και τον εξοπλισμό που θα δικαιολογούν τον πολυτελή χαρακτήρα του. Αλλά και τις πολλές δωρεάν υπηρεσίες που συνοδεύουν τα Vignale, όπως για παράδειγμα η παραλαβή και η παράδοση του αυτοκινήτου στη διαδικασία των προγραμματισμένων service στο χώρο που εσύ θα υποδείξεις.

Τι λέει το DRIVE
Η τιμή βάζει το Kuga Vignale στα χωράφια των BMW X1 και Audi Q3, τα οποία και προσπαθεί να χτυπήσει παρέχοντας περισσότερο εξοπλισμό, πολυτέλεια και VIP περιποίηση πριν και ύστερα από την πώληση.
Τιμή Από €42.553
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο, 150 PS/3.500 rpm, 37,7kgm/2.000-2.500 rpm, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
0-140 km/h 20,2”
0-400 m 17,0” @ 130,3 km/h
0-1.000 m 31,5” @ 162,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,5”
50-80 km/h (kickdown) 3,4”
80-110 km/h (kickdown) 5,2”
110-140 km/h (kickdown) 8,5”
Φρένα 100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 g/km
Διαστάσεις 4.541 x 1.856 x 1.694 mm
Μεταξόνιο 2.690 mm
Χώρος αποσκευών 456 lt
Βάρος 1.780 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία