Main menu

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης
Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου 2017 - 7:54μμ

Test drive: Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost 140PS

Δοκιμάζουμε την πολυτελέστερη έκδοση του μικρού Ford με τον πιο δυνατό κινητήρα βενζίνης.

Η Ford συνηθίζει να βαφτίζει τις κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων της με το όνομα θρυλικών Ιταλών carrozzeristi. Πρώτα τις έλεγε Ghia και τώρα δημιούργησε μια ειδική premium «υπομάρκα» που την ονόμασε Vignale.

Το Fiesta είναι το πέμπτο κατά σειρά Ford που αποκτά έκδοση Vignale, μετά τα Mondeo, Kuga (βλ. δοκιμή), Edge και S-Max. Πέρα από πολυτελέστερη εμφάνιση και πλουσιότερο εξοπλισμό, οι ιδιοκτήτες των Vignale απολαμβάνουν και ειδικής αντιμετώπισης όπως οι πελάτες μαρκών πολυτελείας σαν τη Lexus, με δικό τους σαλόνι στις αντιπροσωπείες, έναν «Διευθυντή Σχέσεων Vignale» και πρόσβαση σε υπηρεσίες εξοικονόμησης χρόνου όπως η κατ’ οίκον παραλαβή και παράδοση του αυτοκινήτου όταν είναι να γίνει σέρβις.

Όσον αφορά στο αυτοκίνητο, το Fiesta Vignale έχει αρκετές διακριτικές αλλαγές στο εξωτερικό του, με ιδιαίτερες ζάντες 17 ιντσών, διαφορετική μάσκα και εμπρός προφυλακτήρα, προβολείς ομίχλης με χρωμιωμένο πλαίσιο και στατικά φώτα στροφής, ιδιαίτερο πίσω προφυλακτήρα με διαχύτη, και σήματα Vignale στα μαρσπιέ και αλλού.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περισσότερες. Το ταμπλό, το τιμόνι κι ο λεβιές έχουν δερμάτινη επένδυση, τα καθίσματα ημιδερμάτινη με εξαγωνικά μοτίβα, τα εμπρός καθίσματα έχουν στήριξη μέσης, τα ταπέτα είναι ειδικά Vignale, οι πόρτες έχουν προστατευτικά στην ακμή τους και ο εξοπλισμός τα έχει όλα. Συγκεκριμένα, υπάρχει στάνταρ σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 8” ΤFT, σύστημα infotainment  Ford SYNC3 με κλήση έκτακτης ανάγκης, δύο θύρες USB και 7 ηχεία, σύστημα ελέγχου επαγρύπνησης του οδηγού Driver Alert, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης και αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των προβολέων.

Τα μηχανικά μέρη παραμένουν ίδια με των άλλων αντίστοιχων Fiesta, με τη διαφορά ότι τα Vignale έχουν καλύτερη ηχομόνωση.

Λιμουζίνα τσέπης
Αναμενόμενα, το Vignale είναι το πιο άνετο Fiesta. Τα πολυρυθμιζόμενα καθίσματα στηρίζουν τέλεια το σώμα, το δερμάτινο τιμόνι κι ο λεβιές είναι ιδιαίτερα ευχάριστα στην αφή και όταν ξεκινήσεις νιώθεις στα αυτιά την επιπλέον ηχομόνωση. Παρά τα 17άρια λάστιχα ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλός, αλλά και ο κινητήρας είναι αισθητά πιο ήσυχος.

Το Vignale της δοκιμής μας είχε τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.0 EcoBoost στην κορυφαία έκδοση των 140 PS. Και ήταν όπως τον ξέραμε: πρόθυμος από χαμηλά, δυνατός στις μεσαίες, εύστροφος ψηλά, με ομαλή λειτουργία και ευχάριστο ήχο όταν τον πίεζες. Έδινε και πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 8,9”, το χιλιόμετρο από στάση σε 29,8” και το προσπέρασμα 80-110 km/h με 3η και 4η σε 4,5” και 5,7” αντίστοιχα.

Σαν τούρμπο μικρού κυβισμού που είναι, ο 1.0 EcoBoost έχει κατανάλωση που εξαρτάται πολύ από τον τρόπο οδήγησης. Ίσως λοιπόν ο πιο άνετος και χαλαρός χαρακτήρας του Vignale να ήταν η αιτία που έκαψε στα χέρια μας μόνο 7,2 lt/100km αντί για τα 7,5 που είχε καταναλώσει το πιο σπορ ST-Line με τον ίδιο κινητήρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost 140PS

Το Vignale δεν είναι τόσο σπορ όσο το ST-Line, αλλά στην οδήγηση παραμένει το καλύτερο σουπερμίνι. Μάλιστα, δεν θα είναι λίγοι αυτοί που θα προτιμήσουν το συνδυασμό άνεσης και κρατήματος που προσφέρει από εκείνον του ST-Line με την αισθητά σκληρότερη ανάρτηση.

Με δυο λόγια, το Vignale είναι το πιο ολοκληρωμένο Fiesta. Είναι όμως και το πιο ακριβό, κοστίζοντας €19.935 στην περίπτωσή μας. Αυτό σημαίνει πως μπαίνει στα χωράφια μοντέλων από αναγνωρισμένες premium μάρκες, αφού το Audi A1 Sportback 1.4 TFSI των 150 PS κοστίζει €22.000 και το 5θυρο MINI Cooper 1.5 δεν ξεπερνά τα €21.160. Από την άλλη όμως, το Fiesta Vignale πετυχαίνει το σκοπό για τον οποίο φτιάχτηκε: να προσφέρει τις ανέσεις και την πολυτέλεια ενός μεγάλου premium αυτοκινήτου, χωρίς τις διαστάσεις και το κόστος χρήσης του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το ντίζελ Ford Fiesta 1.5 TDCi 120PS

Τι λέει το DRIVE
Προσφέρει πολυτέλεια και ανέσεις πρωτόγνωρες σε σουπερμίνι, διατηρώντας την ευελιξία, την οικονομία και τα κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά του Fiesta, αλλά σε τιμή όχι μακριά από εκείνη αναγνωρισμένων premium μοντέλων.
Τιμή από €19.935
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/6.000 rpm, 18,4 kgm/1.500-5.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
0-160 km/h 22,6”
0-400 m 16,3” @ 138,4 km/h
0-1.000 m 29,8” @ 176,2 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 18,5”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (4η) 5,7”
110-140 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (5η) 9,7”
110-140 km/h (6η) 13,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2102 g/km
Διαστάσεις 4.065 x 1.735 x 1.476 mm
Χώρος αποσκευών 292 lt
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία