Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X2

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X2

To σπορ SUV της BMW είναι σχεδιασμένο να διεκδικήσει την κορυφή στα μοδάτα και φυσικά premium crossover.

Η BMW X2 είναι η απόδειξη ότι η BMW εργάζεται πυρετωδώς για να προσπεράσει τη Mercedes στον μαραθώνιο των παγκόσμιων πωλήσεων. Το νέο crossover ξεπερνά κάθε συστολή και συνδυάζει δοκιμασμένη τεχνολογία με τολμηρή σχεδίαση που διαφοροποιείται από κάθε άλλη BMW προκείμενου να προσελκύσει νέους πελάτες στη μάρκα.

Στο Μόναχο γνωρίζουν  ότι δεν είναι εύκολος ο στόχος που έχουν βάλει καθώς ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, με εδραιωμένα μοντέλα όπως το Audi Q3 και η Mercedes GLA αλλά και το νεοφερμένο Volvo XC40. Ωστόσο ρίχνοντας στη μάχη της πιο ραγδαία αναπτυσσόμενης κατηγορίας της αγοράς στην Ευρώπη ένα νέο μοντέλο είναι σίγουρα ένα βήμα προς της σωστή κατεύθυνση. Στη μάσκα της νέας X2 η BMW παρουσιάζει για πρώτη φορά μια νέα υλοποίηση του κλασικού μοτίβου των «νεφρών». Έχει κοντό καπό, το οποίο προέκυψε από την μετατόπιση της βάσης του παρμπρίζ προς τα εμπρός. Δίνοντας έτσι εμφάνιση κουπέ αλλά και αυξημένη αίσθηση ευρυχωρίας για τους εμπρός επιβάτες. Τα τονισμένα φτερά και οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών, η χαμηλή πλευρική κρυστάλλινη επιφάνεια και ένα σήμα BMW χωνευτό στην πίσω κολώνα είναι κάποιες ακόμη σχεδιαστικές εξάρσεις που υπογραμμίζουν το χαρακτήρα του μοντέλου.



Στο λανσάρισμα η BMW διαθέτει την Χ2 με δύο κινητήρες, δίλιτρους και 4κύλινδρους: Έναν βενζίνης 192 ίππων  στην προσθιοκίνητη sDrive20i και έναν ντίζελ σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης. Αποδίδει 190 ίππους στην xDrive20d και 231 στην xDrive25d. Σύντομα θα προστεθούν στη γκάμα και οι 3κύλινδροι 1.5 βενζίνης ντίζελ. Σε γενικές γραμμές η γκάμα κινητήρων θα ακολουθήσει τα πρότυπα της Χ1.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X3 xDrive20d

Με 4.360 mm μήκος, 1.824 mm πλάτος και 1.526 mm ύψος, η Χ2 έχει το ίδιο πλάτος με την Χ1, αλλά 49 mm μικρότερο μήκος και 69 mm χαμηλότερο ύψος. Τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο (2.670 mm). Στο εσωτερικό, οι χώροι για τους επιβάτες είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί και η θέση οδήγησης τέλεια. Παρότι η απόσταση από το έδαφος δεν έχει αλλάξει, τα εμπρός καθίσματα της Χ2 είναι τοποθετημένα δύο εκατοστά πιο κοντά στο δρόμο, δίνοντας αμέσως στον οδηγό πιο σπορ αίσθηση. Οι ρυθμίσεις (τόσο του καθίσματος όσο και της κολώνας) θα βολέψουν κάθε σωματότυπο. Από την άλλη, στο μάλλον ρηχό και κάπως επίπεδο πίσω κάθισμα, ψηλοί επιβάτες θα βρουν μειωμένο το χώρο για το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 470 λίτρα είναι ένας από τους καλύτερους στην κατηγορία, +10 lt από το Q3 (και με καλύτερο σχήμα) και +49 lt από την GLA. Αλλά 10 λίτρα μικρότερος από της E-Pace.

Η ποιότητα της καμπίνας δεν αλλάζει τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά το μαλακό πλαστικό στο κεντρικό τμήμα και το γυαλιστερό φανταχτερό υλικό του διάκοσμου ανταποκρίνονται στην αίσθηση προσλαμβανόμενης ποιότητας που περιμένεις. Τα όργανα είναι κλασικά, αναλογικά, και δεν υπάρχει ούτε καν η δυνατότητα παραγγελίας ψηφιακού καντράν.



Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι η xDrive20d Active, το μόνο διαθέσιμο στο event. Με 190 ίππους και 40,8 kgm ροπή, τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport και Eco-Pro) και εργοστασιακή τυποποιημένη κατανάλωση 4,6 lt/100 km. Η τετρακίνηση xDrive με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη μπορεί να δώσει στιγμιαία μέχρι και 100% της ροπής σε έναν μόνο άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες. Ενώ όπως και στη X1 το Performance Control, μια λειτουργία ελεγχόμενου διαφορικού με τη χρήση των φρένων που ελέγχεται φυσικά από τα ηλεκτρονικά. Το κιβώτιο το γνωστό 8άρι αυτόματο, όπως πάντα έξυπνο και ομαλό στην αυτόματη λειτουργία, γρήγορο και με σωστή κλιμάκωση, επιτρέπει στο βάρους 1.600 kg αυτοκίνητο να επιταχύνει πειστικά και αβίαστα. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 0-100 km/h σε 7,7” και όπως έχουν δείξει οι μετρήσεις μας η BMW δεν είναι αισιόδοξη στα νούμερα. Εκτός από τις ζωηρές επιδόσεις, στα συν του κινητήρα είναι η πολιτισμένη λειτουργία του, με χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών. Το αυτοκίνητο ταξιδεύει ήσυχα και σε αυτό παίζει το ρόλο της και η αεροδυναμική. Ο αέρας δεν ακούγεται στην καμπίνα, αλλά ούτε επηρεάζεται εύκολα η πορεία της Χ2 από τις πλευρικές ριπές. Λόγω και της πολύ καλής ποιότητας κύλισης, το ταξίδι είναι μια ευχάριστη εμπειρία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X1 xDrive20d

Το πλαίσιο είναι ρυθμισμένο να δίνει μια πιο έντονη οδηγική εμπειρία, μεταφέροντας πιο πλούσια αίσθηση στον οδηγό, εμπλέκοντάς τον περισσότερο στη δράση. Το πεντάλ του φρένου είναι γραμμικό και το κιβώτιο κατεβάζει χωρίς δισταγμό, ενισχύοντας την αίσθηση ασφάλειας στην επιβράδυνση προκειμένου να ρυθμίσεις την ταχύτητα σου στην είσοδο της στροφής. Η πρόσφυση που εξασφαλίζει η τετρακίνηση δεν ξεπερνιέται από τις δυνατότητες αυτού του κινητήρα, οπότε δεν έχεις να ανησυχείς για πολλά στην έξοδο. Με γόνατα McPherson εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, καθώς και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στον βασικό εξοπλισμό της xDrive20d, η άνεση είναι σε γενικές γραμμές καλή, χωρίς να μεταφέρεται κραδασμός ή θόρυβος στην καμπίνα. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το βάρος και διαχειρίζεται καθησυχαστικά τις ανωμαλίες που ενδεχομένως προκύψουν μέσα στη στροφή ενώ είναι ήδη φορτισμένη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη μικρή Jaguar E-Pace D180 AWD R-Dynamic

Το τιμόνι με τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση είναι μάλλον βαρύ, αλλά έχει καλή πληροφόρηση και είναι ακριβές τόσο στην ευθεία όσο και με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία. Το μπροστινό σύστημα είναι άμεσο και ακριβές τόσο στις ταχύτητες της πόλης όσο και υπό πίεση σε επαρχιακό δρόμο. Η λειτουργία του Servotronic είναι εκλεπτυσμένη, καθώς η μεταβολή της υποβοήθησης είναι προοδευτική και δεν ενοχλεί. Η κλίση του αμαξώματος είναι περιορισμένη, η συμπεριφορά μοιάζει περισσότερο με αυτή ενός hatchback παρά με ψηλό crossover ή SUV. Το πλαίσιο είναι πρόθυμο στην αλλαγή κατεύθυνσης υπό πίεση και οι αντιδράσεις προοδευτικές, επιτρέποντας να αναπτυχθεί μια σχέση εμπιστοσύνης ώστε ο ρυθμός να ανέβει χωρίς το άγχος ότι το όριο θα ξεπεραστεί ξαφνικά.



Συμπερασματικά, η BMW X2 δεν είναι τέλεια αλλά συνολικά είναι εξαιρετικά πειστική. Ειδικά αυτή τη στιγμή που τόσο το Audi Q3 όσο και η Mercedes GLA είναι πιο κοντά στο τέλος παρά στην αρχή της εμπορικής τους πορείας. Για περισσότερα επιφυλασσόμαστε, περιμένοντας τη δοκιμή στην Ελλάδα και τις πιο ενδιαφέρουσες για την αγορά μας εκδόσεις με τον 1.5 κινητήρα.

Τι λέει το Autocar
Στην πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς και στο σωστό timing σε σχέση με τον ανταγωνισμό, έρχεται ένα εγνωσμένης αξίας τεχνολογικό πακέτο με πιο ξεχωριστή σχεδίαση και πιο… BMW οδική συμπεριφορά. Καλοδεχούμενο.
Τιμή Από €51.700
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 131 g/km
Διαστάσεις 4.360 x 1.821 x 1.526 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Βάρος 1.600 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube