Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Τρίτη, 18 Απριλίου 2017 - 8:15πμ

Οδηγούμε το Škoda Octavia Scout 2017

Οι αλλαγές του ανανεωμένου Škoda Octavia υιοθετούνται και από το υπερυψωμένο, τετρακίνητο μοντέλο της γκάμας, το Scout.

Το Skoda Octavia Scout ανανεώνεται, και ενισχύει τη θέση του ως ιδανικό όχημα για όποιον ψάχνει ένα πρακτικό οικογενειακό αυτοκίνητο με κάποιες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Μπορεί τα SUV όπως το Skoda Kodiaq να κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, όμως πάντα θα υπάρχουν εκείνοι που προτιμούν σχεδόν τις ίδιες δυνατότητες σε ένα πιο διακριτικό πακέτο, με πιο χαμηλή θέση οδήγησης και οδική συμπεριφορά πιο κοντινή σε συμβατικό αυτοκίνητο. Δεν είναι πολλοί, αφού οι ειδικές εκδόσεις του Octavia, το RS και το Scout, αντιστοιχούν μαζί στο 20% των πωλήσεων του μοντέλου. Μαζί έγινε και η παρουσίασή τους, στο Driving Camp Pachfurth της Αυστρίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε το Škoda Octavia RS 2017

Το ανανεωμένο Skoda Octavia Scout ξεχωρίζει από το νέο εμπρός μέρος με τα διπλά φανάρια Full LED και τον διαφορετικό προφυλακτήρα. Η γωνία προσέγγισης παραμένει 16,7 μοίρες, ενώ πίσω, οι αλλαγές στον προφυλακτήρα έχουν αυξήσει ελαφρώς τη γωνία αναχώρησης από τις 13,8 στις 14,5 μοίρες. Αμετάβλητο είναι το ύψος από το έδαφος, 171 mm, δηλαδή 30 mm περισσότερα απ’ ό,τι στα συμβατικά Octavia. Κατά 30 mm έχει μεγαλώσει και το πίσω μετατρόχιο, σε σχέση με το απερχόμενο Scout, φτάνοντας πλέον τα 1.539 mm (εμπρός: 1.538 mm).

Κάθε Scout διαθέτει τετρακίνηση με Haldex 5ης γενιάς και XDS+, δηλαδή ένα σύστημα ηλεκτρονικού μπλοκαρίσματος των διαφορικών, που φρενάρει έναν τροχό για να φτάσει περισσότερη δύναμη στον απέναντι. Μια σημαντική αλλαγή που έχει γίνει κάτω από το καπό δεν είναι άλλη από την κατάργηση του 1.6 TDI των 110 PS που εξόπλιζε μέχρι σήμερα τη βασική έκδοση του Skoda Octavia Scout. Η βενζινοκίνητη έκδοση 1.8 TSI που αποδίδει 180 PS και συνδυάζεται με κιβώτιο DSG δεν θα εισαχθεί στην ελληνική αγορά, οπότε ενδιαφέρον για τη χώρα μας έχει το Scout 2.0 TDI των 150 PS και 34,7 kgm.

Με φορτίο δύο ατόμων ο 2.0 TDI κινεί ζωηρά το Scout, ενώ η ευκολία με την οποία έσβηνε στις χαμηλές στροφές ο προκάτοχός του, εν μέρει και λόγω της αραιής κλιμάκωσης του χειροκίνητου κιβωτίου, φαίνεται να έχει διορθωθεί. Πολύ θετική εντύπωση αφήνει η ποιότητα κύλισης και το επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση. Τόσο στην αυστριακή άσφαλτο όσο και στον πατημένο χωματόδρομο που κινηθήκαμε, ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος ήταν όσο κοφτός χρειάζεται, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Το μόνο που θα ήθελες να είναι αλλιώς οδηγώντας το Scout, είναι το μοτέρ να ακούγεται λιγότερο στην έντονη επιτάχυνση. Με μια βόλτα με το πολύ ραφιναρισμένο 1.8 TSΙ, είναι σαφής η διαφορά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Leon FR 1.8 TSI

Στη συνέχεια, στην... παιδική χαρά ενηλίκων του Driving Camp Pachfurth, έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το Octavia Scout με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Off-Road, σε συνθήκες που δύσκολα θα κληθεί να αντιμετωπίσει στην πραγματική ζωή. Δεν υπάρχει κανένα σημείο με παχιά λάσπη, όμως το Scout περνάει χωρίς πρόβλημα από σημεία που θα περίμενα να το φέρνουν σε δύσκολη θέση λόγω διαστάσεων, ύψους και προβόλων. Η ανάρτηση προσφέρει ικανοποιητική ελευθερία άρθρωσης έτσι ώστε να χάνει πολύ δύσκολα κάποιος τροχός την επαφή με το έδαφος, και το hill descent control επιτρέπει την ασφαλή κατάβαση σε απότομες πλαγιές. Επιπλέον, το στάνταρ πακέτο Rough Road περιλαμβάνει ποδιές προστασίας για ευαίσθητα σημεία της κοιλιάς, όπως και για τις σωληνώσεις φρένων και καυσίμου.



Στην καμπίνα του Octavia Scout, οι ελάχιστες αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στο ύφασμα ThermoFlux στα καθίσματα και στην ενσωμάτωση του συστήματος infotainment Columbus με οθόνη 9,2’’ και υποστήριξη σύνδεσης με smartphone μέσω Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες παραμένει ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, και το βασικό σημείο διαφοροποίησης από συγγενικά μοντέλα όπως το SEAT Leon X-Perience και το Volkswagen Golf Alltrack. Το πορτ-μπαγκάζ πετυχαίνει την επίσης κορυφαία τιμή των 610 lt (590 lt με ρεζέρβα ανάγκης), ενώ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος ο χώρος φόρτωσης φτάνει τα 1.740 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI

Φυσικά, και το Scout ενσωματώνει όλα τα συστήματα ασφαλείας της συμβατικής γκάμας του ανανεωμένου Skoda Octavia, στα οποία περιλαμβάνεται το Front Assist με Predictive Pedestrian Protection για αυτόματο φρενάρισμα αν εντοπιστεί πεζός με ταχύτητας έως 60 km/h, η επίβλεψη νεκρής γωνίας Blind Spot Detect, το Rear Traffic Alert για ασφαλές ξεπαρκάρισμα με όπισθεν, το Trailer Assist για την ασφαλή οπισθοπορεία σε περίπτωση ρυμούλκησης κ.ά.

Αναμφίβολα, το ανανεωμένο Skoda Octavia Scout σου αφήνει την ίδια θετική εντύπωση που είχες σχηματίσει και από τον ελάχιστα διαφορετικό προκάτοχό του. Προσφέρει μεγαλύτερους χώρους από τα περισσότερα SUV στα λεφτά του, χωρίς επί της ουσίας να υστερεί πουθενά. Παραμένει μια ολοκληρωμένη επιλογή ουσίας, και όχι εντυπωσιασμού, την οποία όμως μετά την κατάργηση του 1.6 TDI μάλλον θα κάνουν ακόμα λιγότεροι αγοραστές, στη χώρα μας.


Τι λέει το DRIVE
Το Scout παραμένει η πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του Octavia και μια καλή εναλλακτική στα SUV. Κρίμα που η κατάργηση του 1.6 TDI το κάνει λιγότερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά.
Τιμή €33.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.1968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 34,7 kgm/1.750-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km
Διαστάσεις 4.687 x 1.814 x 1.531 mm
Χώρος αποσκευών 610 lt (με κιτ επισκευής)
Βάρος 1.451 kg
Τιμές κατασκευαστή

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία