Οδηγούμε το πρωτότυπο Honda Civic Type R

Οδηγούμε το πρωτότυπο Honda Civic Type R

Ως πρωτότυπο ήδη μας έπεισε. Με ένα χρόνο εξέλιξης ακόμα, έχει τη δυνατότητα να γίνει εξαιρετικό

Κάθε μηχανολόγος που δουλεύει πάνω στη δυναμική συμπεριφορά του νέου Honda Civic Type R είναι εστιασμένος πρωτίστως σε ένα στόχο: ένα χρόνο στο Nürburgring κάτω από οκτώ λεπτά.

Αν το Type R τον πετύχει, θα πάρει τον τίτλο του ταχύτερου χάτσμπακ παραγωγής στην Πράσινη Κόλαση, με διαφορά τουλάχιστον 8 δευτερολέπτων. Ρωτήστε αν το έχει πετύχει ήδη, και ο επικεφαλής μηχανολόγος, Suehiro Hasshi, θα απαντήσει: «Δεν μου επιτρέπεται να σας το πω, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη φαντασία σας». Άρα τον έχει ήδη κάνει το χρόνο. Κι αυτό σημαίνει ότι το νέο Type R είναι πρακτικά το ίδιο γρήγορο με το ταχύτερο Honda που έχει γυρίσει ποτέ στο ’Ring: το θρυλικό NSX-R.

Αυτό το Civic είναι κάτι πολύ παραπάνω από άλλο ένα καυτό χάτσμπακ σε μια ήδη κορεσμένη αγορά. Σηματοδοτεί την επιστροφή όχι μόνο του κοσμαγάπητου λογότυπου Type R, αλλά και της Honda στην καρδιά των εραστών της οδήγησης. Χρόνια αφότου έφυγε από την F1 κι έκοψε το NSX, το S2000 και το προηγούμενο Type R, η ιαπωνική εταιρεία δίνει απτές ενδείξεις ότι ξαναβρίσκει τη μαγεία της.

Σίγουρα έτσι δείχνει στα χαρτιά, αλλά και στην πραγματικότητα. Μπορούμε να πούμε πως, 18 μήνες πριν τη διάθεση του Type R στην αγορά, η Honda κρύβει τα χαρτιά της τόσο πολύ που απορούμε αν μπορεί να τα δει η ίδια.

Ακόμη κι έτσι, πάντως, ξέρουμε ότι το αυτοκίνητο έχει 2λιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα με μονό τούρμπο, που επίσημα αποδίδει «πάνω από 280 PS» – πράγμα που, σύμφωνα με ένα μηχανολόγο, σημαίνει στην πραγματικότητα τουλάχιστον 300 PS, όπως είναι τώρα. Από άποψη δύναμης δηλαδή, το Type R προσπερνά το Renault Mégane RS και το Opel Astra OPC κι έρχεται στο επίπεδο του νέου VW Golf R. Όμως η Honda δεν σταματά εδώ. Ξέρει ότι υπάρχει η Mercedes A45 AMG των 360 PS και θα προσπαθήσει να την πλησιάσει όσο της επιτρέπει η μπροστοκίνητη αρχιτεκτονική του Type R.

Για τον έλεγχο όλης αυτής της ιπποδύναμης, το Type R έχει φαρδύτερα μετατρόχια και χαμηλωμένη, σκληρότερη ανάρτηση, η οποία όμως διατηρεί τον ημιάκαμπτο άξονα των απλών Civic. Η Honda επιμένει ότι, αν συνδυαστεί με αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ, παρέχει επαρκείς δυνατότητες ρύθμισης ώστε να προσφέρει αποδεκτή άνεση και κορυφαίο κράτημα. Το πακέτο συμπληρώνεται από φρένα της Brembo τόσο μεγάλα ώστε οι ζάντες 19 ιντσών να είναι αναγκαιότητα, όχι πολυτέλεια. Και κάτι ενδιαφέρον, αν λάβουμε υπόψη τις σύγχρονες τάσεις: το Type R θα πωλείται αποκλειστικά και μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ημιαυτόματο δεν θα προσφέρεται ούτε ως έξτρα. Όταν τον ρωτήσαμε γιατί, ο Hasshi-san απλά είπε «είναι πιο διασκεδαστικό έτσι».

Στην πίστα για μια πρώτη γεύση
Λίγοι γύροι τέρμα γκάζι στην πίστα Tochigi της Honda έδειξαν ότι η δύναμη είναι τόση ώστε το λαμπάκι του traction control να παραμένει μόνιμα αναμμένο σε όλη την 1η και τη 2η ταχύτητα, σε ομαλή, στεγνή άσφαλτο. Και όμως, το εντυπωσιακό είναι ότι οι αντιδράσεις στο τιμόνι είναι σχεδόν μηδενικές. Αναπόφευκτα, βέβαια, ο νέος κινητήρας δεν έχει ούτε την απόκριση στο γκάζι ούτε το καθαρό ούρλιασμα του παλιού, ατμοσφαιρικού. Αυτό είναι το τίμημα αν θέλεις 300 ίππους από δύο μόνο λίτρα, που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο δρόμο. Η Honda υπόσχεται ότι και η απόκριση και ο ήχος θα βελτιωθούν πριν την τελική παρουσίαση του μοντέλου.

Το περιβάλλον της δοκιμής δεν μας επέτρεψε να αξιολογήσουμε λεπτομερώς την οδική συμπεριφορά. Όμως αν η ικανότητα του Type R να ανέχεται να το ρίχνεις με 200 km/h σε πολύ κεκλιμένες στροφές αποτελεί κάποια ένδειξη, τότε αφήνει πράγματι πολλές υποσχέσεις. Το τιμόνι είναι εξαιρετικό, με μια πολύ γρήγορη κρεμαγέρα, αλλά χωρίς νευρικότητα. Το βάρος του είναι τέλειο και η αίσθηση καλή.

Να το αγοράσω;
Ακόμα είναι πολύ νωρίς. Κι αυτό ακριβώς είναι το πιο ενθαρρυντικό. Το Type R ακόμα και τώρα είναι δελεαστικό και ο στόχος στους επόμενους 12 μήνες εξέλιξης είναι να αυξηθεί η ιπποδύναμη και να μειωθεί το βάρος με τη χρήση αλουμινίου σε μεγάλο μέρος του αμαξώματος.

Με αυτή την προοπτική, θα πούμε ότι το Type R όχι απλά επέστρεψε, αλλά επέστρεψε πολύ δριμύτερο.

Τι λέει το Autocar
Ακόμα και τώρα, 18 μήνες πριν τη διάθεσή του στην αγορά, το Type R είναι δελεαστικό, με άφθονη δύναμη και εξαιρετικό τιμόνι. Καθώς θα το εξελίξουν, θα το δυναμώσουν και θα το ελαφρύνουν, οι υποσχέσεις που αφήνει είναι πολλές. 
Τιμή € 29.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, i-VTEC, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 300 PS/6.500 rpm, 40,9 kgm/2.000-5.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,8”
Τελική ταχύτητα 255 km/h
Μέση κατανάλωση (δ.α.)
Εκπομπές CO2 (δ.α.)
Διαστάσεις 4.285 x 1.790 x 1.450 mm
Βάρος 1.330 kg
Προσωρινά στοιχεία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube