Main menu

Χρήστος Παπαχριστόπουλος
Τετάρτη, 8 Νοεμβρίου 2017 - 6:37μμ

Δοκιμάζουμε το νέο VW T-Roc 2.0 TSI 4MOTION

Ακολουθώντας τα θέλω της αγοράς, η VW εμπλουτίζει την γκάμα των SUV/crossover της με ένα μοντέλο που θέτει σε προτεραιότητα το στιλ και τη συνδεσιμότητα!

Η επιλογή παρουσίασης του ολοκαίνουργιου T-Roc τον ίδιο μήνα που η VW αποφάσισε να τραβήξει την πρίζα του Scirocco, τερματίζοντας την παραγωγή του, κάθε άλλο παρά τυχαία μπορεί να θεωρηθεί. Σηματοδοτεί μια στροφή, όχι μόνο της γερμανικής εταιρείας, αλλά ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα ψηλά αμαξώματα θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια και ολοένα και περισσότερος κόσμος θα επιλέγει SUV, όχι μόνο για λόγους πρακτικότητας και δυνατοτήτων, αλλά και λόγω στιλ.

Σε απόλυτα νούμερα, οι πωλήσεις των SUV έχουν ξεπεράσει ήδη αρκετές παραδοσιακές κατηγορίες και καταλαμβάνουν πλέον το 27% των συνολικών πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά. Μερίδιο που θα ξεπεράσει το 34% την επόμενη πενταετία και τα 10 εκατ. οχήματα σε συνολικές πωλήσεις. Και όπως είναι φυσικό, η Volkswagen θέλει να κάνει δικό της ένα μεγάλο κομμάτι της νέας «πίτας» που δημιουργείται.

Αυτό δεν θα μπορούσε να το πετύχει έχοντας στην γκάμα της μόνο το Tiguan ή το μεγαλύτερο Touareg, αλλά ούτε και να ελπίζει σε μεγάλο όγκο πωλήσεων με το T-Cross που θα βασίζεται στο Polo και θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια. Χρειαζόταν και ένα SUV στο μέγεθος του Golf, που να είναι μάλιστα και λιγότερο «σοβαρό» από το Tiguan ώστε να κλείνει το μάτι στις νεαρότερες ηλικίες. Με λίγα λόγια, χρειαζόταν ένα T-Roc.

Έμφαση στην εικόνα
Το νέο κόμπακτ SUV τοποθετείται κάτω από το Tiguan στην γκάμα της VW και θα προσφέρεται με τρεις κινητήρες βενζίνης και ισάριθμους πετρελαίου, με την κίνηση να μεταδίδεται είτε στους εμπρός, είτε και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης 4MOTION. Σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα που έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια η γερμανική φίρμα, αυτή τη φορά κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι σε επίπεδο σχεδίασης τουλάχιστον, μας σέρβιρε μια από τα ίδια. Το εντυπωσιακό σε εμφάνιση T-Roc κράτησε σε μεγάλο βαθμό τη ρηξικέλευθη σχεδίαση που μας είχε συστήσει το αρχικό του πρωτότυπο πίσω στο 2014. Και σε μια κατηγορία που η εμφάνιση δεν περνά σε δεύτερη μοίρα πλέον, συγκαταλέγεται σίγουρα στα πιο όμορφα και ξεχωριστά.

Χωρίς να αποποιείται την εταιρική του ταυτότητα, παρουσιάζει μια εντελώς πιο φρέσκια και νεανική εικόνα, και αυτό γίνεται αντιληπτό χαζεύοντάς το από την… κορυφή ως τα νύχια. Η ανασχεδιασμένη εμπρός μάσκα και τα πιο στενά φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τα εμπρός φτερά δημιουργούν ένα πιο σφηνοειδές προφίλ, ενώ εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα φώτα ημέρας, που είναι ενσωματωμένα στον εμπρός προφυλακτήρα και παίζουν παράλληλα και το ρόλο των φλας. Γίνονται δηλαδή πορτοκαλί μόλις ο οδηγός ενεργοποιήσει τους δείκτες κατεύθυνσης.

Οι τονισμένοι και ιδιαίτερα ευμεγέθεις θόλοι των τροχών ενισχύουν τη δυναμική του εικόνα όταν το παρατηρείς από το πλάι, ενώ ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην πληθώρα των χρωματικών επιλογών και στη δυνατότητα για διχρωμία στο αμάξωμα. Από όποια γωνία και αν κοιτάξεις το T-Roc, είναι σαφές ότι οι σχεδιαστές της VW θέλησαν να δημιουργήσουν ένα «νεανικό» αυτοκίνητο που να μιλά στο «συναίσθημα» των υποψήφιων αγοραστών.

Το T-Roc χρησιμοποιεί την πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα MQB της VW και όσον αφορά τις εξωτερικές του διαστάσεις είναι ελάχιστα μικρότερο του Golf. Το μεταξόνιό του είναι 3 πόντους μικρότερο του τελευταίου, στα 2.590mm. Ενώ με μήκος 4.234 mm, πλάτος 1.819 mm και ύψος 1.573 mm, το T-Roc είναι 2,4 πόντους κοντύτερο του best-seller χάτσμπακ.

Smart εσωτερικό
Σε αντίθεση με την εξωτερική εμφάνιση, το εσωτερικό του T-Roc είναι περισσότερο οικείο προς τους φίλους της VW καθώς ακολουθεί τη βασική αρχιτεκτονική των τελευταίων μοντέλων της. Από αυτά προέρχονται και οι περισσότεροι διακόπτες και χειριστήρια. Βέβαια δεν λείπουν οι χρωματικές λεπτομέρειες και τα πιο έντονα χρώματα στις ταπετσαρίες που «ζωντανεύουν» τη συνολική εικόνα και σε συνδυασμό με τις δυο ευμεγέθεις ψηφιακές οθόνες –την 8ιντση του infotainment και τον 2ης γενιάς ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display– προσφέρουν μια πιο νεανική και σύγχρονη εμφάνιση.

Μια ματιά στα πλαστικά δείχνει ότι το βάρος στο νέο T-Roc έπεσε στην εμφάνιση και τις τεχνολογίες. Σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της, εδώ η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει καθόλου μαλακά στην αφή πλαστικά. Τόσο το ταμπλό όσο και τα πλαϊνά των θυρών ή το κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας είναι από σκληρό πλαστικό, αλλά ικανοποιούν με τη συναρμογή τους. Σε επίπεδο τεχνολογίας από την άλλη, το infotainment προσφέρει όλες τις σύγχρονες επιλογές συνδεσιμότητας, όπως Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink, με το χειρισμό του να γίνεται από ένα εύχρηστο μενού και μια οθόνη αφής 8’’.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο SEAT Arona

Οι χώροι είναι γενναιόδωροι. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται ψηλά, περίπου 57,2 cm από το έδαφος, έχοντας στη διάθεσή τους όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις για να βολευτούν ή στην περίπτωση του οδηγού να φέρει τη θέση οδήγησης στα μέτρα του. Οι πίσω με τη σειρά τους κάθονται ακόμα πιο ψηλά –61,8 εκ. από την επιφάνεια του δρόμου– έχοντας ικανοποιητικό χώρο για το κεφάλι και μπόλικο για τα γόνατα. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ, που με τα 445 lt προσφέρει 65 lt παραπάνω από το Golf και θα βολέψει άνετα τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.

Ένα σπορ SUV
Όπως προαναφέραμε, το νέο T-Roc θα είναι διαθέσιμο σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και με μια ευρεία γκάμα τούρμπο κινητήρων βενζίνης και ντίζελ. Ο βασικός κινητήρας βενζίνης είναι ο 3κύλινδρος 1000άρης TSI με απόδοση 115 PS, ενώ η αμέσως επόμενη επιλογή θα είναι ο νέος 1.5 TSI, με σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων και απόδοση 150 PS. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο 2.0 TSI με 190 PS.

Η ντίζελ γκάμα ξεκινά με τον 1.6 TDI των 115 PS και ολοκληρώνεται με δύο εκδόσεις του 2.0 TDI, μία με 150 PS και μία με 190 PS. Οι δυο ισχυρότερες εκδόσεις του T-Roc διατίθενται αποκλειστικά με τετρακίνηση 4MOTION και 7άρι DSG κιβώτιο, ενώ στις δυο βασικές η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων. Στις εκδόσεις των 150 PS, ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ αυτόματου ή μηχανικού κιβωτίου, αλλά και αν η κίνηση θα μεταφέρεται και στους πίσω τροχούς. Στα τετρακίνητα T-Roc, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, μέσα από τη λειτουργία Active Control του συστήματος 4ΜΟΤΙΟΝ, μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης: Street, Snow, Off-road και Off-road individual.

Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στην Πορτογαλία είχαμε στη διάθεσή μας μόνο τις κορυφαίες εκδόσεις των TSI και TDI. Και λέμε δυστυχώς διότι λόγω του κυβισμού τους, οι δυο δίλιτρες εκδόσεις είναι αυτές που παρουσιάζουν και το μικρότερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας. Επιλέξαμε τον βενζινοκίνητο… απαγορευμένο καρπό, που είναι και αυτός που ταιριάζει περισσότερο στο σπορ χαρακτήρα που η VW τονίζει ότι κρύβεται στο T-Roc. Στην πράξη, ο δίλιτρος TSI είναι ήσυχος, με ραφιναρισμένη λειτουργία, ροπάτος και με 190 PS, η δύναμη σίγουρα δεν του λείπει. Με 7,2’’ για το 0-100 km/h οι επιδόσεις του κινούνται στα πλαίσια ενός σπορ χάτσμπακ και η ρύθμιση της ανάρτησης τις υποστηρίζει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Škoda Karoq

Δίχως αμφιβολία, σ’ αυτή την κορυφαία έκδοσή του, με την τετρακίνηση και την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, το T-Roc είναι πολύ ευχάριστο οδηγικά. Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη, το τιμόνι άμεσο και η πρόσφυση σε υψηλό επίπεδο. Όπως περιμένεις αντικρύζοντας τα φαρδιά ελαστικά 225/40 R19, η δύναμη περνά ομαλά στο δρόμο ακόμα και αν επιταχύνεις βίαια στην έξοδο μιας ανηφορικής κλειστής φουρκέτας. Όλα αυτά βέβαια στην πορτογαλική άσφαλτο, που στο καλοσυντηρημένο παραλιακό οδικό δίκτυο από την Λισαβόνα ως το Cascais δεν έβαλε δύσκολα στο νέο γερμανικό SUV, διατηρώντας έτσι την άνεση και την ποιότητα κύλισης σε υψηλό επίπεδο. Για το πώς θα συμπεριφέρεται αυτό, αλλά και οι μικρότερες εκδόσεις του νέου T-Roc, στο δικό μας οδικό δίκτυο, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον ερχόμενο Ιανουάριο, οπότε και αναμένονται στη χώρα μας τα πρώτα αυτοκίνητα.

Τι λέει το DRIVE
Το T-Roc προσεγγίζει την κατηγορία των κόμπακτ SUV από μια πιο νεανική σκοπιά, χωρίς ωστόσο να αφήνει πίσω του τις παραδοσιακές αξίες των υπολοίπων VW. Πρακτικό και ευχάριστο οδηγικά.
Τιμή από €20.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 190 PS/4.180-6.000 rpm, 32,6 kgm/1.500-4.180 rpm, 4x4, αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2”
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 152 g/km
Διαστάσεις 4.234 x 1.819 x 1.573 mm
Χώρος αποσκευών 445 lt
Βάρος 1.495 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία