Επίσκεψη στην έκθεση Made by Hellas, στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου

Επίσκεψη στην έκθεση Made by Hellas, στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου

Η σχέση της Ελλάδας με το αυτοκίνητο έχει πλούσιο παρελθόν αλλά και ένα καθόλα υπαρκτό παρόν. Και αυτές τις μέρες αποκαλύπτονται στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

Οι περισσότεροι συμπολίτες μας στην ερώτηση «Πόσα αυτοκίνητα θεωρείτε ότι έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στην Ελλάδα;» θα απαντούσαν μάλλον «Κανένα».

Γι’ αυτό θα ήταν καλό να πείσουμε όλοι γνωστούς και φίλους, ακόμα και όσους δεν έχουν κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το αυτοκίνητο, να επισκεφτούν την έκθεση Made by Hellas του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου που άνοιξε τις πύλες της την Πέμπτη 5 Ιουνίου και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του μήνα.

Η έκθεση αποτελεί μια πρωτοβουλία του ιδρυτή του μουσείου κ. Θεόδωρου Χαραγκιώνη. Για την πραγματοποίησή της χρειάστηκε η συνδρομή της ΕΛΠΑ, της ΦΙΛΠΑ και πολλών ακόμα φορέων και ιδιωτών που παραχώρησαν το 50% των εκθεμάτων. Στόχος της είναι η παρουσίαση οχημάτων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με τη χώρα μας: είτε κατασκευάστηκαν εδώ, είτε σχεδιάστηκαν εδώ, είτε αποτελούν έργα συμπατριωτών μας στο εξωτερικό. Μπαίνοντας στην αίθουσα του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου όπου εκτίθενται αυτά ανοίγεται μπροστά σου ένας κόσμος που όσο καλά κι αν θεωρείς ότι τον ξέρεις κρύβει σίγουρα και άλλα μικρά μυστικά.

Στη συλλογή περιλαμβάνονται βέβαια και αυτοκίνητα που η σχέση τους με την Ελλάδα είναι γνωστή στο ευρύ κοινό. Πιο χαρακτηριστική ίσως είναι η περίπτωση του Nissan Sunny, που κατασκευάζονταν από το 1981 ως το 1995 στο εργοστάσιο της TEOKAP στον Βόλο. Και φυσικά του θρυλικού Mini, που σχεδιάστηκε εξ' ολοκλήρου από τον Αλέξανδρο Ισιγώνη και στην Made by Hellas εκτίθενται αρκετές παραλλαγές του. Αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν αρκετά ακόμα.

Όλοι έχουν δει στον δρόμο ένα Fiat Barchetta, αλλά πόσοι θυμούνται ότι είναι ένα από τα πολλά μοντέλα που έχει σχεδιάσει ο Ανδρέας Ζαπατίνας; Και ποιος ξέρει ότι ο σχεδιαστής του σημερινού Audi A3, Gary Telaak, κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη; Ή ότι ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ονόματι Enfield Ε8000 κατασκευαζόταν τη δεκαετία του '70 στη Σύρο; Πάντως τα περισσότερα αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα ανήκουν στην κατηγορία των μικρών επαγγελματικών. Ο επισκέπτης της έκθεσης Made by Hellas θα θαυμάσει το Pony, το Zebra και το Renault Farma αλλά και τα λιγότερο γνωστά Sherpa και Farmobil 700, που είναι λες και βγήκαν χτες από τη γραμμή παραγωγής.



Ο Δημήτρης Κορρές συμμετέχει και με τα τρία πρωτότυπα που προηγήθηκαν του γνωστού πλέον Korres P4, προκαλώντας έναν... ευχάριστο πονοκέφαλο σε όποιον αποπειραθεί να μελετήσει τη διάταξη της ανάρτησής τους. Λίγο πιο δίπλα στέκεται ένα αυτοκίνητο της RepliCar Hellas. Της εταιρίας που φτιάχνει πιστά αντίγραφα των Porsche 356 και 550 Spyder στην Κατερίνη και τα εξάγει σε χώρες όπως η Γερμανία και η Αυστρία, όπου υπάρχει αρκετή ζήτηση για τέτοια αυτοκίνητα.

Το «παρών» στην έκθεση δίνουν τα μονοθέσια ελληνικών πανεπιστημίων και πολυτεχνείων και πολλά αξιόλογα οχήματα και κατασκευές ιδιωτών. Στα stands που υπάρχουν ανάμεσα στα εκθέματα αναφέρονται οι ιστορίες των αυτοκινήτων που δεν μπόρεσαν να εκτεθούν στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, όπως το Scavas II ή το Chicago του Γιώργου Μιχαήλ. Και καταγράφονται όλες οι προσπάθειες δημιουργίας εργοστασίων αυτοκινήτων στη χώρα μας, μαζί με τους λόγους που τις οδήγησαν στην αποτυχία.

Η έκθεση Made by Hellas θα φιλοξενείται ως τις 30 Ιουνίου (ΔΙΟΡΘΩΣΗ: η έκθεση παρατάθηκε τελικά ως τις 31 Αυγούστου) στον τελευταίο όροφο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, Ιουλιανού 33-35 και Γ' Σεπτεμβρίου 74-78 στο κέντρο της Αθήνας. Το εισιτήριο κοστίζει € 8 ενώ φοιτητές, παιδιά, ηλικιωμένοι, και ομάδες άνω των τεσσάρων ατόμων πληρώνουν € 5. Παρακάτω παραθέτουμε μερικά ενδιαφέροντα εκθέματα, αν και για να ανακαλύψετε τα πιο όμορφα μυστικά της ελληνικής αυτοκίνησης θα πρέπει να επισκεφτείτε μόνοι σας.

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Austin Beach Car
Μια μοναδική στον κόσμο παραλλαγή του Mini που είχε φτιαχτεί από τον Αλέξανδρο Ισιγώνη κατά παραγγελία της οικογένειας Γουλανδρή. Βρέθηκε πρόσφατα σε κακή κατάσταση και αναπαλαιώθηκε πλήρως από έναν ιδιώτη.


Volanis Helios
Μια σχεδιαστική άσκηση του 1981 από τον Αντώνη Βολάνη για ένα αυτοκίνητο ενός όγκου με αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,22. Τώρα ξέρετε από πού επηρεάστηκε η σχεδίαση του Renault Espace...


Korres Prototype 2
Η 2η απόπειρα του Δημήτρη Κορρέ και ένας από τους προπομπούς του σημερινού P4. Αν βρεθείτε δίπλα του αξίζει να αφιερώσετε χρόνο για την κατανόηση της λειτουργίας της ανάρτησης, και όχι μόνο.


Enfield E800 Electric
Ιστορία για γέλια και για κλάματα: τη δεκαετία του '70 κατασκευαζόταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη Σύρο, αλλά στην Ελλάδα δεν μπορούσε να βγάλει πινακίδες γιατί το κράτος δεν ήξερε βάσει ποιου κυβισμού να το φορολογήσει!


RCH 356 Speedster
Η Ελλάδα δεν εξάγει τίποτα ε; Λάθος. Παίρνοντας ως βάση το πάτωμα του Σκαραβαίου η RepliCar Hellas φτιάχνει αντίγραφα της Porsche 356 στην Κατερίνη και τα πουλάει ως επί το πλείστον στο εξωτερικό.


Αγωνιστικά μονοθέσια
Τα φορμουλάκια του Μετσόβειου Πολυτεχνείου, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών δείχνουν τις ικανότητες των Ελλήνων φοιτητών σε αγώνες του εξωτερικού.


Aston Martin Lagonda & Matra Murena 2.2 S
Σπάνια αυτοκίνητα που λίγοι θα ξέρουν γιατί συμμετέχουν στην έκθεση Made by Hellas. Αλλά όχι, εδώ δεν θα σας χαλάσουμε την έκπληξη...

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube