GP Αυστραλίας, κατατακτήριες δοκιμές: Υπάρχει ελπίδα

GP Αυστραλίας, κατατακτήριες δοκιμές: Υπάρχει ελπίδα

Ο Lewis Hamilton πήρε την 6η του pole position στην Αυστραλία, αλλά η διαφορά είναι μικρή από τον Vettel και τη Ferrari. Και μας δίνει ελπίδες για έναν ανταγωνιστικό πρώτο αγώνα και ανάλογο πρωτάθλημα.

Ο Lewis Hamilton πήρε την 62ηpole position της καριέρας του και την 6η στην Αυστραλία, παρόλα αυτά η εικόνα μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε ότι θα υπάρχει συναγωνισμός, στον συγκεκριμένο αγώνα και στο πρωτάθλημα συνολικά.

Από την 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών είχε φανεί ότι υπάρχει ελπίδα. Η Ferrari που την Παρασκευή ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργή, έλυσε τα προβλήματα ισορροπίας στα οποία αναφέρθηκε ο Vettel και το πρωί του Σαββάτου έκανε τον ταχύτερο χρόνο. Φτάνοντας στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Γερμανός ήταν ανταγωνιστικός ως τον τελευταίο γύρο και έχασε την pole position για δύο μόλις δέκατα. Στην 3η θέση, χιλιοστά πίσω από τον Vettel τερμάτισε η άλλη Mercedes, του Valtteri Bottas. Ο Kimi Raikkonen δεν βρήκε ποτέ το στήσιμο που ήθελε και ήταν μακριά από το ρυθμό της πρώτης τριάδας και του teammate του.



Q1
Η αυτοπεποίθηση της
Ferrari φάνηκε από το Q1, όταν οι δύο οδηγοί της ήταν οι μόνοι που μπήκαν με την super-soft γόμα της Pirelli, ενώ όλοι οι άλλοι ξεκίνησαν απευθείας με την ultra-soft. Στην πρώτη προσπάθεια πιο γρήγορος ήταν ο Bottas με 1’24”514, δεύτερος ο Hamilton με 1’24”535 και τρίτος ο Vettel με 1’25”210 και την πιο αργή super-soft γόμα. Στην δεύτερη προσπάθεια ο Hamilton κατέβηκε στο 1’24”191. Ενώ ο Vettel δεν ένιωθε την ανάγκη για δεύτερο γύρο, ο Raikkonen δεν μπορούσε να πετύχει έναν ικανοποιητικό χρόνο (1’26”203). Αναγκάστηκε τελικά να αλλάξει το αρχικό πλάνο που προέβλεπε να προφυλάξουν όσο γίνεται περισσότερα σετ από την πιο γρήγορη ultra-soft γόμα. Και τα χρησιμοποίησε για να γράψει τον δεύτερο χρόνο του σκέλους.

Οι Red Bull έκαναν απλώς ό,τι χρειάζονταν για να προκριθούν στο Q2, με τον Ricciardo 5ο και χρόνο 1’25”754 και τον Verstappen λίγο πιο αργό, στο 1’25”868 με ένα δυνατό μπλοκάρισμα να καταστρέφει τα αριστερά λάστιχα.

Ο κινητήρας της Honda στο αυτοκίνητο του Vandoorne είχε πρόβλημα με την παροχή καυσίμου και έχασε δύναμη, με την ομάδα να του ζητά να επιστρέψει στα pits επειγόντως. Κατάφεραν να το λύσουν και να τον ξαναβγάλουν στην πίστα αλλά δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 18η θέση. Παραπονέθηκε πάντως ότι για να αφήσει τον Alonsο να τον περάσει στον γύρο εξόδου όπως του ζήτησε η ομάδα, δεν κατάφερε να ζεστάνει σωστά τα λάστιχά του. Ο Ισπανός με μια προσπάθεια της τελευταίας στιγμής πέρασε στο Q2 με τον 12ο χρόνο. Την ίδια στιγμή ο Hulkenberg έκανε 5ο χρόνο παίρνοντας την πρόκριση για το Q2, ενώ  Palmer με την άλλη Renault ήταν 20ος. Την πρόκριση πήρε και ο Ericsson με την Sauber. Την άλλη Sauber οδήγησε ο Giovinazzi, τρίτος οδηγός της Ferrari. Κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Wehrlein ο οποίος φαίνεται πως ακόμη ταλαιπωρείται από τον τραυματισμό στο Race Of Champions. Ο Γερμανός έχασε τις πρώτες χειμερινές δοκιμές στην Βαρκελώνη, οδήγησε στο δεύτερο τετραήμερο καθώς και την Παρασκευή στην Μελβούρνη. Αλλά στο τέλος της μέρας δεν ένιωσε καλά και έπρεπε να αντικατασταθεί. Δεν θα μας προξενήσει εντύπωση αν αυτό το ανόητο ατύχημα στο RoC αποδειχτεί καθοριστικό για την εκτροπή της εξέλιξης και το πρόωρο τέλος της καριέρας του Wehrlein στην F1.

Καταστροφικό ήταν το πρωί του Σαββάτου και για τον 18χρονο Lance Stroll της Williams. Είχε έξοδο στις ελεύθερες δοκιμές και διέλυσε το αυτοκίνητο του στο οποίο χρειάστηκε να αλλαχτεί κιβώτιο ταχυτήτων, άρα να χρεωθεί ποινή 5 θέσεων για το grid του αυριανού αγώνα. Στο Q1 ο Καναδός ήταν πολύ αργός και έμεινε στην ουρά της κατάταξης.

Q2
Με τα σύννεφα να μαζεύονται στον ουρανό, η Mercedes έβγαλε αμέσως και τους δύο οδηγούς της για να διασφαλίσει ότι θα προλάβει κάθε πιθανότητα βροχής. Σε αυτό το σκέλος δεν υπήρξε διαφοροποίηση στα λάστιχα, όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν την ultra-soft γόμα. Στην πρώτη προσπάθεια ο Bottas ήταν ταχύτερος με 1’23”215, με τον Hamilton να ακολουθεί, +0,036 πιο πίσω. Ακολούθησαν ο Raikkonen με 1’23”3, o Vettel με 1’23”458 και ο Ricciardo με 1’23”989. Ο Verstappen με χρησιμοποιημένη ultra-soft γόμα έκανε 1’24”78. Ακολούθησαν οι Massa (Williams), Sainz-Kvyat (Toro Rosso) και Perez (Force India), Hulkenberg (Renault).

Ο Grosjean ήταν 12ος στην πρώτη προσπάθεια αλλά διαμαρτυρήθηκε ότι τον έκλεισε στην τελευταία στροφή μία Red Bull. Και μάλλον είχε δίκιο αφού στον δεύτερο γύρο ανέβηκε στην 8η θέση.

Ο Alonso στην πρώτη απόπειρα έκανε 14ο χρόνο και παραπονιόταν ότι έχανε τη δύναμη μόλις πατούσε το κερμπ στην τελευταία στροφή. Το καλύτερο που κατάφερε στην δεύτερη προσπάθειά του ήταν η 13η θέση και έμεινε εκτός Q3.

Πέντε λεπτά πριν το τέλος ξαναβγήκε ο Vettel, αυτή τη φορά με ultra-soft για μια δεύτερη προσπάθεια. Το μεσαίο sector ήταν το καλό του, αλλά στο τελευταίο sector ένα λάθος στην τελευταία στροφή δεν του επέτρεψε να βελτιώσει συνολικά. Έμεινε στην 4η θέση αλλά έδειξε τις δυνατότητες της Ferrari. Δεύτερη προσπάθεια έκανε και ο Verstappen με καινούριο σετ ultra-soft Pirelli αυτή τη φορά. Βελτίωσε τον χρόνο του αλλά όχι την 6η θέση του. Την δεκάδα του Q3 συμπλήρωσαν οι Kvyat και Sainz.

Q3
Ο αέρας έφερνε στην πίστα κάποιες σταγόνες από την βροχή που έπεφτε στην άλλη άκρη της πόλης. Στους πρώτους γύρους ο Hamilton φάνηκε κυρίαρχος. Και αλάνθαστος. Με χρόνο 1’22”496, ήταν τρία δέκατα πιο γρήγορος από τους Vettel (1’22”796) και Bottas (1’22”798), τους οποίους χώριζαν λίγα μόνο χιλιοστά. Η ανάλυση έδειξε ότι ο Vettel είχε χάσει 86 χιλιοστά στο πρώτο sector, 20 στο δεύτερο και δύο δέκατα στο τρίτο, σε σχέση με τον Hamilton. Στην δική του προσπάθεια ο Ricciardo έχασε την ουρά της Red Bull σε μια γρήγορη δεξιά και βγήκε με το πίσω μέρος στην αμμοπαγίδα, καταστρέφοντας την πίσω πτέρυγα στα προστατευτικά λάστιχα. Τη στιγμή εκείνη ο Raikkonen με 1’23”435 ήταν 0,939 πιο αργός από την κορυφή.

Το ατύχημα του Ricciardo έφερε την κόκκινη σημαία στην πίστα. Μετά την επανεκκίνηση ο Grosjean με το εξτρα σετ της Pirelli έκανε έναν πολύ καλό γύρο, βελτίωσε τον δικό του χρόνο και έκανε 5η επίδοση (στο τέλος της διαδικασίας είχε πέσει στην 6η θέση).

Στις τελικές προσπάθειες ο Hamilton έκανε δύο δέκατα καλύτερο πρώτο sector σε σχέση με τον πρώτο δικό του γύρο. Στο δεύτερο ήταν ήδη 0,269” πιο γρήγορος από τον εαυτό του και έκλεισε τον γύρο σε 1’22”188. Ο Bottas είχε ήδη κλείσει τον γύρο του σε 1’22”481. Ο Vettel που ερχόταν από πίσω για να πει την τελευταία λέξη βελτίωσε επίσης, αλλά όχι αρκετά. Με χρόνο 1’22”456 κέρδισε τον Bottas αλλά όχι τον Hamilton και την pole position. Στον ασύρματο, μετά το τέλος του γύρου είπε ότι έχασε χρόνο στη Στροφή 1 και στη Στροφή 9.

Όπως και να έχει, η Ferrari και ο Vettel δεν έκαναν την pole position που πίστευαν ότι «την είχαν» και αυτό φαινόταν καθαρά στην γλώσσα του σώματος του Γερμανού μετά το τέλος της διαδικασίας. Για όλους εμάς του λάτρεις του σπορ πάντως, η ανταγωνιστικότητα της Ferrari και η μικρή διαφορά της Mercedes, την οποία ίσως και να κάνει με το ταλέντο του ο Hamilton, είναι θετικό μήνυμα για την συνέχεια.

Aποτελέσματα κατατακτηρίων δοκιμών από την πίστα του Albert Park για το GP της Αυστραλίας

ΘέσηΠιλότος No. ΟμάδαΧρόνοςΓύροιΔιαφορά
1Lewis HamiltonGBR44Mercedes1' 22" 18814 
2Sebastian VettelGER5Ferrari1' 22" 456170" 268
3Valtteri BottasFIN77Mercedes1' 22" 481130" 293
4Kimi RäikkönenFIN7Ferrari1' 23" 033190" 845
5Max VerstappenNED33Red Bull1' 23" 485181" 297
6Romain GrosjeanFRA8Haas1' 24" 074171" 886
7Felipe MassaBRA19Williams1' 24" 443162" 255
8Carlos Sainz JrESP55Toro Rosso1' 24" 487162" 299
9Daniil KvyatRUS26Toro Rosso1' 24" 512162" 324
10Daniel RicciardoAUS3Red Bull-10-
11Sergio PerezMEX11Force India1' 25" 081132" 893
12Nico HülkenbergGER27Renault1' 25" 091122" 903
13Fernando AlonsoESP14McLaren1' 25" 425153" 237
14Esteban OconFRA45Force India1' 25" 568163" 380
15Marcus EricssonSWE9Sauber1' 26" 465154" 277
16Antonio Giovinazzi  Sauber1' 26" 41984" 231
17Kevin MagnussenDEN20Haas1' 26" 84774" 659
18Stoffel VandoorneBEL47McLaren1' 26" 85864" 670
19Lance StrollBEL Mercedes1' 27" 14374" 965
20Jolyon PalmerGBR30Renault1' 28" 24476" 056

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube