Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Πέμπτη, 7 Σεπτεμβρίου 2017 - 1:48μμ

Η Jaguar κατασκευάζει μια ηλεκτρική E-type

Το Concept Zero είναι ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο κορμί μιας κλασικής E-type, δημιουργία του τμήματος Jaguar Land Rover Classic.

Η Jaguar δίνει ιδιαίτερη σημασία στην πλούσια ιστορία της, έχοντας ιδρύσει μάλιστα το ειδικό τμήμα Jaguar Land Rover Classic, το οποίο υποστηρίζει με προϊόντα και υπηρεσίες τα κλασικά αυτοκίνητα της μάρκας.

Στην προκειμένη περίπτωση δημιουργεί, παντρεύοντας το κλασικό με το σύγχρονο ώστε να προκύψει το Concept Zero. Μια κλασική E-type, που αντί του κλασικού κινητήρα XK κρύβει κάτω από το κομψό της αμάξωμα ένα σύγχρονο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Για να ταιριάζει με τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, δεν έχουν κάνει τσιγγουνιές στην ιπποδύναμη, η οποία φτάνει τους 300 ίππους. Η μπαταρία είναι αρκετά μεγάλη για αυτονομία 270 km, «στον πραγματικό κόσμο», όπως τονίζει ο Tim Hannig, ο μηχανικός υπεύθυνος για το πρότζεκτ. Το οποίο αρχικά βαφτίστηκε Project Marmite και χρειάστηκαν 18 μήνες για να ολοκληρωθεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Διασώζοντας Jaguar E-type από τα παλιοσίδερα της Ιστορίας


Λάτρης των κλασικών αυτοκινήτων και συλλέκτης, ο Hannig γνωρίζει ότι μια ηλεκτρική E-type δεν ταιριάζει σε όλα τα γούστα. Σίγουρα μάλιστα θα εξοργίσει κάποιους. Αλλά ταυτίζεται με το motto “We Future History” που χαρακτηρίζει το εγχείρημα αυτό του τμήματός του. Έχει στο μυαλό του εκείνους που θα θέλουν να οδηγούν ένα κλασικό αυτοκίνητο στις πόλεις του (όχι και τόσο μακρινού) μέλλοντος όπου οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ θα έχουν απαγορευτεί.



Ίσως να μετριάσει κάπως τις αντιδράσεις του σκληροπυρηνικού κοινού η πληροφορία ότι το Concept Zero είναι… «αναστρέψιμο». Δηλαδή τα αυθεντικά μηχανικά μέρη έχουν διατηρηθεί και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έχει έτσι σχεδιαστεί και προσαρμοστεί στο αμάξωμα ώστε να μπορεί να αφαιρεθεί και το αυτοκίνητο να αποκατασταθεί στην αρχική του κατάσταση. Κάτω από το μακρύ καπό είναι τοποθετημένες οι μπαταρίες. Τα κιλά δεν είναι τόσο ανησυχητικό πρόβλημα διότι και το μαντεμένιο μπλοκ του 6κύλινδρου 3.8 φημίζονταν για το βάρος του. Ο ηλεκτροκινητήρας (και η μετάδοση με τη μία σχέση) καταλαμβάνει τον χώρο του παλιού κιβωτίου τεσσάρων ταχυτήτων. Συνολικά το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είναι 46 kg ελαφρύτερο. Συνειδητά οι μηχανικοί δεν θέλησαν να δώσουν στο Concept Zero περισσότερη δύναμη και πολύ καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με την αυθεντική E-type. Κάνει περίπου 5,5” για την επιτάχυνση 0-100 km/h και πιάνει 240 km/h τελική.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar E-type S3 4.2 2+2

Ο άξονας μετάδοσης και το διαφορικό που στέλνουν την ισχύ καταλήγει στους πίσω τροχούς είναι τα αυθεντικά ανταλλακτικά. Διάφορα περιφερειακά, όπως τα ηλεκτρονικά ελέγχου του συστήματος έχουν τοποθετηθεί στον χώρο αποσκευών. Αλλά θα εξελιχθούν περαιτέρω και θα επανασχεδιαστούν, ίσως να χρησιμοποιηθούν και εξαρτήματα από το i-Pace και άλλα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα. Προκειμένου να εξοικονομηθεί χώρος.



Ο Hannig θεωρεί ότι έχοντας εξελίξει την συγκεκριμένη διάταξη, έχει πλέον μια έτοιμη λύση για αντίστοιχες μετατροπές και σε άλλες κλασικές Jaguar. Η εταιρεία εκτιμά σε αρκετά περισσότερες από 300.000 στερλίνες το κόστος αποκατάστασης και μετατροπής μιας E-Type σε ηλεκτρική, παρόλα αυτά υπάρχει ήδη αρκετά μεγάλη ζήτηση. Με Δούρειο Ίππο τα εξηλεκτρισμένα κλασικά αυτοκίνητα, η Jaguar πιστεύει ότι θα πετύχει ομαλότερη μετάβαση στα μελλοντικά ηλεκτρικά της μοντέλα ακόμη και για τους πιο παραδοσιακούς και μεγαλύτερους σε ηλικία πελάτες της.

ΔEITE AKOMH Η πιο σάπια Jaguar E-Type που έχετε δει

Με τον project manager Stewart Brabham στο τιμόνι, κινηθήκαμε σε έναν στενό δρόμο με ταχύτητα που δεν ξεπέρασε τα 80 km/h. Κυρίαρχο στοιχείο της εμπειρίας είναι το δυνατό ξεκόλλημα από το ξεκίνημα και η ώθηση στο προσπέρασμα, χάρη στην ακαριαία παροχή ροπής. Τον ψίθυρο του οποίου σκέπαζε ο θόρυβος από τα γρανάζια της μετάδοσης και τα ρουλεμάν. Ο συνδυασμός θύμιζε κινητήρα jet, καμία σχέση φυσικά με τη μελωδία που συνοδεύει την κίνηση μιας κανονικής E-type αλλά και πάλι καλύτερα από τη βουβή κίνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

[Πηγή Autocar

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία