Rétromobile 2018: Τα Citroën 2CV και Méhari γιορτάζουν

Rétromobile 2018: Τα Citroën 2CV και Méhari γιορτάζουν

Γνωστή για την τόλμη της και την προοδευτική σκέψη της, η Citroën γιορτάζει την επέτειο δύο αυτοκινητικών-φαινομένων. Και θα τα βρείτε σε ειδική παράσταση στην παριζιάνικη έκθεση κλασικού αυτοκινήτου Rétromobile 2018.

2 CV και Méhari: Δύο αυτοκίνητα που το ένα προήλθε από το άλλο. Και τα δύο τους μοναδικά, συνόδευσαν ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής των Ευρωπαίων. Kαι τα δύο τους εφέτος γιορτάζουν. Κλείνουν 70 χρόνια το πρώτο και 50 το άλλο.

Για το 2 CV, όλα ξεκίνησαν το 1935. Στα άδυτα των γραφείων σχεδιασμού της Citroën, ο Pierre-Jules Boulanger, ο εμπνευστής της Traction Avant, εργαζόταν πάνω στο πρότζεκτ ενός 4θέσιου αυτοκινήτου, που έπρεπε να είναι άνετο, ικανό να πιάνει τα 50 km/h, καταναλώνοντας μόνο 5 lt/100 km και με ριζικά διαφορετικό σχεδιασμό για να επιτύχει μια πολύ ελκυστική τιμή. Οι προδιαγραφές αυτού του λαϊκού μοντέλου, ενός είδους μίνιμουμ αυτοκινήτου, συνοψιζόταν στο αρκτικόλεξο TPV: Τrès Petite Voiture  ή αλλιώς Πολύ Μικρό Αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Citroën Traction Avant 1934-1957 [video]

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Citroën Ami 6 1961-1969 [videos]


Το 1938, τα πρώτα πρωτότυπα ξεχύθηκαν στην ύπαιθρο γύρω από το La Ferté-Vidame, όπου η Citroën εγκατέστησε τις πίστες για τις δοκιμές της. Το TPV ανέτρεψε με μιας όλα όσα γνωρίζαμε για το αυτοκίνητο μέχρι εκείνη τη στιγμή. Είχε μόνο ένα φανάρι και το σύνολο της οροφής του ήταν ντυμένο με καμβά που διπλωνόταν στην πίσω άκρη. Η αρχή των εχθροπραξιών του B’ Παγκοσμίου Πολέμου ανέβαλε τις εργασίες και για να μην πέσουν στα χέρια των Γερμανών, σχεδόν όλα τα πρωτότυπα προ-παραγωγής τα κατέστρεψαν. Τρία από αυτά όμως ανακαλύφθηκαν το 1994 σε μια σοφίτα ενός κτιρίου του κέντρου δοκιμών του Perche!



Θα περνούσαν σχεδόν δέκα χρόνια, πριν το 2CV «επιστρέψει από το κρύο» στις 7 Οκτωβρίου του 1948. Τότε και επί τη ευκαιρία του Σαλονιού του Παρισιού στο Grand Palais, το 2CV θα έκανε το ντεμπούτο του εμπρός στα πλήθη. Η καινούργια Citroën, διεθνώς αναγνωρισμένη ως «quatre roues sous un parapluie» (τέσσερις τροχοί κάτω από μια ομπρέλα», ξέφευγε από την πεπατημένη, προβάλλοντας τη άρνησή της σε οποιοδήποτε συμβιβασμό, αλλά και απογοητεύοντας με την αστεία εμφάνιση και το ακραίο πρωτογονισμό της.



Ο Τύπος χλεύασε το… ασχημόπαπο, προβλέποντας το θάνατο αυτού του «φρικτά παραμορφωμένου πράγματος» που δεν του άξιζε καν να το αποκαλείς αυτοκίνητο. Αλλά το 2CV δεν είχε σχεδιαστεί ούτε για να μεγάλες εμφανίσεις ούτε για να σαγηνεύσει. Μακριά από τον άνεμο της μόδας, ήθελε να είναι ένα στιβαρό αυτοκίνητο που τα έκανε όλα, σε μια ακόμη αγροτική Γαλλία που στερείτο από μεταφορικά μέσα.



Η πελατεία βρισκόταν εμπρός σε ένα μοντέλο που επέτρεπε την ατομική αυτοκίνηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου πλήθους. Σε πείσμα της σκληρής κριτικής, η εμπορική πορεία του 2CV άρχισε να διαγράφεται ελπιδοφόρα, παρά την τιμή που υπολογιζόταν υπό όρους και το χρόνο παράδοσης που ήταν ακόμη πιο φλου. Οι πρώτες παραγγελίες από τον Οκτώβριο του 1948 με τιμή 180.000 παλιά γαλλικά φράγκα παραδόθηκαν το τελευταίο 3μηνο του 1949. Αλλά ούτε στη συνέχεια εξομαλύνθηκαν τα πράγματα κι ένας ενδιαφερόμενος έπρεπε να περιμένει ένα με δύο χρόνια για να πάρει στα χέρια του το 2CV που είχε παραγγείλει. Το 1954, η δημοτικότητά του πήρε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση και όλος ο κόσμος μιλούσε γι’ αυτό, όταν ο Vincent Auriol, πρόεδρος της Γαλλίας, έφυγε από το Μέγαρο των Ηλυσίων στο τιμόνι ενός 2CV, στο τέλος της 7ετίας του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Citroën 2CV Type A 1948-1953

Απορρίπτοντας κάθε ετικέτα, σε ένα κόσμο άπληστο για κοινωνική προβολή, το 2CV διέσχιζε τις εποχές και τις δεκαετίες χωρίς να βάζει ούτε μια ρυτίδα. Το τελευταίο κομμάτι εγκατέλειψε τις τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Mangualde, στην Πορτογαλία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Citroën 2CV Charleston 1980-άγνωστο [video]

Μέσα σε 42 χρόνια κατασκευάστηκαν 5.114.959 αυτοκίνητα, ένα ρεκόρ για τη Citroën.



Αλλά 50 χρόνια, κλείνει εφέτος και το Méhari που μπήκε στην παραγωγή 20 χρόνια ύστερα από το 2CV. Με όνομα παρμένο από μια καμήλα δρομάδα της Βόρειας Αφρικής, αυτό το αστείο αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στις 16 Μαΐου του 1968 στο γκολφ της Deauville, εν μέσω του φοιτητικού κινήματος που παρέλυε εκείνη την εποχή τη Γαλλία. Το δεύτερο ανεπιτήδευτο αυτοκίνητο της Citroën, αναψυχής αυτή τη φορά, είχε για δημιουργό του έναν ειδικό στα συνθετικά υλικά, βιομήχανο, εφευρέτη και οραματιστή. Ο Roland de La Poype, αποφάσισε να καλύψει τη γαλλική ανάγκη σε μπάγκι, σχεδιάζοντας μια πλαστική καροσερί για να ντύσει την πλατφόρμα του Citroën 2CV.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Citroën DS 1955-1975 [videos]

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Citroën Méhari 1968-1987 [video]

Ένα είδος γαλλικού Mini Moke, το Dyane 6 Méhari, όπως ήταν το επίσημο του όνομα, που μπορούσες να το πλύνεις μέσα έξω με το λάστιχο. Διαθέσιμο με το λανσάρισμα σε τρεις αποχρώσεις -μπεζ της άμμου, έντονο κόκκινο και πράσινο του δάσους- το Mehari θα κατασκευαζόταν σε 150.000 κομμάτια μέχρι το 1987, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων 4x4 που παρουσιάστηκαν το 1979.



Για όποιον ενδιαφέρεται και βρίσκεται στο Παρίσι 7 με 11 Φεβρουαρίου που λειτουργεί η Rétromobile, ορίστε και οι πρακτικές πληροφορίες:

Διάρκεια 7 έως 11 Φεβρουαρίου 2018
Τόπος Parc des expositions de la Porte de Versailles
Περίπτερα 1, 2 και 3
Τιμή εισιτηρίου €20 στο ταμείο
Τιμή εισιτηρίου σε προπώληση στο ίντερνετ €18
Δωρεάν για παιδιά κάτω των 12 ετών
Ωράριο έκθεσης
Τετάρτη, 7 Φεβρουαρίου, 10:00-22:00
Πέμπτη, 8 Φεβρουαρίου, 10:00-19:00
Παρασκευή, 9 Φεβρουαρίου, 10:00-22:00
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου, 10:00-19:00
Κυριακή, 11 Φεβρουαρίου, 10:00-19:00

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube