Νέο διτούρμπινο μοτέρ Porsche V8 με 550 PS

Νέο διτούρμπινο μοτέρ Porsche V8 με 550 PS

Ένα νέο μοτέρ υπέρ-υψηλής απόδοσης που θα βρει στέγη εκτός από τις Porsche και σε άλλα μέλη του Volkswagen Group.

H Porsche τίθεται επικεφαλής στην εξέλιξη των κινητήρων V8 στο Volkswagen Group και γι’ αυτό το λόγο παρουσίασε τον «άρτι εξελιχθέντα V8 τούρμπο για την Porsche» στο 37o Vienna Motor Symposium, στην Αυστρία.

Παρότι το νέο μοτέρ θα ντεμπoυτάρει με τη νέα Panamera Turbo δεν θα είναι αποκλειστικά ένας κινητήρας για μοντέλα της Porsche. Εκτός ότι έχει μια χαλαρή σχέση με τον 3λιτρο τούρμπο V6 που είδαμε στο νέο Audi S4 και πιθανόν θα δούμε και στην επόμενη Panamera, το μοτέρ θα τοποθετείται και σε μια σειρά μοντέλων upmarket του VW Group.

Η εμφάνισή του νέου 4λιτρου V8 προοιωνίζει το τέλος του 4,8λιτρου V8 που αυτή τη στιγμή διατίθεται με τις υφιστάμενες Panamera και Cayenne, αλλά οι ενδιαφερόμενοι δεν χρειάζεται να ανησυχούν. Αν παρεκτείνουμε την εμπειρία μας από την απόδοση της 6κύλινδρης βερσιόν του, μπορούμε να εικάσουμε μάλλον με ασφάλεια ότι ο V8 μπορεί να αποδώσει τα αντίστοιχα αναμενόμενα από ένα πραγματικό κινητήρα του Weissach, ειδικά στις υπέρ-υψηλές επιδόσεις. Με αναπνοή μέσω δύο τούρμπο διπλής εισόδου, το μοτέρ αποδίδει 550 άλογα στις 5.750 rpm και 78,5 kgm από τις 1.960 έως τις 4.500 rpm, με τη κόκκινη ζώνη του να ξεκινά στις 6.800 rpm. Η απόδοση αυτή τον φέρνει στο επίπεδο της προηγούμενης Panamera Turbo S με το 4,8λιτρο μοτέρ τούρμπο. 

Ο νέος κινητήρας καταναλώνει επίσης ελαφρά λιγότερη βενζίνη από τον απερχόμενο, κυρίως χάρη στο σύστημα  απενεργοποίησης κυλίνδρων. Αυτό που οι μηχανικοί της Porsche ονομάζουν «half-engine mode» και απενεργοποιεί τους μισούς κυλίνδρους μεταξύ 950 και 3.500 rpm με ταυτόχρονα χαμηλή ζήτηση φορτίου και περιορίζει την κατανάλωση μέχρι και 30%. Ο κινητήρας είναι επίσης βελτιωμένος σε αυτόν τον τομέα με την προσθήκη συστήματος stop/start και, όπως υπενθυμίζει η Porsche, για υβριδικές εφαρμογές. Οπότε, θα υποθέταμε ότι στο μέλλον πρέπει να αναμένουμε κινητήρες V8 τούρμπο με την αρωγή και ηλεκτρομοτέρ. Κάτι που ούτως ή άλλως το έχουμε δει ήδη στην 918 Spyder.

H νέα μονάδα, θεωρητικά, θα μπορούσε να κατασκευάζεται δίπλα δίπλα με το νέο 3λιτρο τούρμπο V6 της Audi. Και τα δύο μοτέρ είναι σχεδιασμένα για να τοποθετούνται στην πλατφόρμα MLB (διαμήκης διάταξη) που έχει εξελιχθεί από την Audi, όπως και στην πισωκίνητη πλατφόρμα MSB που έχει εξελιχθεί από την Porsche. Στην MLB θα συνδυάζεται με ένα αυτόματο 8άρι σασμάν της ZF με μετατροπέα ροπής, καθώς η ροπή του νέου μοτέρ καθιστά απαγορευτική την χρήση ενός 7ριού διπλοσύμπλεκτου S tronic.

Αν αναρωτιέστε σε ποια άλλα μοντέλα εκτός από τις Panamera και Cayenne θα τοποθετηθεί ο νέος Porsche V8, να αναφέρουμε το μεγάλα Audi, τη Lamborghini Urus -παρά τα αντιθέτως λεγόμενα του CEO της, Stephan Winkelmann- και έναν αριθμό Bentley.

[Πηγή Porsche]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube