Νέα πατέντα από την Toyota για χειροκίνητο σασμάν και στα υβριδικά
Πριν από 15 μήνες η Toyota είχε καταθέσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για χειροκίνητο κιβώτιο σε EV. Και τώρα καταθέτει πατέντα και για τα υβριδικά.
Η Toyota φέρεται να έχει καταθέσει νέα αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων σε υβριδικά μοντέλα.
Η ιδέα για χειροκίνητο κιβώτιο σε υβριδικά αυτοκίνητα είναι παρόμοια με αυτή για τα EV-διαβάστε εδώ, αλλά η εφαρμογή εντελώς διαφορετική.
Αν η Toyota το βάλει σε μοντέλο παραγωγής, θα είναι η πρώτη φορά ύστερα από το Honda CR-Z που ένα υβριδικό συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Στα υβριδικά μοντέλα πρόκειται για μια τεχνολογία αλλαγής ταχυτήτων στην οποία ο συμπλέκτης μπορεί να ελεγχθεί είτε από τον οδηγό είτε από τα ηλεκτρονικά. Δεν πρόκειται επομένως για έναν συμπλέκτη με συρματόσχοινο που ελέγχεται μέσω ηλεκτρονικών από έναν ενεργοποιητή. Το πιθανότερο είναι να πρόκειται για σύστημα που χρησιμοποιεί έναν κύριο κύλινδρο συμπλέκτη με δύο δορυφορικούς κυλίνδρους - έναν ενεργοποιούμενο από τον οδηγό και έναν δεύτερο από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.
Αυτό το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων επιτρέπει στον οδηγό να παρακάμψει αυτό που θέλει να κάνει η ECU, πατώντας το πεντάλ του συμπλέκτη. Ο υπολογιστής διασφαλίζει ότι οι χειρισμοί αλλαγής ταχυτήτων γίνονται ομαλά και προστατεύει τον κινητήρα σε περίπτωση που ο οδηγός ξεχάσει να πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη. Αλλά τελικά ο οδηγός είναι αυτός που επιλέγει πότε θα αλλάξει ταχύτητα.
Από την άλλη πλευρά, η ECU μπορεί να αποσυνδέσει τον κινητήρα από τους τροχούς, περνώντας σε ελεύθερο τροχασμό όταν χρειάζεται.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που έχει ήδη κατατεθεί από την Toyota στο USPTO (Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών) το 2021 αλλά μόλις πρόσφατα δημοσιεύτηκε, περιγράφει αυτή τη ρύθμιση ως λειτουργία «Sport».