Δροσερό αυτοκίνητο το καλοκαίρι; H Hyundai λέει, Nano Cooling!

Δροσερό αυτοκίνητο το καλοκαίρι; H Hyundai λέει, Nano Cooling!

Η Hyundai παρουσιάζει ένα αόρατο φιλμ κατά της θερμότητας που επιτρέπει να κατέβεις πάνω από 10 °C στην καμπίνα σε σύγκριση με την εξωτερική θερμοκρασία. Το Nano Cooling δοκιμάζεται σε 70 αυτοκίνητα πελατών.

Η κλιματική αλλαγή φέρνει μαζί της υπερβολική ζέστη και… ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η πρώτη μπορεί να ενθαρρύνει τη χρήση κλιματιστικών (όχι χωρίς δυσμενείς επιπτώσεις στο κλίμα), κάτι που τα δεύτερα δεν εκτιμούν.

Διότι ο κλιματισμός καταναλώνει ενέργεια, ως εκ τούτου είναι επιβλαβής για την αυτονομία τους. Πολλοί μηχανικοί λοιπόν εργάζονται πάνω σε άλλες λύσεις για να διατηρήσουν το εσωτερικό των αυτοκινήτων δροσερό όταν κάνει ζέστη. Η Hyundai δοκιμάζει επί του παρόντος μια θερμοανακλαστική μεμβράνη η οποία, σύμφωνα με τον Νοτιοκορεάτη κατασκευαστή, μπορεί να μειώσει τη θερμοκρασία στην καμπίνα κατά περισσότερο από 10 °C.

Η Hyundai σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα που συλλέγονται για να βελτιώσει την ποιότητα του Nano Cooling με σκοπό τη μαζική παραγωγή

Το σύστημα Nano Cooling της Hyundai έχει την όψη ενός διαφανούς φύλλου για να κολλήσει στα παράθυρα του αυτοκινήτου. Σαν αντηλιακή μεμβράνη δηλαδή, με τη διαφορά ότι αυτή δεν είναι βαμμένη.

Χωρίς να αποκαλύπτει τη σύνθεση του υλικού, η Hyundai υποδεικνύει ότι αποτελείται από τρεις στρώσεις διαφορετικού πάχους, σχεδιασμένες έτσι ώστε να απορροφούν και να ανακλούν διαφορετικά και πολύ συγκεκριμένα μήκη κύματος. Τα δύο εσωτερικά στρώματα ανακλούν θερμότητα που λαμβάνεται από τον ήλιο, ενώ η εξωτερική στρώση εκπέμπει μια ακτινοβολία που διώχνει τη θερμότητα από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το σύστημα λειτουργεί καλύτερα σε ζεστό και ξηρό καιρό.

Hyundai Nano Cooling

Κατά τη διάρκεια μετρήσεων που έγιναν το καλοκαίρι του 2023, σε εξωτερική θερμοκρασία που δεν προσδιορίζεται, η Hyundai παρατήρησε μια διαφορά 12,33 °C στο επίπεδο του κεφαλιού του οδηγού μεταξύ ενός αυτοκινήτου χωρίς μεμβράνη και ενός αυτοκινήτου εξοπλισμένου με Nano Cooling.

Η διαφορά με ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με κλασική φιμέ αντηλιακή μεμβράνη ήταν 10,98 °C. Στο πάνω μέρος του ταμπλό, οι διαφορές ήταν 22 °C και 15,38 °C αντίστοιχα. Η νοτιοκορεατική μάρκα διευκρινίζει ότι το Nano Cooling, καθώς δεν είναι φιμέ, μπορεί να συνδυαστεί με μια κλασική φιμέ μεμβράνη για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση σε όποια χώρα επιτρέπεται. Αρκετά για να μειώσει σημαντικά τη χρήση του κλιματισμού προς όφελος της αυτονομίας, ανεξάρτητα από την πηγή ενέργειας του αυτοκινήτου.

Hyundai Nano Cooling

Η Hyundai μόλις ξεκίνησε ένα πρόγραμμα δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες στη Λαχόρη του Πακιστάν. Η πόλη αυτή επιλέχθηκε για δύο λόγους: Η εξωτερική θερμοκρασία μπορεί να ξεπεράσει τους 50 °C υπό σκιά το καλοκαίρι και η χρήση φιμέ μεμβρανών απαγορεύεται. Με το πρόγραμμα δοκιμών Nano Cooling να εξελίσσεται σε 70 αυτοκίνητα που ανήκουν σε πελάτες.

Η Hyundai σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα που συλλέγονται για να βελτιώσει την ποιότητα της μεμβράνης με σκοπό τη μαζική παραγωγή. Μεταξύ των άλλων συσκευών που μελετώνται επί του παρόντος, μπορούμε να αναφέρουμε την υπέρ-ανακλαστική λευκή βαφή πάνω στην οποία εργάζονται ερευνητές στο αμερικανικό Πανεπιστήμιο Purdue. Ίδρυμα με ισχυρές ερευνητικές ομάδες πάνω στα EV και στη φόρτισή τους.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube