Škoda Vision E, το τσεχικό Tesla

Škoda Vision E, το τσεχικό Tesla

To πρωτότυπο Vision E αποτελεί πρόκριμα ενός ηλεκτρικού αντιπάλου 300 ίππων για το Tesla Model X.

Το τσεχικό EV παραγωγής, που θα λανσαριστεί το 2020 και θα βασίζεται στην νέα πλατφόρμα MEB του VW Group, θα προέρχεται από το πρωτότυπο Vision E, του οποίου εικόνα teaser έδωσε στη δημοσιότητα η Škoda στις 25 Μαρτίου.

Το πρωτότυπο Škoda Vision E που θα δούμε στις 19 Απριλίου στο Auto Shanghai 2017 βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική του Volkswagen Group για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τη ΜΕΒ. Το μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει από αυτό στοχεύει να αποτελέσει μια οικονομικότερη εναλλακτική του Tesla Model X. Το πιθανότερο είναι το ηλεκτρικό crossover παραγωγής να ονομάζεται «Aratan», όνομα που κατοχύρωσε πρόσφατα η Škoda.

Με μήκος 4,64 m και 1,92 m πλάτος, το Vision E είναι λίγο πιο κοντό και φαρδύτερο από το Škoda Kodiaq και διαθέτει 4θέσιο εσωτερικό. Προφανώς όμως, με τέτοιες διαστάσεις και από αυτή την εταιρεία περιμένουμε το μοντέλο παραγωγής να διαθέτει τουλάχιστον πέντε θέσεις.

Πάνω στην MEB, την ίδια πλατφόρμα που υποστηρίζει το πρωτότυπο ID της Volkswagen, το Vision E θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Škoda, εισάγοντας την τσεχική φίρμα στο κλαμπ των κατασκευαστών που διαθέτουν στην γκάμα τους αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Διαρροή: Το σχέδιο επέκτασης στην γκάμα των SUV της Škoda

«Η νέα Στρατηγική 2025 έχει τον εξηλεκτρισμό στο επίκεντρό της», είπε ο Bernhard Maier, διευθύνων σύμβουλος της Škoda. «Το Vision E δείχνει την πρόθεσή μας και πώς η σχεδιαστική γλώσσα μας θα εξελιχτεί».

Ο Maier υπόσχεται τέσσερα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025, όλα βασισμένα πάνω στην πλατφόρμα ΜΕΒ, συν ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό Superb, το οποίο επίσης αναμένεται το 2019. Η έφοδος με τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα μπορούσε να δώσει μια σημαντική ώθηση στις πωλήσεις της Škoda μέχρι το 2025, αν το μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς τέτοιων αυτοκινήτων εξελιχτεί όπως προβλέπεται στο 25%.

Το Vision E και η έκδοση παραγωγής του θα κάνουν χρήση μιας άρτι εξελιγμένης συστοιχίας μπαταριών ιόντων λιθίου, στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Η Škoda όμως δεν αποκάλυψε τη χωρητικότητά της. Τα δύο ηλεκτρομοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, θα είναι ικανά να αποδίδουν σε συνδυασμό 300 ίππους. Κάτι που σημαίνει ότι το Vision E θα είναι τετρακίνητο, αν και η πλατφόρμα MEB υποστηρίζει και διαμορφώσεις με την κίνηση να μεταδίδεται στον ένα άξονα.

Η νέα αρχιτεκτονική του σασί αναφέρεται ότι θα ενσωματώνει χωροταξικές βελτιώσεις, χάρι στον εμπρός «καθρέφτη» που είναι τοποθετημένος πιο εμπρός απ’ ότι σε ένα συνηθισμένο μηχανοστάσιο που φιλοξενεί θερμικό μοτέρ. Κάτι που επέτρεψε τη αύξηση του ωφέλιμου μήκους της καμπίνα, παρέχοντας σημαντικό χώρο για τα γόνατα των επιβατών που είναι 7% μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του Octavia. Επίσης, ο οδηγός θα κάθεται κατά 25% ψηλότερα σε σχέση με το μπεστ-σέλερ της εταιρείας.

Στην καμπίνα, οι σχεδιαστές δημιούργησαν μια νέα εσωτερική αρχιτεκτονική με ένα ταμπλό «απλωτού» ντιζάιν που στο κέντρο του υπάρχει μια 12ιντση οθόνη αφής, επίσης κεντρικά τοποθετημένη και παραλληλόγραμμη. Το επίσης νέο σε αυτή την αρχιτεκτονική είναι το έντονο «σκαλοπάτι» που κάνει, επιτρέποντας στον οδηγό να στηρίζει το χέρι του και το χειρισμό των διαφόρων λειτουργιών εν κινήσει. Το τιμόνι με τις δύο ακτίνες, όπως είναι αναμενόμενο, ενσωματώνει χειριστήρια για πολλές από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ υπάρχει και μια δεύτερη επίπεδη οθόνη που υποστηρίζει τις βασικές λειτουργίες οδήγησης.

[Πηγή Škoda]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube