Στην παραγωγή το ηλεκτρικό Audi A9 e-tron

Στην παραγωγή το ηλεκτρικό Audi A9 e-tron

Το νέο υπερπολυτελές σεντάν της Audi που αναμένεται το 2020 θα έχει τρία ηλεκτρικά μοτέρ, δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης και αυτονομία έως 500 km.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Autocar, ο πρόεδρος της Audi, Rupert Stadler, έχει ήδη δώσει το τελικό ΟΚ για την παραγωγή του Α9 e-tron.

Το νέο Audi A9 e-tron, το οποίο θα μοιράζεται πολλές τεχνολογικές λύσεις με το επερχόμενο Q6 e-tron, θα είναι ένα τετρακίνητο πολυτελές σεντάν, άμεσα ανταγωνιστικό του επιτυχημένου Tesla Model S. Από την ονομασία του φαίνεται ότι πρόκειται να αποτελέσει τη ναυαρχίδα της γκάμας, και το κορυφαίο από μια νέα σειρά ηλεκτρικών μοντέλων της Audi.

«Το 2020 θα έχουμε τρία ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα μας», δήλωσε ο Stadler. «Θα ξεκινήσουμε με την έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου e-tron quattro, η οποία θα έχει αυτονομία 500 km. Ως το 2025, το 25% των μοντέλων μας θα είναι ηλεκτρικά». Παρότι ο ίδιος δεν χρησιμοποίησε το όνομα A9 e-tron, δήλωσε ότι το νέο ηλεκτρικό σεντάν «θα τοποθετηθεί πολύ ψηλά στη γκάμα μας, στην κατηγορία του Α8».

Το νέο A9 e-tron θα βασίζεται στην πλατφόρμα του e-tron quattro, το οποίο εμφανίστηκε πέρσι στη Φρανκφούρτη. Είναι κατασκευασμένη κυρίως από αλουμίνιο και διαφέρει σε σχεδίαση από την αντίστοιχη που θα χρησιμοποιήσει η Porsche στην έκδοση παραγωγής του Mission E. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ για τους εμπρός τροχούς και από ένα για καθέναν από τους πίσω, θα φροντίζουν για την κίνηση του A9 e-tron.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με το νέο Audi R8 σε δρόμο και πίστα [video]

Στο πρωτότυπο e-tron quattro, αυτό ο συνδυασμός απέδιδε έως 500 PS στο πιο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας. Σύμφωνα με τον επικεφαλής R&D της εταιρίας, Stefan Knirsch, η Audi έχει επιλέξει έναν διαφορετικό δρόμο σε σχέση με άλλους κατασκευαστές. «Κάποιοι ανταγωνιστές μας έχουν επιλέξει σύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ με υψηλή απόδοση σε χαμηλές στροφές. Υπάρχουν όμως και ασύγχρονα μοτέρ, ικανά να αποδώσουν την ίδια δύναμη σε υψηλότερες στροφές. Από το 2018 τα ηλεκτρικά μοντέλα μας θα εφοδιάζονται με ασύγχρονα μοτέρ. Είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτά προσφέρουν καλύτερο βαθμό απόδοσης από τα σύγχρονα».

Το σύστημα μετάδοσης του Α9 e-tron θα μπορεί να στέλνει όση δύναμη χρειάζεται σε κάθε τροχό, μέσω torque vectoring. Κιβώτιο ταχυτήτων δεν θα υπάρχει, μόνο μια σχέση μετάδοσης, με επιλογές Drive και Sport για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος. Η συστοιχία μπαταριών θα βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, θα έχει χωρητικότητα 95 kWh και δικό της κύκλωμα ψύξης. Εκτός από τον παραδοσιακό τρόπο φόρτισης σε πρίζα θα υπάρχει και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, παρκάροντας πάνω στις ειδικές πλάκες επαγωγικής φόρτισης της Audi, ισχύος 11 kW.

Τέλος, το A9 e-tron θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της φίρμας που θα ενσωματώνει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης 4ου επιπέδου. Το νέο Α8, που αναμένεται το 2017, θα έχει αντίστοιχα δυνατότητες 3ου επιπέδου, αφού θα μπορεί να κινείται μόνο του μέχρι και με 60 km/h.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube