Το hypercar Aston Martin - Red Bull, «πιο γρήγορο από F1 στο Silverstone»

Το hypercar Aston Martin - Red Bull, «πιο γρήγορο από F1 στο Silverstone»

Σε επιδόσεις, το δημιούργημα του Adrian Newey δεν θα έχει σχέση με κανένα άλλο αυτοκίνητο δρόμου.

Το υπεραυτοκίνητο με τον κωδικό AM-RB 001 δημιουργείται σε ένα σχεδιαστικό στούντιο, μέσα στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Aston Martin, στο Gaydon της Αγγλίας.

Λέγεται ότι θα κατασκευαστεί σε 99 αντίτυπα, από το ειδικό τμήμα Q division της Aston, που έχει φτιάξει πρόσφατα το μοντέλο πίστας Vulcan. Η τιμή του AM-RB 001 θα είναι ανάμεσα στα 2,5 και τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ

Τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους –που αναμένεται να είναι πάμπλουτοι «συλλέκτες και φίλοι με την ίδια νοοτροπία» - το 2018. Όμως η Aston Martin θα φτιάξει μέσα στους επόμενους μήνες ένα ομοίωμα του αυτοκινήτου για να το δείξει σε πιθανούς πελάτες. Η AF Racing, συνεργάτιδα της Aston στους αγώνες GT, θα βοηθήσει στις πωλήσεις και τα σέρβις του αυτοκινήτου. Οι ιδιοκτήτες Vulcan, που είναι 20 μέχρι στιγμής, θα έχουν την πρώτη επιλογή.   

Το πρότζεκτ ξεπήδησε από τη στενή προσωπική σχέση του Adrian Newey με τον επικεφαλής σχεδίασης της Aston Μartin, Marek Reichman, ο οποίος έχει ήδη σχεδιάσει μια γενιά μοντέλων παραγωγής της Aston, τη νέα DB11, κάμποσα αυτοκίνητα για τον James Bond και πληθώρα ειδικών εκδόσεων, συμπεριλαμβανομένης της Vulcan. O πρόεδρος της Aston Martin, Andy Palmer, έχει ανακοινώσει πρόσφατα ότι η εταιρεία θα σχεδιάζει δύο «ειδικές εκδόσεις» κάθε χρόνο. Η ΑΜ-RB 001 θα είναι μία από αυτές.

Ο Palmer ανακοίνωσε ότι το αυτοκίνητο θα είναι κεντρομήχανο – πράγμα που θα αποτελεί πρωτιά για την Aston Martin. Αποκάλυψε επίσης ότι θα έχει κινητήριο σύστημα «τύπου KERS» και ότι θα θεσπιστούν αγώνες ενιαίου τύπου για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Η «κληρονομιά» του Adrian Newey
Το πρότζεκτ περιγράφεται ως το αυτοκίνητο που θα αφήσει «κληρονομιά» ο Adrian Newey και θα επηρεάσει τη φήμη του όσο η McLaren F1 επηρέασε αυτήν του Gordon Murray. Ο Newey ανέκαθεν δήλωνε πως θα ήθελε να φτιάξει ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο δρόμου.

«Το βλέπω ως την ευκαιρία να συνεργαστώ με κάποιον που θεωρώ ιδιοφυία και είναι ένας από τους ήρωές μου», δήλωσε ο Reichman αποκλειστικά στο AUTOCAR. «Η AM-RB 001 αντιπροσωπεύει έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο σκέψης».

Ο Newey έχει ήδη δείξει πώς σκέφτεται σχετικά με τα αυτοκίνητα δρόμου, με το εικονικό μονοθέσιο F1-δρόμου με κλειστό κόκπιτ, το Χ2010, που σχεδίασε για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια Gran Turismo 5 και 6. Το εντυπωσιακό δημιούργημα ήταν τόσο δημοφιλές, που οι δημιουργοί των παιχνιδιών το έφτιαξαν και το έδειξαν στο Goodwood Festival of Speed του 2014.

Στην εκδήλωση που έγινε στη Μελβούρνη για την ανακοίνωση του πρότζεκτ, ο Newey είπε: «Από τότε που ήμουν έξι χρονών, είχα δύο σκοπούς στη ζωή μου: να εμπλακώ στη σχεδίαση αγωνιστικών αυτοκινήτων και στη σχεδίαση ενός σούπερκαρ. Ενώ η πρώτη μου φιλοδοξία προχώρησε για να γίνει καριέρα μέχρι σήμερα, η δεύτερη πάντα υπόβοσκε με αποτέλεσμα αμέτρητα σκίτσα και ζωγραφιές όλα αυτά τα χρόνια.

«Η ευκαιρία τώρα να εξελίξω και να υλοποιήσω αυτές τις ιδέες, σε συνεργασία με τον Marek και τους συναδέλφους του, είναι τρομερά συναρπαστική. Μας επιτρέπει να μεταφράσουμε την τεχνολογία που έχουμε εξελίξει στην F1, σε ένα νέο στίβο μάχης».

Μια ακόμη ένδειξη των όλο και ισχυρότερων δεσμών που αναπτύσσονται ανάμεσα στη Red Bull και την Aston Martin είναι και η συμφωνία τους να φιγουράρουν τα φτερωτά σήματα της Aston στο ρύγχος και τα πλαϊνά των μονοθεσίων της Red Bull, από σήμερα κιόλας, στην Αυστραλία.

Η Red Bull και η Aston Martin δεν θέλουν προς το παρόν να αποκαλύψουν λεπτομέρειες για τη μηχανική διάταξη του αυτοκινήτου, πέρα από το ότι ακολουθεί μια συνταγή τύπου F1, με πολύ προχωρημένη αεροδυναμική, δομή από ανθρακονήματα και «σούπερ-επιθετικούς» στόχους όσον αφορά στο βάρος. Προς το παρόν, το μόνο που έχουν δημοσιοποιήσει είναι ένα σκίτσο (κάτω) που δεν δείχνει τίποτε συγκεκριμένο.

Πάντως λένε πως οι επιδόσεις θα είναι στο επίπεδο των σημερινών αγωνιστικών της F1 και του WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής). Κανένα αυτοκίνητο δρόμου δεν θα τις πλησιάζει.

«Ως λόγο ύπαρξης του αυτοκινήτου, δώσαμε στην ομάδα το να είναι πιο γρήγορο από μονοθέσιο της F1 στο Silverstone ή και σε οποιαδήποτε πίστα», είπε ο Palmer. «Ξέρω πως σίγουρα θα υπάρχουν αυτοκίνητα πιο γρήγορα στην ευθεία, αλλά εμείς δεν φτιάχνουμε ντράγκστερ, φτιάχνουμε αυτοκίνητα που μπορείς να χρησιμοποιείς. Αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης που ακολουθούμε».

Ο επικεφαλής της ομάδας Red Bull Racing, Christian Horner, λέει ότι οι επιδόσεις της AM-RB 001 θα τονίζουν το πόσο ταχύτερα θα ήταν τα μονοθέσια της F1 με διαφορετικούς κανονισμούς: «Πιστεύω ότι δείχνει τι είναι δυνατόν αν δεν υπάρχουν αεροδυναμικοί περιορισμοί. Χωρίς αεροδυναμικούς περιορισμούς, το αυτοκίνητο θα είναι πολύ, πολύ γρήγορο. Και οι πρώτες ενδείξεις που πήραμε από αυτό είναι ότι αναπτύσσει μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση από όλα τα μονοθέσια που έχουμε ως τώρα κατασκευάσει».

Πιθανώς βενζινο-ηλεκτρικό υβριδικό
Πηγές μέσα από την Aston Martin λένε πως δεν θα πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό με μπαταρία, οπότε το πιθανότερο είναι να έχει βενζινο-ηλεκτρικό υβριδικό σύστημα, με την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης και ανάκτησης ενέργειας που χρησιμοποιείται στα σπορ-πρωτότυπα του WEC και στα μονοθέσια της Formula 1. Η ταυτότητα του βενζινοκινητήρα παραμένει άγνωστη, αλλά εικάζεται ότι θα πρόκειται για κινητήρα μικρών διαστάσεων, όπως ένας «εξημερωμένος» αγωνιστικός. Η ανάρτηση θα είναι και αυτή αγωνιστικών προδιαγραφών.

Αν και δεν μπήκε σε λεπτομέρειες, ο Reichman υπαινίχθηκε ότι η AM-RB 001 πιθανώς θα έχει δομή εξολοκλήρου ανθρακονημάτινη, καθώς είπε ότι δεν θα είχαν την τεχνική δυνατότητα να φτιάξουν το hypercar αν δεν είχαν προηγουμένως φτιάξει την Aston Martin One-77 και την Vulcan (φωτ. κάτω). «Αν και η AM-RB 001 είναι πολύ διαφορετική, αυτά τα αυτοκίνητα άνοιξαν το μυαλό μας», είπε χαρακτηριστικά.

Ο Reichman λέει ότι το hypercar θα είναι αναγνωρίσιμο ως Aston Martin και θα έχει το σήμα της εταιρείας στο ρύγχος του, αν και θα ωθεί το ντιζάιν της Aston σε «μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση».

«Θα καταλαβαίνεις ότι είναι Aston Martin», είπε. «Όμως αυτό που θα την κάνει να ξεχωρίζει είναι το ότι θα ορίζεται από την αεροδυναμική λειτουργικότητα. Ο Adrian κι εγώ έχουμε συνήθως κοινή άποψη: Ξέρει πόσο απλό και καθαρό πρέπει να είναι το σχήμα. Κι εγώ καταλαβαίνω πόσο ζωτικής σημασίας είναι η αεροδυναμική στις συνολικές δυνατότητες του αυτοκινήτου. Πέρα απ’ αυτά, ό,τι επηρεάζει την αεροδυναμική βρίσκεται συνήθως από τη μέση και κάτω, ενώ τα στοιχεία που δίνουν την ταυτότητα μιας Aston είναι συνήθως από τη μέση και πάνω. Δημιουργήσαμε κάτι που απλά δείχνει πώς ο αέρας κι ο άνεμος μπορεί να επηρεάσουν ένα σχήμα με αυτές τις αναλογίες. Το Concorde ήταν πάντα το καλύτερο παράδειγμα γι’ αυτό».

Ο Reichman πρόσθεσε ότι τόσο αυτός όσο κι ο Newey εκτιμούν την απουσία των περιορισμών που επιβάλλουν οι αγωνιστικοί κανονισμοί τύπου FIA, όμως αντιμετωπίζουν άλλους περιορισμούς καθώς το αυτοκίνητο πρέπει να κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο. «Το χαίρομαι», είπε. «Όταν φτιάξαμε το ακριβότερο σπορ αυτοκίνητο του κόσμου, την One-77, νόμιζα ότι δεν θα υπήρχε τίποτε καλύτερο. Όμως μετά φτιάξαμε τα αυτοκίνητα του Bond και τη Vulcan. Τώρα, η συνεργασία με τον Adrian Newey σε αυτό το πρότζεκτ τα ξεπερνάει όλα».

Ο αριθμός 001 στην ονομασία του hypercar έδωσε λαβή σε φήμες για περαιτέρω συνεργασίες ανάμεσα στις δύο εταιρείες. Πηγές λένε ότι μπορεί να ακολουθήσει ένα πιο συμβατικό σούπερκαρ στην κατηγορία των 250.000-300.000 ευρώ, αλλά τα στελέχη της Aston Martin αρνήθηκαν να σχολιάσουν μια τέτοια πιθανότητα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube