Επίσημο: Τα χαρακτηριστικά του ευρωπαϊκού Ford Edge

Επίσημο: Τα χαρακτηριστικά του ευρωπαϊκού Ford Edge

Το premium μέλος των SUV της Ford έφτασε επιτέλους και στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το Edge είναι το τρίτο SUV της Ford στην Ευρώπη μετά τα Kuga και EcoSport.

Δύο περίπου χρόνια μετά το πρώτο επίσημο video του, ήρθε επιτέλους η ώρα να ανακοινωθούν επίσημα και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο SUV της εταιρείας με premium χαρακτηριστικά, απόλυτη προσοχή στην άνετη και ποιοτική κύλιση καθώς και κορυφαία τεχνολογικά συστήματα. Το Active Noise Control που ακυρώνει μέσω των ηχείων τον ήχο του κινητήρα στην καμπίνα και το Pre-Collision Assist με ανίχνευση πεζών είναι δύο μόνο από αυτά.

Το Edge βασίζεται στο πάτωμα των Mondeo, S-MAX, Galaxy κι έχει μήκος 4.808 mm, πλάτος 1.928 mm και ύψος 1.692, κάτι που σημαίνει ότι δεν έχει απόλυτα σαφή ανταγωνισμό. Με μεταξόνιο 2.849 mm, το βασικό χαρακτηριστικό της καμπίνας του είναι οι τεράστιοι χώροι, ενώ το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 602 lt της βασικής διάταξης και φτάνει έως τα 1.847 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Δεν υπάρχει ακόμα 7θέσια έκδοση, όμως εάν κριθεί απαραίτητο η τεχνογνωσία από τα S-MAX και Galaxy θα δώσει τη λύση. Η θέση οδήγησης είναι σχεδόν 5 cm πιο ψηλή από τα αδελφά πολυμορφικά ώστε να είναι παρούσα η αίσθηση 4x4, ενώ η συνολική αισθητική είναι γνώριμη από τα άλλα μεγάλα Ford, όπως άλλωστε και το κορυφαίο σύστημα infotainment SYNC2.

Υπάρχουν δύο διαθέσιμοι κινητήρες, αμφότεροι δίλιτροι ντίζελ, γνωστοί μας από άλλα μοντέλα της εταιρείας. Ο πρώτος αποδίδει με τη βοήθεια ενός τούρμπο 180 ίππους και επαρκεί για 0-100 km/h σε 9,9” και 200 km/h τελική, ενώ ο δεύτερος είναι ο Bi-Turbo των 210 ίππων που γνωρίσαμε στο Mondeo Vignale και δίνει 0-100 km/h σε 9,4” και τελική 211 km/h. Για τον πρώτο στη μετάδοση υπάρχει 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ για το δεύτερο το 6άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη PowerShift. Με τους βασικούς 19άρηδες (!) τροχούς η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι στα 6,4 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 149 g/km.

Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω του Intelligent All Wheel Drive, κάτι που σημαίνει ότι η ροπή μεταφέρεται κατά βάση εμπρός και όταν χρειαστεί μοιράζεται έως και 50:50 στους εμπρός και πίσω τροχούς μέσα σε 20 msec. Το σύστημα μπορεί να «προφορτιστεί» εάν κριθεί απαραίτητο ώστε να περιοριστεί στο ελάχιστο το σπινάρισμα των εμπρός τροχών, ενώ λαμβάνει σοβαρά υπ’ όψη του τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου και την ελάχιστη φθορά των ελαστικών.

Η συνεργασία του με το πλαίσιο, την ανάρτηση (γόνατα μακφέρσον εμπρός, ανεξάρτητη πίσω) και το Ford Adaptive Steering με την κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος φροντίζει για δυναμικά χαρακτηριστικά αντάξια του μπλε οβάλ και για ικανοποιητικές εκτός δρόμου δυνατότητες.

Με γωνία προσέγγισης 18,8º, ράμπας 22,4º και διαφυγής 17,1º, το Edge σίγουρα δεν φτιάχτηκε για τα πολύ δύσκολα, αλλά ικανοποιεί επαρκώς τις εκδρομικές απαιτήσεις του κοινού του κι αυτό είναι που μετράει.

[Πηγή Ford]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube