Test drive: Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi

Test drive: Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi

Με την έλευση του Mondeo Vignale, η Ford εγκαινιάζει μια νέα υποφίρμα πολυτελών προϊόντων και βάζει πλώρη για τις πιο premium κατηγορίες της αγοράς.

Σε πρώτη ανάγνωση, το εγχείρημα της Ford με την υποφίρμα «Vignale» φαντάζει δύσκολο τούτη την εποχή και το σχόλιο αυτό δεν αφορά μόνο το δικό μας μικρόκοσμο.

Υπό αυτό το πρίσμα, η απόφαση της Ford να μπει στα σαλόνια που άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν τολμούν να περάσουν ούτε απ’ έξω προκαλεί, πέρα από το αρχικό ξάφνιασμα, και θαυμασμό.

Σε μια εποχή που ακόμα και η Bentley το γυρίζει στα SUV και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής παραγωγής σπεύδουν να ψηλώσουν πιο μικρό μοντέλο τους για να εμπλουτίσουν την γκάμα των crossover τους, η Ford στέκεται στα ποιοτικά στοιχεία των ερευνών της. Και αποφασίζει όχι μόνο να επενδύσει στα μεγάλα αυτοκίνητά της αλλά, περιτυλίγοντας τα με μπόλικη πολυτέλεια, να τα ανεβάσει και κατηγορία. 

Και χρησιμοποιούμε πληθυντικό, διότι το Mondeo που δοκιμάζουμε εδώ δεν είναι παρά το πρώτο μοντέλο που αποκτά τα πολυτελή χαρακτηριστικά της σειράς Vignale. Το αντίστοιχο S-MΑΧ έρχεται, ενώ θα ακολουθήσουν μελλοντικά και άλλα μοντέλα του Μπλε Οβάλ.

Εμπειρία Vignale
Με τη νέα υποφίρμα της, η Ford τονίζει ότι θέλει να προσφέρει μια νέα εμπειρία που θα ξεκινά πριν από την αγορά κάποιου μοντέλου της. Στο πλαίσιο δημιουργεί νέα σημεία πώλησης, τα Ford Stores, πανευρωπαϊκά, με το ελληνικό να βρίσκεται ήδη σε λειτουργία εδώ και λίγες μέρες (σ.σ.: στον αριθμό 574 της λ. Βουλιαγμένης). Αλλά και μια σειρά από αποκλειστικές υπηρεσίες, όπως η 24ωρη τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης «Vignale ΟneCall», παραλαβή και παράδοση για τα ραντεβού service και παροχή οχήματος αντικατάστασης, κ.ά.

Δοκιμάζοντας το Vignale, είναι η πρώτη φορά εδώ και χρόνια που πίσω από το τιμόνι ενός Mondeo στοιχεία όπως τα οδικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις περνούν σε δεύτερη μοίρα. Κι αυτό διότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο όπου το βάρος έχει δοθεί στην ποιότητα, στην πολιτισμένη λειτουργία, στην άνεση και φυσικά στον εξοπλισμό.

Όσον αφορά το πρώτο, η Ford υποστηρίζει ότι εξειδικευμένοι τεχνίτες πραγματοποιούν περισσότερα από 100 επιπλέον ποιοτικά τεστ στο Vignale, ενώ ακόμα και το στάνταρ μεταλλικό χρώμα διαθέτει μία επιπλέον στρώση βαφής και μία ακόμα του προστατευτικού βερνικιού. Το σύστημα Active Noise Cancellation και η τοποθέτηση ηχομονωτικών κρυστάλλων απομονώνει την καμπίνα από κάθε εξωτερικό θόρυβο, ενώ η δουλειά που έχει γίνει στην ποιότητα των υλικών γίνεται άμεσα αντιληπτή μόλις ανοίξεις την πόρτα.

Ο πολυτελής διάκοσμος και η ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα ξεπερνούν το όριο της κατηγορίας και κοιτούν στα μάτια τις πιο premium προτάσεις στα οικογενειακά. Σχεδόν τα πάντα στο εσωτερικό είναι ντυμένα με μαλακό δέρμα πολύ καλής ποιότητας. Από τα καθίσματα, μέχρι τα περισσότερα σημεία με τα οποία έρχεται σε επαφή ο οδηγός και οι επιβάτες, όπως το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα, το πάνελ των θυρών και τα υποβραχιόνια.

Σε ανάλογα υψηλό επίπεδο κινείται και ο εξοπλισμός που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας που γνωρίσαμε στην τελευταία γενιά του Mondeo. Αλλά και κάποια που συναντάς μόνο σε… λίμο, όπως π.χ., τα κλιματιζόμενα καθίσματα που προσφέρουν μέχρι και τη δυνατότητα μασάζ στους γλουτούς και στην πλάτη.

Και στο δρόμο… Ford
Επιδόσεις και οδική συμπεριφορά περνούν σε δεύτερη μοίρα στο Mondeo Vignale και όπως τονίσαμε παραπάνω αυτό είναι άδικο για το αυτοκίνητο. Το συγκεκριμένο εφοδιάζεται με τον ολοκαίνουργιο και εξαιρετικό σε λειτουργία 2.0 bi-turbo TDCi με τους 210 PS και τα 45,9 kgm ροπής που συνδυάζεται με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift. Είναι δυνατός και εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις, όπως φανερώνουν και οι μετρήσεις μας στον σχετικό πίνακα, αλλά αυτό που σε κερδίζει είναι η βελούδινη λειτουργία που ταιριάζει γάντι στον πιο πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανάρτηση που δέχθηκε τις απαραίτητες ρυθμίσεις, έτσι ώστε να προσφέρει περαιτέρω άνεση και ακόμα καλύτερη ποιότητας κύλισης, χωρίς ωστόσο να αλλοιωθούν να οδικά χαρακτηριστικά. Αν ξεχάσεις τον πολυτελή και ταξιδιάρικο χαρακτήρα και ανεβάσεις ρυθμό, το Vignale θα ανταποκριθεί με ακρίβεια στις εντολές. Τότε θα εκτιμήσεις το ουδέτερο ζύγισμα και την υψηλή πρόσφυση που θα σχηματίσουν ένα χαμόγελο στο πρόσωπο, ύστερα από μια δύσκολη ημέρα στο γραφείο.

Τι λέει το DRIVE
Η τιμή βάζει το Mondeo Vignale στα χωράφια των BMW 3 Series και Mercedes-Benz C-Class, τα οποία και προσπαθεί να χτυπήσει παρέχοντας περισσότερες πολυτέλειες και VIP περιποίηση. Είναι όμως αρκετά;
Τιμή € 45.070 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο, 210 PS/3.750 rpm, 45,9 kgm/2.000-2.500 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
0-160 km/h 19,4”
0-400 m 15,7” @ 145,5 km/h
0-1.000 m 28,6” @ 186 km/h
50-80 km/h (kickdown) 2,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,7”
110-140 km/h (kickdown) 5,4”
Φρένα 100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 233 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km
Διαστάσεις 4.871 x 1.852 x 1.482 mm
Βάρος 1.710 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube