Αποκάλυψη: Škoda Octavia facelift

Αποκάλυψη: Škoda Octavia facelift

Ο σημαντικότερος πυλώνας της γκάμας της Škoda δέχτηκε ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα στη μέση του κύκλου της ζωής του.

Το Škoda Octavia αποκαλύφθηκε χθες το απόγευμα επισήμως σε μια εκδήλωση που έγινε στην Βιέννη της Αυστρίας. Η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες της πολυτελούς έκδοσης Laurin & Klement, του σκληροτράχηλου Scout και του σπορ RS.

Παρότι δεν είναι παρά ένα facelift και δεν έχει αλλάξει τίποτα στην πλατφόρμα, είναι λίγο μακρύτερο. Επίσης έχει αυξηθεί το πίσω μετατρόχιο κατά 20 mm στις απλές εκδόσεις και 30 mm στην RS. Η Škoda καταργεί τους bi-xenon προβολείς με τα LED ημέρας, του σημερινού μοντέλου για μία πλήρως LED διάταξη. Στο πίσω μέρος, έχουν ανασχεδιαστεί ελαφρώς τα φώτα τόσο του σεντάν όσο και του station wagon. Προαιρετικά θα μπορούν και αυτά να είναι τεχνολογίας LED.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες, το Octavia διατίθεται με τέσσερις TSI και τέσσερις TDI, αλλά και έναν φυσικού αερίου CNG. Με μία εξαίρεση, οι συνδυασμοί κινητήρων - κιβωτίων έχουν μεταφερθεί από το σημερινό μοντέλο χωρίς αλλαγές. Η εξαίρεση είναι ο 2.0 TDI με 150 PS  ο οποίος θα διατίθεται με 7άρι DSG και τετρακίνηση, στην έκδοση Scout.

Η πιο γρήγορη εκδοχή, το Octavia RS με τον 2.0 TSI αποδίδει 230 ίππους, δέκα επιπλέον σε σχέση με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Έτσι καταργείται η ειδική έκδοση RS230. Η Škoda είχε αφήσει να εννοηθεί ότι στην εκδήλωση θα παρουσιάσει μια πιο σπορ έκδοση, πράγμα που μας έκανε να πιστέψουμε ότι θα βλέπαμε ένα RS με 245 ίππους, σύμφωνα με την πρακτική που ακολουθεί ό Όμιλος στο Golf GTI το οποίο επίσης χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα. Αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε.

Και οι δύο εκδόσεις RS, με κινητήρα βενζίνης και ντίζελ, στέκονται 15 mm χαμηλότερα στην άσφαλτο, με τις διαθέσιμες επιλογές σε ζάντες να είναι από 17 ως 19 ίντσες. Το ESP είναι δύο σταδίων ενώ αμφότερα διαθέτουν σύστημα XDS+. Είναι αυτό που προσομοιώνει την λειτουργία μπλοκέ διαφορικού φρενάροντας τον τροχό που σπινάρει, μεταφέροντας ροπή σε αυτόν με την καλύτερη πρόσφυση. Έχουνε επίσης το “Performance Sound Generator”, ένα ηχείο που αναπαράγει μια ευχάριστη χροιά από τον ήχο του κινητήρα στην καμπίνα.

Στην καμπίνα, ανάλογα την έκδοση, η αναβάθμιση έφερε LED κρυφό φωτισμό, θερμαινόμενο τιμόνι, Wi-Fi hotspot, δύο θύρες USB και αναδιπλούμενα τραπεζάκια στα πίσω καθίσματα. Αναβαθμίστηκαν επίσης τα συστήματα infotainment, την οθόνη των Bolero και Amundsen να μεγαλώνει από τις 6,5 στις 8 ίντσες, ενώ το κορυφαίο Columbus έχει οθόνη 9,2 ιντσών από οκτώ σήμερα. Το Octavia ενσωματώνει τεχνολογία οδηγικών βοηθημάτων όπως Blind Spot Detect (έλεγχος τυφλής γωνίας των εξωτερικών καθρεφτών), Rear Traffic Alert (έλεγχο της κυκλοφορίας στο πίσω μέρος, κυρίως όταν βγαίνει από θέση στάθμευσης) και Predictive Pedestrian Protection (ανίχνευση κίνησης πεζού).

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube