Test drive: Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG

Test drive: Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG

Η κορυφαία έκδοση του Octavia που έρχεται στην Ελλάδα είναι πετρελαιοκίνητη με 184 PS και είναι πραγματικά ένα από τα πιο αξιοπρόσεκτα οικογενειακά αυτοκίνητα αν θέλεις να συνδυάσεις επιδόσεις με ατελείωτους χώρους και λογική κατανάλωση.

Και ξαφνικά μας έρχεται κάτω από τα γραφεία του περιοδικού ένα μπλε Octavia, φουσκωμένο, με τα λογότυπα RS και είναι... ντίζελ.

Άλλο ένα κάστρο αλώνεται. Θα έπρεπε βέβαια να το περιμένουμε. Ύστερα από την τοποθέτηση του δίλιτρου ντίζελ των 184 ίππων στα Golf και Leon, η Škoda δεν θα έμενε απ’ έξω. Το Octavia μάλιστα, αν το καλοσκεφτεί κάποιος, είναι ένα πολύ πιο ταιριαστό αμάξωμα γι’ αυτόν τον κινητήρα. Διότι συνδυάζει ένα σαφώς πιο οικογενειακό χαρακτήρα, με τη δύναμη του συγκεκριμένου κινητήρα σε ένα πιο δυναμικό και σπορ περιτύλιγμα.

Μισό λεπτό, όμως. Αυτός ο σπορ χαρακτήρας είναι μόνο περιτύλιγμα; Και ναι και όχι. Ναι, ως προς την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Ίσως να ακροβατεί στο όριο του υπερβολικού, αλλά σαφώς δεν περνά απαρατήρητο. Το Octavia RS έχει ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα, αποκλειστικές εισαγωγές αέρα με κυψελωτή σχεδίαση, φωτιστικά σώματα bi-xenon με φώτα ημέρας LED. Πίσω ξεχωρίζουν οι διπλές τραπεζοειδείς χρωμέ απολήξεις της εξάτμισης και μια ευμεγέθης αεροτομή. Προσθέστε τώρα ότι κάθεται 1,5 πόντο πιο χαμηλά στο έδαφος, πάνω σε 18ιντσες ζάντες και θα έχετε μια γενική εικόνα. Το ίδιο περιτύλιγμα συνεχίζεται και στο εσωτερικό: Ο χρωματισμός του οποίου είναι επί τούτου κατάμαυρος. Τα σπορ καθίσματα είναι αποκλειστικά σχεδιασμένα για την έκδοση. Επίσης υπάρχουν λογότυποι RS παντού, στο τριάκτινο περφορέ τιμόνι, στο λεβιέ, στα καθίσματα, στα μαρσπιέ, ακόμα και στα πατάκια. Η εικόνα πάντως από το εσωτερικό είναι συνολικά όμορφη. Σε αυτό συμβάλλει και η πολύ καλή ποιότητα όλων των υλικών, η ακόμα καλύτερη συναρμογή τους και η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο, με τα πολύ ευκρινή και σύγχρονα γραφικά.

Αλλά πες ότι και όλα αυτά εξακολουθούν να ανήκουν στη σφαίρα του περιτυλίγματος. Ποια είναι η ουσία του ντίζελ RS τελικά; Μα πρωτίστως, η δύναμή του. Και μιλάμε για πολλή δύναμη! Η οποία οφείλεται σε έναν εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα του Ομίλου VW. Ο δίλιτρος TDI λοιπόν έχει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, πετυχαίνοντας καλύτερη συμπίεση, πλήρωση και καύση, ανεξαρτήτως θερμοκρασίας λειτουργίας, λιγότερα εκπεμπόμενα οξείδια του αζώτου και τελικά καλύτερη απόδοση. Ο άμεσος ψεκασμός common rail έχει 200 bar μεγαλύτερη πίεση ψεκασμού, στα 2.000 bar, για ακόμα πιο σύντομη και ακριβή έκχυση. Τέλος, για τη μείωση των κραδασμών και την πιο ομαλή λειτουργία χρησιμοποιούνται άξονες εξισορρόπησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volkswagen Golf GTD

Τη δύναμη των 184 ίππων και των 38,7 kgm περνά στους εμπρός τροχούς ένα διπλοσύμπλεκτο DSG κιβώτιο με έξι σχέσεις. Και οι μετρήσεις που έγραψαν τα v-box είναι τουλάχιστον εξαιρετικές, περίπου ταυτόσημες με αυτές των Golf GTD και Leon FR με το κιβώτιο DSG και σαφώς καλύτερες από τον εκτός ομίλου ανταγωνισμό, τα Focus ST 2.0 TDCI και 308 GT BlueHDi. To Octavia RS χρειάζεται μόλις 7,7” για τα 100 km/h από στάση, ενώ τα Focus και 308 θέλουν 8,5 και 8,4” αντίστοιχα, ενώ στο χιλιόμετρο είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορο με 28,5”, ενώ Ford και Peugeot θέλουν 29,7” και 29,6” αντίστοιχα.

Στο δρόμο, το Octavia RS κυρίως είναι ένας ακούραστος χιλιομετροφάγος. Μπορείς να ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο χαλαρά ή και πιο γρήγορα ή και πολύ γρήγορα με το αμάξωμα σε πλήρη αταραξία, δίχως ίχνος πλεύσης. Η ώση από τον κινητήρα είναι πειστικότατη σε κάθε ταχύτητα. Σε αυτό φυσικά καταλυτικό ρόλο παίζει το DSG που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη ροπή. Το οποίο κιβώτιο σε τέτοιες συνθήκες είναι ιδανικό. Μέσα στην πόλη ωστόσο έχει κάποια... bugs. Εκκινεί απότομα, κόβει επίσης απότομα στα κατεβάσματα και κάποιες φορές δείχνει να κρατά τη σχέση παραπάνω απ’ όσο θα ήθελες. Η συγκεκριμένη έκδοση είχε ως επιπλέον εξοπλισμό την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC δεύτερης γενιάς, με βελτιωμένο αλγόριθμο του δυναμικού ελέγχου της απόσβεσης των αμορτισέρ.

Υπάρχουν πέντε συνολικά προγράμματα, από τα οποία ρυθμίζεις την απόσβεση, την απόκριση κινητήρα, το βάρος του τιμονιού, τη λειτουργία του κλιματισμού, ακόμα και τη χροιά του θορύβου του κινητήρα. Αυτά είναι τα Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual. Ακόμα και στη ρύθμιση Comfort, η ανάρτηση παραμένει αρκετά σφιχτή. Ορισμένες φορές αντιδρά με κάπως «μεταλλικό» τρόπο, αλλά σε γενικές γραμμές διαχειρίζεται σωστά τις ανωμαλίες. H ρύθμιση Sport συνιστάται μόνο σε επιθετική οδήγηση σε δρόμο με στροφιλίκι. Όντως εκεί δουλεύει σωστά, επιτρέπει ελάχιστη κλίση και βάζει με πειστικότητα τη δύναμη κάτω. Με τη βοήθεια και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου εμπρός διαφορικού XDS.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Leon FR 2.0 TDI DSG

Αλλά έχεις στα χέρια σου (κυριολεκτικά) ακόμα ένα όπλο: Τη νέα ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού με μεταβλητό λόγο μετάδοσης. Νιώθεις το αυτοκίνητο ευκίνητο και υπάκουο ανά πάσα στιγμή, χωρίς να χρειάζεται αλλαγή λαβής στο τιμόνι, ακόμα και στις πιο κλειστές στροφές. Θεωρώ ωστόσο ότι στην ρύθμιση Sport αποκτά υπερβολικό βάρος, χωρίς να προσθέτει σε ουσία. Άρα στο Individual διαλέγεις για το τιμόνι την ρύθμιση Normal και ξενοιάζεις.

Ναι, αλλά πώς είναι το Octavia τελικά στους δρόμους της περιφέρειας; Κατ’ αρχάς πολύ γρήγορο. Η προσπέραση γίνεται παιχνίδι και τα χιλιόμετρα που μαζεύει γίνονται εντυπωσιακά πολλά. Αλλά και εύκολα διαχειρίσιμα. Τα φρένα είναι ισχυρά και ανθεκτικά, το κιβώτιο «ακούει» ακόμα και σε απανωτά κατεβάσματα στη χειροκίνητη λειτουργία και η ανάρτηση δουλεύει καθησυχαστικά. Το Octavia έχει μια γλυκιά και ευπρόσδεκτη υποστροφική τάση, αλλά είναι εξίσου δεκτικό στην τοποθέτηση. Σε πολύ απαιτητική οδήγηση αρχίζει να δείχνει τον όγκο του, αλλά αυτό συνολικά δεν θα σε ενοχλήσει. Κι όλα αυτά με κατανάλωση που, ακόμα κι αν κολλήσεις το πόδι στο γκάζι, δεν θα ξεπεράσει τα 9 lt/100 km. Η συνολική δική μας πάντως έφτασε τα 7,4 lt/100 km που δεν είναι καθόλου κακή για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Βέβαια όταν θα έρθει η ώρα να δεις την τιμή, μάλλον θα σκαλώσεις με τα €34.500 που κοστίζει. Όντως είναι πολλά. Αλλά από αυτά τα €11.000 περίπου είναι φόροι... Θα πρέπει λοιπόν να είσαι εξαιρετικά συνειδητοποιημένος για να το αποκτήσεις.  Ανεξάρτητα από αυτό πάντως, το πετρελαιοκίνητο RS αξίζει της προσοχής των ανθρώπων που θέλουν να κινούνται γρήγορα, χωρίς να δίνουν μια περιουσία σε καύσιμο. Και έχει και πλουσιότατο βασικό εξοπλισμό. Καλά για χώρους δεν μιλάμε, είναι απλώς το κορυφαίο στην κατηγορία.

Τι λέει το DRIVE
Το πετρελαιοκίνητο Octavia RS συνδυάζει με πολύ πετυχημένο τρόπο εξαιρετικές επιδόσεις, καλή οδική συμπεριφορά, καλοφτιαγμένο και κυρίως ευρύχωρο εσωτερικό με μικρό, αναλογικό, κόστος μετακίνησης. Αλλά είναι ακριβό. Γι’ αυτό αυτός που θα το αγοράσει θα πρέπει να είναι απολύτως συνειδητοποιημένος.

Τιμή Από €34.500
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 184 PS/3.500-4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-3.250 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο DSG έξι σχέσεων, κίνηση μπροστά με «ηλεκτρονικό διαφορικό» XDS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 7,7”
0-160 km/h 19,1”
0-400 m 15,7” @ 147 km/h
0-1.000 m 28,5” @ 186,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,2”
30-50 km/h         2,2” 
50-80
km/h         3,1” 
80-110 km/h 3,8”
110-140 km/h 7,1”
Φρένα 100-0 km/h 37 m
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
Διαστάσεις 4.685 x 1.814 x 1.449 mm
Χώρος αποσκευών 590 lt
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube