Toyota: Το C-HR θα ξεπεράσει τις 100.000 στην Ευρώπη

Toyota: Το C-HR θα ξεπεράσει τις 100.000 στην Ευρώπη

Το νέο μικρομεσαίο SUV της Τoyota με το μοντέρνο σχήμα προσελκύει νεότερους σε ηλικία αγοραστές και γίνεται μεγάλη επιτυχία για την ιαπωνική μάρκα

Φαίνεται ότι η στρατηγική της Toyota να δώσει το βάσρος της στην Ευρωπαϊκή αγορά με το ρηξικέλευθο σε σχήμα C-HR αποδίδει.

Από τις αρχές του 2017, οπότε ξεκίνησαν σε πανευρωπαϊκή κλίμακα οι πωλήσεις του, το C-HR έγινε το τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο της Toyota και καθιερώθηκε ως μια από τις βασικές επιλογές στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV/crossover.

To Nissan Qashqai με 75.114 πωλήσεις στην Ευρώπη στο πρώτο τρίμηνο του 2017, είναι ο market leader της κατηγορίας. Το ίδιο διάστημα το C-HR έχει πουλήσει συνολικά 31.888 μονάδες, πίσω από το Ford Kuga (40.033) και το Peugeot 3008 (37.163) αλλά μπροστά από το Renault Kadjar (29.474) και το SEAT Ateca (21.707).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Toyota C-HR 1.2T 6MT


Η Toyota είχε δηλώσει ότι στόχος της ήταν οι 100.000 πωλήσεις C-HR τον χρόνο στην Ευρώπη. Ωστόσο, σύμφωνα και με τον Αντιπρόεδρο Πωλήσεων και Marketing της Toyota Motors Europe, Matthew Harrison, η αυξημένη ζήτηση έχει επιβάλλει γρηγορότερους ρυθμούς παραγωγής στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Τουρκία, όπου κατασκευάζονται τα C-ΗR. Ο Harrison ανέφερε ότι μέχρι το τέλος του περασμένου Απριλίου έχουν δοθεί ήδη 80.000 παραγγελίες.

«Αυτό το έτος θα πουλήσουμε άνετα πάνω από 100.000 C-ΗR, πιθανότατα κοντά στα 110.000» είπε ο Harrison και συνέχισε: «Ήδη έχουμε χρόνο αναμονής που ξεπερνά τους δύο μήνες και θα πρέπει να αναδιατάξουμε την παραγωγή μας προκειμένου να αποφύγουμε τη δυσαρέσκεια των πελατών μας σε σχέση με τους χρόνους αναμονής».

Το αρχικό πλάνο για το C-HR ήταν σαφώς πιο ήπιο «αλλά καθώς αρχίσαμε να βλέπουμε το τελικό σχέδιο, την εκτέλεση και την τιμή, η αυτοπεποίθηση για την επιτυχία ενισχύθηκε. Σε συνδυασμό με την εκρηκτική αύξηση της κατηγορίας των SUV, ήδη ξέραμε 12 μήνες πριν λανσάρουμε ότι η ζήτηση για το αυτοκίνητο μάλλον θα ήταν μεγαλύτερη από όσα αρχικά θα ήμασταν σε θέση να παράγουμε».

Το C-HR, που σημαίνει Coupe High Rider, παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στο Παρίσι το 2014 και ως αυτοκίνητο παραγωγής στην Έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2016. Η παραγωγή του ξεκίνησε στην Τουρκία τον περασμένο Νοέμβριο, στις ίδιες γραμμές παραγωγής με το Corolla και το Verso. Η παραγωγικότητα του εργοστασίου αυξήθηκε στις 280.000 μονάδες, από 150.000. Από το ίδιο εργοστάσιο εξάγoνται και τα CH-R που πωλούνται στις ΗΠΑ, στις οποίες οι πωλήσεις ξεκίνησαν την περασμένη Άνοιξη.



Το C-HR, με τον «ανορθόδοξο» σχεδιασμό του είναι το μεγάλο όπλο της Toyota ώστε να προσελκύσει νεότερους σε ηλικία αγοραστές. Ο Harrison είπε πως ο μέσος όρος ηλκίας των αγοραστών Toyota είναι 56 με 57 έτη, αρκετά μεγαλύτερος από τον μέσο όρο της αυτοκινητοβιομηχανίας σύνολικά. «Η μάρκα θεωρείται αξιοσέβαστη επειδή έχει ποιοτικά προϊόντα με αντοχή στον χρόνο και αξιοπιστία. Γι αυτό και οι πελάτες διαλέγουν Toyota κυρίως με τη λογική τους. Αλλά αυτό δεν είναι τόσο κουλ και θελκτικό για τους νεότερους ανθρώπους» είπε ο Harrison αι συνέχισε: «Ένας από τους στόχους της μάρκας είναι να δημιουργήσουμε αυτοκίνητα πιο διασκεδαστικά στην όψη και την οδήγηση».

Η Toyota ακολούθησε με κάποια καθυστέρηση την δημιουργία ευρείας γκάμας SUV/crossover των ευρωπαίων ανταγωνιστών της. «Είμασταν πολύ αφοσιωμένοι στις παραδοσιακές κατηγορίες και η αλήθεια είναι πως αυτή τη εκρηκτική αύξηση στη ζήτηση SUV μας αιφνιδίασε» παραδέχτηκε ο Harrison.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Toyota C-HR Hybrid


Αλλά προφανώς υπάρχει χώρος για περισσότερα τέτοιου είδους μοντέλα στην γκάμα της Toyota. Αυτή τη στιγμή έχει μόλις τρία στην Ευρώπη: το CH-R, το RAV 4 και το Land Cruiser. Όπως αναφέρει και ο Harrison «υπάρχει πολύ ελεύθερος χώρος ανάμεσα στο C-HR και το Land Cruiser που προφανώς δεν μπορεί να τον καλύψει μόνο το RAV4». Το C-HR ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση ως προς τη γκάμα των κινητήρων του. Δεν υπάρχει καμία επιλογή ντίζελ και μάλιστα το 80% των αγοραστών προτιμούν την υβριδική έκδοση. Η Toyota παραμένει η πρώτη σε πωλήσεις ασιατική εταιρεία στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 4%, μπροστά από τη Nissan που έχει 3,9%, τη Hyundai με 3,2% και την Kia με 3%.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube