Θα πουληθούν η Alfa Romeo και η Maserati για να πληρωθούν τα χρέη της FCA;

Θα πουληθούν η Alfa Romeo και η Maserati για να πληρωθούν τα χρέη της FCA;

Το χρέος του ομίλου έχει φτάσει τα 7 δις δολάρια, ενώ εκκρεμούν επίσης ανακλήσεις και πρόστιμα.

Η ιστορία του ομίλου Fiat Chrysler είναι μια ιστορία συγχωνεύσεων, αποσχίσεων και εκχωρήσεων. Και οι τελευταίες πληροφορίες λένε ότι ο ιταλοαμερικανικός γίγαντας μπορεί να εκχωρήσει δύο ή περισσότερα από τα περιουσιακά του στοιχεία.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Forbes, η FCA είναι πιθανό να πουλήσει την Alfa Romeo και τη Maserati, και πιθανώς τη Magnetti Marelli. Οι φήμες τροφοδοτούνται από αναφορές σχετικά με το αυξανόμενο χρέος που αποτελεί τροχοπέδη για τα οικονομικά του ομίλου.

Η FCA έκλεισε το τρίτο τρίμηνο του 2016 –το τελευταίο για το οποίο έχει δώσει στοιχεία– με ένα χρέος σχεδόν 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων (€6,7 δις). Και την οικονομική της θέση επιβαρύνουν επίσης μια σειρά από ανακλήσεις, που έχουν ανακοινωθεί ή αναμένονται, και οι οποίες, πέρα από το εγγενές κόστος τους, έχουν επισύρει και μεγάλα πρόστιμα από τις κυβερνήσεις.

Για να βελτιώσει την οικονομική της θέση, η FCA, υπό την ηγεσία του Sergio Marchionne, έχει αλλάξει κατεύθυνση τον τελευταίο καιρό. Έχει δώσει προτεραιότητα στα πιο προσοδοφόρα SUV και pick-up των Jeep και Ram, ενώ έχει σταματήσει την παραγωγή λιγότερο σημαντικών μικρών και μεσαίων σεντάν όπως τα Dodge Dart και Chrysler 200. Αυτό όμως μπορεί να μην είναι αρκετό για να βγάλει την FCA από τη δύσκολη θέση, οπότε οι αναλυτές προβλέπουν πιθανές εκχωρήσεις εταιρειών του ομίλου.

Η Fiat Chrysler Automobiles δημιουργήθηκε το 2014 από τη συγχώνευση του FIAT Group με την Chrysler LLC, αφού ο πρώτος έσωσε τη δεύτερη από τη χρεοκοπία. Πριν από 11 μήνες, η FCA διαχωρίστηκε από τη Ferrari, που έγινε ξεχωριστή εταιρεία.

Καθώς η Alfa Romeo και η Maserati δραστηριοποιούνται πλέον στον χρυσοφόρο τομέα των crossover με τα Stelvio και Levante αντίστοιχα, οι δύο αυτές μάρκες μπορεί να βρουν ενδιαφερόμενους αγοραστές. Ειδικά το Volkswagen Group έχει εδώ και καιρό εκφράσει ενδιαφέρον να προσθέσει την Alfa Romeo στο χαρτοφυλάκιό του – αν και αυτό ήταν πριν σφίξει τη ζώνη λόγω του σκανδάλου Dieselgate”.

Η Magnetti Marelli είναι προμηθεύτρια ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, όχι μόνο στην FCA, αλλά και σε ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν λειτουργεί κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά κάνει ετήσιο τζίρο δισεκατομμυρίων και η ενδεχόμενη πώλησή της θα μπορούσε από μόνη της να εξυγιάνει τα οικονομικά του μητρικού της ομίλου.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube