Τα 10 πιο περίεργα μυστικά της αυτοκίνησης που όλοι οι petrolheads πρέπει να γνωρίζουν

Τα 10 πιο περίεργα μυστικά της αυτοκίνησης που όλοι οι petrolheads πρέπει να γνωρίζουν

Δεν έχουμε αμφιβολίες για τις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις των φανατικών του drive.gr. Αλλά επειδή όλοι μας όσο μεγαλώνουμε μαθαίνουμε, σας αποκαλύπτουμε 10 «μυστικά» της αυτοκίνησης που θα διευρύνουν το γνωστικό σας πεδίο

Στην Ιστορία της αυτοκίνησης υπάρχουν πολλά κρυμμένα μυστικά, άλυτα μυστήρια, τραγελαφικές αποφάσεις ή αποφάσεις που άλλαξαν την πορεία ολόκληρων εταιρειών. Σταχυολογήσαμε μερικά μόνο από αυτά και τα παρουσιάζουμε με την υπόσχεση πως θα έρθουν και άλλα πολλά. Όρεξη να έχετε...

 1. Toyota MR2:  ένα προσθιοκίνητο με την κίνηση πίσω…



Η πρώτη γενιά του Toyota ΜR2 ήταν ένα απίστευτα διασκεδαστικό πισωκίνητο που ακόμα προσφέρει χαμόγελα και συγκινήσεις σε όσους τυχερούς το έχουν. Αλλά το ξέρατε πως ο πίσω άξονας του συγκεκριμένου μοντέλου AW11 προήλθε από την προσθιοκίνητη E80 Corolla; Αν σας βρίσκεται πρόχειρο ένα MR2 και κοιτάξετε κάτω από τους πίσω τροχούς μπορείτε να δείτε τις ράβδους από τη τη συνδεσμολογία του συστήματος διεύθυνσης. Η πρώτη γενιά του MR2 είναι μάλλον η πιο κυριολεκτική περίπτωση ενός προσθιοκίνητου που πάει μπροστά με την όπισθεν

2Το ΜΧ-5 παραλίγο κεντρομήχανο



Το Mazda MX-5 είναι μακράν το πιο καλοπουλημένο – και αναγνωρίσιμο – πισωκίνητο roadster στην Ιστορία της αυτοκίνησης. Αλλά η αρχική του αρχιτεκτονική δεν ήταν «κινητήρας εμπρός, κίνηση πίσω». Τα πρώϊμα σχέδια αποκαλύπτουν ένα κεντρομήχανο-πισωκίνητο αλλά και μια προσθιοκίνητη εκδοχή. Ευτυχώς για όλους προκρίθηκε από τη Mazda η γνωστή διάταξη η οποία αποδείχτηκε σούπερ επιτυχημένη και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

3. Κεντρομήχανη Jaguar XJS;



Όπως και στην περίπτωση του Mazda MX-5 και η Jaguar XJS αρχικά σχεδιάστηκε ως κεντρομήχανη, πριν τελικά παρθεί η απόφαση να μεταφερθεί ο κινητήρας μπροστά. Υπάρχουν ωστόσο σχεδιαστικά στοιχεία που αποκαλύπτουν εκείνη την αρχική σκέψη της εταιρείας, όπως κάποιες αντηρίδες στο πίσω μέρος που προορίζονταν να στηρίζουν το μοτέρ.

4. Η McLaren P1 GTR είναι πολύ σκληρή για roll cage



H McLaren P1 GTR δεν έχει roll cage επειδή απλά δεν το χρειάζεται. Το ανθρακονημάτινο μονοκόκ πλαίσιο είναι τόσο άκαμπτο που πληροί όλους τους κανονισμούς της FIA για την κατηγορία GT, σε περίπτωση ανατροπής. Ως αποτέλεσμα η P1 GTR είναι πολύ πιο ευρύχωρη στο εσωτερικό, με πολύ πιο εύκολη πρόσβαση στο μπες βγες για τον οδηγό.

5. Το TVR σημαίνει Trevor



Τα TVR έγιναν διάσημα για την εξωφρενική εμφάνισή τους, για την ταχύτητα και το δύστροπο του χαρακτήρα τους αλλά και για την σχετική σπανιότητά του. Το όνομα της μάρκας ωστόσο αποδεικνύεται ότι κάθε άλλο παρά εξωτικό είναι. Στην πραγματικότητα το TVR είναι απλώς η σύντμηση του μικρού ονόματος του ιδρυτή της εταιρείας, δηλαδή…Trevor. Ναι καλά ακούσατε ο Trevor Wilkinson που ξεκίνησε την εταιρεία την ονόμασε ουσιαστικά Trevor. Θα μου πείτε δική του ήταν ό,τι ήθελε έκανε. Σωστά, αλλά με αυτή τη γνώση ξαφνικά το TVR δεν σας φαίνεται κάπως μπανάλ; Θα ήταν σαν κάποιος Έλληνας να ίδρυε μια παρόμοια εταιρεία και να την ονόμαζε VGL επειδή τον λένε Βαγγέλη…

6. Οι πειραματισμοί με τον Wankel



Όλοι μας όταν ακούμε κινητήρα Wankel συνειρμηκά σκεφτόμαστε Mazda RX. Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν πεδίο πειραματισμού και μελέτης πολλών εταιρειών κατά τις δεκαετίες του 60 και 70. Το πρώτο αυτοκίνητο στο οποίο τοποθετήθηκε ένας Wankel ήταν το NSU Spider, το 1964 και βέβαια το NSU Ro 80, το 1967. Η Mercedes-Benz επίσης πειραματίστηκε με Wankel στο concept C111 του 1969 και το 1970 τοποθέτησε στο ίδιο αυτοκίνητο και ένα με τέσσερις ρότορες που απέδιδε 369 ίππους. Τελικά όμως εγκατέλειψε το σχέδιο και στράφηκε προς ντίζελ κινητήρες. Υπάρχει ακόμα και η περίπτωση της Rolls-Royce η οποία πειραματίστηκε με έναν ντίζελ Wankel δύο σταδίων.

7. «Εξωτικά» κράματα μετάλλων για τις εξατμίσεις της F1
 



Οι εξατμίσεις των μονοθεσίων της F1 αλλά του NASCAR είναι κατασκευασμένες από ένα ειδικό κράμα νικελίου και χρωμίου, γνωστό ως κράμα «Inconel», το οποίο είναι εξαιρετικά ανθεκτικό στη διάβρωση και τις υψηλές θερμοκρασίες. Χρησιμοποιείται επίσης για τις φτερωτές των κινητήρων αεριώθησης (jet) των αεροσκαφών, στο εσωτερικό των σιγαστήρων όπλων αλλά και σε πυρηνικά εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

8. «Πασχαλινά αυγά» μέσα σε αυτοκίνητα



Όσοι είναι φαν των ηλεκτρονικών παιχνιδιών σίγουρα ξέρουν τον όρο «Easter Egg». Αναφέρεται σε κάτι κρυμμένο πίσω από την σκηνή. Κάτι που πρέπει να είσαι προσεκτικός για να το βρεις. Όμως αυτά τα κρυμμένα στοιχεία δεν υπάρχουν μόνο στα παιχνίδια. Η Opel τοποθετεί «πασχαλινά αυγά» στα αυτοκίνητά της εδώ και χρόνια, με τη μορφή ενός μικρού καρχαρία, ο οποίος είναι κρυμμένος κάπου μέσα στο αυτοκίνητο. Για παράδειγμα υπάρχει ένας στο ντουλαπάκι του συνοδηγού στα Corsa του 2004. Τρεις υπάρχουν κάπου χαμένοι στο Zafira ενώ άλλο τρεις περιμένουν να τους βρουν οι ιδιοκτήτες του Adam. Η Opel δεν λέει προφανώς που ακριβώς. Θα πρέπει να τους βρείτε μόνοι σας.

9. Αυτοκίνητα με φλογοβόλα



Το να σας κλέψουν το αυτοκίνητο κάτω από σπίτι είναι μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία. Το να σας κατεβάσουν όμως κάτω και να σας το κλέψουν στη μέση του δρόμου υπό την απειλή όπλου, είναι τουλάχιστον τρομακτικό. Αυτή όμως είναι συνηθισμένη πρακτική στη Νότια Αφρική. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που από στη συγκεκριμένη χώρα αναπτύχθηκε μια ριζοσπαστική λύση: φλογοβόλο. Όχι μιλάνε σοβαρά. Σε περίπτωση «αυτοκινητοπειρατείας» ο οδηγός πιέζει ένα μπουτόν στο πάτωμα του αυτοκινήτου (το οποίο μάλλον είναι υπερβολικά κοντά στο γκάζι). Ενεργοποιεί έτσι μια στήλη φλεγόμενου αερίου. Στόχος δεν είναι βέβαια να κάψει ζωντανό τον επίδοξο ληστή αλλά να τον ξαφνιάσει και να τον τυφλώσει προσωρινά, δίνοντας στον οδηγό την ευκαιρία να διαφύγει.

10. Το πιο περίεργο στατιστικό δεδομένο για αυτοκίνητο



Η υπόθεση εργασίας έχει ως εξής: αν το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής κάθε έτους ανέπτυσσε την τελική του ταχύτητα σε μια άπειρη ευθεία την πρώτη μέρα που έβγαινε από τη γραμμή παραγωγής και επ’ άπειρο, ποιο θα είχε διανύσει μέχρι σήμερα τα περισσότερα χιλιόμετρα; Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Στην πρώτη θέση (μέχρι στιγμής) ειναι η Aston Martin DB4 GT του 1959, η οποία θα είχε διανύσει  117.997.212 km. Στη δεύτερη θέση μια Mercedes-Benz 300SL του 1955 με 116.574.753 km, ενώ τρίτο βρίσκουμε ένα Iso Rivolta Grifo του 1963 με 115.906.812 km. Χοντρικά δηλαδή και τα τρία θα είχαν ταξιδέψει στο Άρη και πίσω.

[πηγή carthrottle.com]

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube