Suzuki: Εις βάθος αναθεώρηση της γκάμας το 2020
Νέα μοντέλα προερχόμενα από την Toyota, νέοι κινητήρες με ελαφρά υβριδικά συστήματα, κατάργηση μοντέλων: Το επόμενο έτος θα έχει μεγάλη κινητικότητα στη Suzuki.
Διακριτική, αλλά και πολύ αποτελεσματική. Εφέτος για το 9μηνο του 2019, η Suzuki έχει ταξινομήσει 5.842 αυτοκίνητα στην Ελλάδα και βρίσκεται έβδομη στην κατάταξη εμπρός από μαζικές εταιρείες, όπως η Citroën, η Nissan, η Škoda και η Ford. Και κάνοντας την προβολή, η ιαπωνική εταιρεία αναμένεται να κλείσει κοντά στα 8.000 αυτοκίνητα στη χώρα μας.
Παρά όμως τον καλό διασκελισμό της, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά γενικότερα στην Ευρώπη, το 2020 αναμένεται πιο περίπλοκο και δύσκολο, εξαιτίας της έμμεσης ενίσχυσης του ανταγωνισμού. Και η αναφορά γίνεται όχι διότι οι αντίπαλοι της Suzuki θα κλιμακώσουν την παρουσία τους σε κατηγορίες του ενδιαφέροντός της (που θα το κάνουν), αλλά λόγω της έναρξης ισχύος των προστίμων CO2.
Για να αποφύγει λοιπόν τις ποινές, η Suzuki θα πρέπει να επανεξετάσει σε βάθος την γκάμα της, η οποία αναμένεται να εξηλεκτριστεί πλήρως ή σχεδόν. Μόνο το Jimny δεν θα προτείνει στους αγοραστές του υβριδικό σύστημα. Το μικρό 4x4 όμως αποτελεί μια ακόμη σπαζοκεφαλιά για τη Suzuki. Από τη μία η νέα γενιά του είναι σφόδρα επιτυχημένη εμπορικά, αλλά από την άλλη καταβροχθίζει την ισορροπία της ιαπωνικής εταιρείας σε CO2. Η φίρμα θα ήθελε να εντάξει το Jimny στην κατηγορία των επαγγελματικών, περιορίζοντας σαφώς τις πωλήσεις του το επόμενο έτος.
Για να μειώσει το εταιρικό μέσο όρο του CO2, η Suzuki θα προσφέρει ελαφρά υβριδικά συστήματα σε όλα τα SUV της. Πρωτοπόρος της τεχνολογίας αυτής, η οποία διατίθεται σε 12V για τα Ignis και Swift, οι Ιάπωνες θα προτείνουν 48βολτο σύστημα από τις αρχές του 2020 στα Vitara, S-Cross και Swift Sport.
Η μάρκα θα προσφέρει επίσης δύο νέα, απλά υβριδικά μοντέλα. Ύστερα από τη συμφωνία που υπογράφηκε με την Toyota, αυτά τα δύο μοντέλα θα βασίζονται στο RAV4 και στην Corolla Touring Sports. Σύμφωνα με τo Autoactu, το SUV αναμένεται να λανσαριστεί στην Ευρώπη τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ το στέισον στο τέλος του 2020. Δεδομένου του μικρού χρόνου, φανταζόμαστε ότι ο μετασχηματισμός θα περιοριστεί στην αλλαγή σημάτων, αλλά κρατούμε και μια επιφύλαξη μπας και εκπλαγούμε!
Εάν και όταν τα μοντέλα λανσαριστούν εμπορικά, άλλα θα φύγουν από την πιάτσα. Η Suzuki θα διακόψει την εμπορική δραστηριότητα του μίνι της, του Celerio. Η κλίνη του Προκρούστη θα περιλάβει και το Baleno, η προσαρμογή του οποίου στις ευρωπαϊκές νόρμες αξιολογείται ως μη κερδοφόρα.