Σκάνδαλο γκρουπ VW: Γιατί το έκαναν;

Σκάνδαλο γκρουπ VW: Γιατί το έκαναν;

Πηγή μέσα από την αυτοκινητοβιομηχανία ρίχνει φως στους πιθανούς λόγους για τους οποίους εγκαθιστούσε η VW τον «μηχανισμό παράκαμψης».

Υψηλόβαθμο στέλεχος μέσα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία απαντά στο πιο καίριο ερώτημα σχετικά με το σκάνδαλο εκπομπών: Γιατί;

Αφού τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα ήταν εφοδιασμένα με όλο τον αναγκαίο εξοπλισμό για να πληρούν τις προδιαγραφές καυσαερίων, τότε γιατί η εταιρεία πήρε ένα τόσο μεγάλο ρίσκο να εγκαταστήσει λογισμικό που να παρακάμπτει τον εξοπλισμό αυτόν;

«Πιστεύω πως η πίεση που ασκήθηκε στους μηχανικούς ήταν ο λόγος που το έκαναν», εκτίμησε η πηγή. «Σκεφτείτε ότι αυτό το σύστημα σχεδιάστηκε πριν από καιρό, όταν η τεχνολογία ελέγχου των εκπομπών δεν ήταν τόσο εξελιγμένη όσο τώρα, και η πίεση να περάσουν τα τεστ θα πρέπει να ήταν τεράστια.

«Φαντάζομαι ότι ο λόγος που εγκατέστησαν τον μηχανισμό παράκαμψης ήταν ότι, χωρίς αυτόν, θα υπήρχαν σοβαρές επιπτώσεις, όχι στο εργαστήριο αλλά στο δρόμο, είτε με τις επιδόσεις, την οδηγησιμότητα και την κατανάλωση καυσίμου των αυτοκινήτων, είτε με κάποιο συνδυασμό των τριών».

Η πηγή στη συνέχεια βεβαίωσε ότι η τεχνολογία έχει προχωρήσει από τότε αρκετά ώστε να μην υπάρχει σήμερα ανάγκη για τέτοιες συσκευές.

Τότε, γιατί η VW δεν έπαψε να εγκαθιστά το λογισμικό παράκαμψης, από τη στιγμή που αυτό δεν ήταν αναγκαίο;

«Υπάρχουν δύο πιθανοί λόγοι. Πρώτον, είναι πιθανό το λογισμικό να ήταν ενσωματωμένο στο συνολικό ηλεκτρονικό σύστημα των αυτοκινήτων, οπότε δεν ήταν εύκολο να αφαιρεθεί. Και δεύτερον, για να το αφαιρέσουν, αυτοί που ευθύνονταν για την τοποθέτησή του θα τραβούσαν την προσοχή στο γεγονός ότι το είχαν εγκαταστήσει, πράγμα που μάλλον δεν ήταν πρόθυμοι να κάνουν…»

Η πηγή είπε επίσης ότι πιστεύει πως το λογισμικό είναι πιθανό να υπάρχει και σε μοντέλα του Group VW με τον κινητήρα ΕΑ 189 που πουλήθηκαν στην Ευρώπη [πράγμα που επιβεβαιώθηκε από τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών]. Όμως η πηγή είναι σχεδόν σίγουρη ότι το σύστημα δεν ήταν ενεργό, πράγμα «όχι τόσο κακό όσο να ήταν ενεργό, αλλά και πάλι παράνομο».

Είπε επίσης ότι πιστεύει πως μόνον ο Όμιλος VW χρησιμοποιούσε τέτοιο λογισμικό και ότι όλοι οι άλλοι Γερμανοί κατασκευαστές δεν έχουν αντίστοιχα συστήματα στα μοντέλα που πουλάνε σήμερα.

Το μόνο ερώτημα που παραμένει είναι ποιος ενέκρινε τη συσκευή παράκαμψης. Ο πρώην CEO του ομίλου, Martin Winterkorn, αρνήθηκε ότι γνώριζε για το θέμα και η παραίτησή του, αν και αναπόφευκτη, δεν ήταν με κανένα τρόπο παραδοχή ενοχής.

Όποιος και να ήταν υπεύθυνος, είναι σίγουρο ότι θα πέσουν κι άλλα κεφάλια μέχρι να αποκαλυφθεί η συνολική εικόνα της υπόθεσης.

[Πηγή Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube