SEAT: 10ετές πρόγραμμα μοντέλων, υψηλό περιθώριο κέρδους, τέσσερα νέα μοντέλα μέχρι το 2017

SEAT: 10ετές πρόγραμμα μοντέλων, υψηλό περιθώριο κέρδους, τέσσερα νέα μοντέλα μέχρι το 2017

Η SEAT αποκάλυψε το νέο 10ετές πρόγραμμά της που θα εστιάζεται στην εξέλιξη μοντέλων στις «αναπτυσσόμενες κατηγορίες με υψηλό περιθώριο κέρδους», δίνοντας ελάχιστες πληροφορίες μόνο για τα δύο πρώτα χρόνια.

Η SEAT προχώρησε στην ανακοίνωση του προγράμματος των μοντέλων της για την περίοδο 2016-2025, αλλά χωρίς οι ιθύνοντες της ισπανικής εταιρείας να προχωρήσουν σε λεπτομέρειες.

Αρκέστηκαν μόνο να διευκρινίσουν ότι θα λανσάρουν τέσσερα νέα μοντέλα στα προσεχή δύο χρόνια. Η SEAT είπε επίσης ότι το πρώτο νέο μοντέλο θα είναι ένα κόμπακτ crossover, οδηγική γεύση από το οποίο πήραμε οδηγώντας το πρωτότυπο 20V20, που προγραμματίζεται να λανσαριστεί μέσα στο επόμενο 8μηνο.

Βέβαια από το ρεπορτάζ γνωρίζουμε κάμποσα πράγμα, οπότε μπορούμε να προσθέσουμε κι εμείς μερικές βελονιές στον καμβά-γρίφο της SEAT. Γνωρίζουμε λοιπόν ότι η ισπανική εταιρεία μέσα στο πρόγραμμα των μοντέλων της έχει δύο SUV/crossover: Εκτός από το κάμπακτ που προαναφέραμε, στο πρόγραμμα υπάρχει κι ένα μίνι crossover και μάλιστα αρκετά niche, έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις υψηλού περιθωρίου κέρδους, όπως είναι και στρατηγικός στόχος της εταιρείας. Το Altea είναι ένα μοντέλο που θα εξαφανιστεί από την γκάμα της SEAT, καθώς η ευρωπαϊκή αγορά των πολυχρηστικών μοντέλων αυτού του μεγέθους φθίνει διαρκώς. Ακόμα, η ισπανική εταιρεία προγραμματίζει την είσοδό της στα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα ύστερα από το 2020, διότι αφενός ακόμη δεν υπάρχει ζήτηση για τέτοια μοντέλα από τη SEAT και δεύτερον αναμένει η τεχνολογία αυτή, που υπάρχει ήδη στο Volkswagen Group βλ. VW Golf GTE και Audi A3 Sportback e-tron, να γίνει οικονομικά πιο προσιτή.

Η ισπανική εταιρεία θα ξεκινήσει και μια πρωτοβουλία για τη μείωση του λειτουργικού κόστους της που αποσκοπεί στην απλούστευση διαδικασιών και στην «εξάλειψη κάθε δαπάνης που δεν επηρεάζει τον πυρήνα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και διατηρώντας μόνο τις δραστηριότητες που προσθέτουν αξία». Με την πρωτοβουλία αυτή, η SEAT εκτιμά ότι θα εξοικονομήσει περίπου €100 εκατ. ετησίως. Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι ήδη από το 2014, η SEAT στοχεύει και βαδίζει σταθερά στο δρόμο της ανάπτυξης και της δραστικής μείωσης των απωλειών της. Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2014 (μετά φόρων) παρουσίασαν μεν απώλεια 66 εκατ. ευρώ, αλλά ήταν βελτιωμένα κατά 56% σε σχέση με το 2013, χρονιά κατά την οποία οι απώλειες έφτασαν τα €149 εκατ.

Ο δρ. Francisco Javier García Sanz, πρόεδρος του ΔΣ της SEAT, θέλησε να υποβαθμίσει τη σημασία των επιπτώσεων του dieselgate σε ό,τι αφορά την εταιρεία λέγοντας, «τώρα είναι η ώρα να δράσουμε με το βλέμμα μας στα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα πράγματα, ανεξάρτητα από τα νέα των πρόσφατων εβδομάδων». Και συμπλήρωσε, «Το Volkswagen Group έχει πλήρη εμπιστοσύνη στο σχέδιό μας για το μέλλον, σχέδιο απόλυτα ενσωματωμένο στη στρατηγική του. Τα μοντέλα που έχουμε εξαγγείλει για τα επόμενα δύο χρόνια θα φτάσουν στην αγορά όπως έχει προγραμματιστεί και θα συμβάλλουν στη αειφόρο ανάπτυξη της εταιρείας».

[Πηγή SEAT]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube