Η Porsche σταματάει την παραγωγή όλων των ντίζελ

Η Porsche σταματάει την παραγωγή όλων των ντίζελ

Η εταιρεία δε θα συνεχίσει να παράγει ντίζελ Macan και Panamera, προωθώντας παράλληλα «αλλαγή κουλτούρας» για την γκάμα της.

Η είδηση υπήρχε εδώ και αρκετό καιρό, αναφερόμενη όμως στο 2020.

Ωστόσο η απόφαση ελήφθη πολύ πιο νωρίς, προκειμένου να επιταχυνθεί και η «αλλαγή κουλτούρας» των πελατών της. Σε αυτό το πλαίσιο, η τελευταία γενιά της Cayenne έτσι κι αλλιώς δεν περιλαμβάνει καν έκδοση ντίζελ, ενώ πλέον σταματάει η παραγωγή των ντίζελ Macan και Panamera, των μοναδικών Porsche που υπήρχαν μέχρι σήμερα σε ντίζελ έκδοση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Porsche Macan S Diesel

Η επίσημη δήλωση της εταιρείας αναφέρει ότι «η παραγωγή της Macan S Diesel βρέθηκε εκτός προγράμματος, καθώς η ζήτηση των καταναλωτών μετακινείται ξεκάθαρα πλέον προς τις βενζινοκίνητες και τις υβριδικές εκδόσεις».

Υπήρξε ακόμα η πληροφορία ότι απόφαση σχετίζεται και με μια αναβάθμιση λογισμικού που θα χρειαζόταν προκειμένου τα εν λόγω μοντέλα να συνέχιζαν κανονικά τις πωλήσεις τους. Συν τοις άλλοις, με δεδομένο ότι το καλοκαίρι ξεκινούν οι μετρήσεις κατανάλωσης και ρύπων σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, θα έπρεπε να δοθούν εκ νέου εγκρίσεις Τύπου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στο κόκκινο η ζήτηση των υβριδικών Porsche Panamera

Αυτή είναι μια διαδικασία που η Porsche ήθελε προφανώς να αποφύγει, οπότε θεώρησε τη στιγμή κατάλληλη να λύσει ριζικά αυτό το «πρόβλημα». Έτσι κι αλλιώς το ντίζελ δεν είναι και κάποια ιδιαίτερη παράδοση για την εταιρεία, αφού πάνε μόλις 16 χρόνια από το 2002 που το εγκαινίασε η πρώτη γενιά της Cayenne.

Δεν είναι μάλιστα απίθανο να δούμε κι άλλες εταιρείες να παίρνουν παρόμοιες αποφάσεις μέχρι το καλοκαίρι, προσπαθώντας να απλοποιήσουν τη γκάμα τους και να προετοιμάσουν το έδαφος για την υβριδική μέρα που ξημερώνει.

Κι εδώ που τα λέμε, ειδικά εταιρείες σαν την Porsche δεν έχουν κανένα λόγο να μην το κάνουν. Ειδικά από τη στιγμή που το ντίζελ δε δίνει σημαντική βοήθεια στις πωλήσεις (μόλις το 15% για το 2017), ενώ παράλληλα το 60% των Panamera που πωλούνται είναι υβριδικές.

Ούτε και τίθεται θέμα απόσβεσης κάποιας επένδυσης βέβαια, αφού η Porsche ποτέ δεν εξέλιξε το δικό της πετρελαιοκινητήρα. Χρησιμοποιούσε τους TDI κινητήρες της Audi και κρατούσε τα κονδύλια της για τη βενζίνη αλλά και τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης που σε λίγο καιρό θα μας δώσουν μοντέλα όπως η υβριδική 911 και το αμιγώς ηλεκτρικό Mission E.

[Πηγή: Autocar.co.uk]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube