Η Bridgestone εξελίσσει καινούρια λάστιχα για την 25χρονη Jaguar XJ220

Η Bridgestone εξελίσσει καινούρια λάστιχα για την 25χρονη Jaguar XJ220

Μεγάλος μπελάς για μικρές πωλήσεις. Όμως η περίπτωση της Jaguar XJ220 είναι ειδική και η Brigdestone αποφάσισε να κάνει τον κόπο.

Η Jaguar ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 25 χρόνια από την δημιουργία της XJ220 το 2017. Για να τιμήσει την επέτειο αλλά και για να μπορούν τα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν κανονικά στον δρόμο, η Bridgestone συνεργάζεται με τον προμηθευτή ανταλλακτικών Don Law Racing στην Μ. Βρετανία για να εξελίξει και να κατασκευάσει νέα λάστιχα για το αυτοκίνητο.

Η Jaguar XJ220 στον καιρό της ήταν το αυτοκίνητο παραγωγής με την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του κατασκευαστή. Από εκεί πήρε άλλωστε και το όνομά της. Ο αριθμός 220 είναι η εργοστασιακή τελική της σε μίλια. Η αρχική παραγωγή είχε προγραμματιστεί για 350 αυτοκίνητα. Είναι η τελική της ταχύτητα σε  km/h. Όμως τελικά, όταν η παραγωγή σταμάτησε το 1994, είχαν φτιαχτεί 275 κομμάτια. Η Don Law Racing είναι ουσιαστικά το παγκόσμιο κέντρο για την φροντίδα αυτού του σπάνιου είδους που αποτελεί σήμερα η Jaguar XJ220.

Η Bridgestone ήταν ο αρχικός προμηθευτής των ελαστικών πρώτης τοποθέτησης. Μια αγορά 275 αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά μικρή, αλλά εδώ μιλάμε για ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα στην πρόσφατη ιστορία, οπότε δεν θα μπορούσε να αφήσει τους ιδιοκτήτες στην τύχη τους. Η κανονική παραγωγή των ειδικά εξελιγμένων για την XJ220 ελαστικών έχει σταματήσει εδώ και χρόνια, όμως τώρα ο Ιάπωνας κατασκευαστής ελαστικών δουλεύει με τους μηχανολόγους που ήταν και τότε υπεύθυνοι για το project και με τον τότε οδηγό εξέλιξης για να δημιουργήσουν ένα νέο τύπο. Χρησιμοποιούν μάλιστα το σασί προπαραγωγής #004 για τις δοκιμές εξέλιξης. Οι διαστάσεις θα είναι 255/45 ZR17 για μπροστά και 345/35 ZR18 για πίσω.

Το αρχικό concept που παρουσιάστηκε το 1988 ήταν τετρακίνητο, με ατμοσφαιρικό V12. Έχοντας όμως να αντιμετωπίσει υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό, στο πρόσωπο της Porsche 959 και της Ferrari F40, η Jaguar συνεργάστηκε με την αγωνιστική ομάδα του Tom Walkinshaw (TWR) και τελικά, τέσσερα χρόνια μετά έβαλε στην παραγωγή αυτό το πισωκίνητο κουπέ με έναν biturbo V6. Κάποιοι υποψήφιοι πελάτες που είχαν αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον έκαναν πίσω τελευταία στιγμή, ίσως γιατί τους ενόχλησε που δεν ήταν V12 ή γιατί το αυτοκίνητο απέτυχε να πιάσει τα 220 mph (354 km/h) τελικής ταχύτητας (έπιασε 217 mph, δηλαδή 350 km/h).

Στην πορεία, η Jaguar δεν ακολούθησε την Porsche και την Ferrari στην κατασκευή κορυφαίων σούπερκαρ. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο χρηματιστήριο των δημοπρασιών. Με τις 959 και τις F40 να ξεπερνούν εύκολα το ένα εκατομμύριο δολάρια και μία XJ220 σε εξαιρετική κατάσταση να πωλείται κάτι λιγότερο από τα μισά πέρσι.  

Πηγή carandriver.com

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube