H EE ερευνά τις ιταλικές εκπομπές ρύπων, υποστηρίζει δημοσίευμα

H EE ερευνά τις ιταλικές εκπομπές ρύπων, υποστηρίζει δημοσίευμα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε νομική διαδικασία εναντίον της FCA και του ιταλικού κράτους σχετικά με τις εκπομπές ρύπων.

Ένα Dieselgate Νο2 θα μπορούσε να βρίσκεται προ των πυλών, καθώς εγκαλούνται από την ΕΕ σχετικά με παράνομο λογισμικό για τη χειραγώγηση ρύπων τόσο η Fiat Chrysler Automobiles όσο και η ιταλική κυβέρνηση.

Το θέμα ανακινήθηκε ύστερα από καταγγελία της γερμανικής κυβέρνησης σε συνέχεια των αποτελεσμάτων δοκιμών τις οποίες διεξήγαγε, αποκάλυψε χθες η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt. Βάσει της αναφοράς, η ΕΕ θα ξεκινήσει νομικές ενέργειες ενάντια στην Ιταλία και ειδικότερα, εναντίον του υπουργείου Μεταφορών της χώρας.

Οι νομικές ενέργειες κουνούν τα δάχτυλο στο ιταλικό υπουργείο Μεταφορών επειδή δεν είναι ιδιαίτερα προσεκτικό στον έλεγχο των ρύπων που αφορούν την FCA, στον απόηχο της κρίσης του Dieselgate που έπληξε τον όμιλο Volkswagen.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Συσκευή παράκαμψης δοκιμών καυσαερίων σε FIAT 500X;

Η αναφορά υποστηρίζει ότι υπάλληλοι της ΕΕ έχουν αναμιχτεί με εθνικές κυβερνήσεις της Ευρώπης, ερχόμενοι σε συνεννόηση με μεγάλους κατασκευαστές σχετικά με τους ρύπους, την ίδια στιγμή που η ΕΕ προσπαθεί να απεικονίσει μια αυστηρότερη ρυθμιστική παρουσία.

Η χειραγώγηση των μετρήσεων ρύπων από το περιβόητο Dieselgate της Volkswagen αποτέλεσε τη θρυαλλίδα για να πάρει εμπρός ο μηχανισμός της γερμανικής υπηρεσίας Μεταφορών (KBU) που ανακάλυψε ένα φερόμενο ως διακόπτη λογισμικού ή συσκευή παραπλάνησης που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι μοντέλα της FIAT εκπέμπουν στον πραγματικό κόσμο υψηλότερες εκπομπές απ’ ό,τι στα χαρτιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Dieselgate και για την FCA;

Οπλισμένη με νέο όραμα για ανεξάρτητες δοκιμές αυτοκινήτων σχετικά με τις εκπομπές τους, η KBU κατήγγειλε την FCA και την ιταλική κυβέρνηση στο ερευνητικό σώμα της ΕΕ. Επιπλέον, τον περασμένο Φεβρουάριο, ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεσολαβήσει μεταξύ της ίδιας και της ιταλικής υπηρεσίας Μεταφορών, η οποία διαμεσολάβηση και απέτυχε.

Και ενώ το ιταλικό υπουργείο δεν απάντησε στη σημερινή κλήση, στο παρελθόν είχε αρχικά σνομπάρει και στη συνέχεια  αντικρούσει τους ισχυρισμούς της KBU με χιούμορ και περιφρόνηση. Στη συνέχεια επανέλαβε τις δοκιμές στα εγκαλούμενα μοντέλα της FCA νωρίτερα τον Φεβρουάριο, επιμένοντας ότι τα αυτοκίνητα ήταν «καθαρά».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο νομικός βραχίονας της ΕΕ, στο τέλος του 2016, άνοιξε φάκελο εναντίον πέντε χωρών για παρόμοιες περιπτώσεις, περιλαμβανομένων των Γερμανίας, Ισπανίας και Βρετανίας, με την κατηγορία ότι δίνουν μεγάλη ελευθερία στις εθνικές τους βιομηχανίες. Η τελευταία νομική ενέργεια δε, πήγε ακόμη μακρύτερα, εγκαλώντας την ιταλική κυβέρνηση ότι συνεννοείται με την FCA προκειμένου να κρατήσει κρυφό το «παράνομο λογισμικό» από τα μάτια της ΕΕ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ιταλική έρευνα για ρύπους κάνει τα στραβά μάτια στην FCA, υποστηρίζει το Reuters

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αθώα η Opel για το δικό της dieselgate στη Γαλλία, μόλις αγοράστηκε από την PSA

Στην καρδιά των επιχειρημάτων εναντίον της FCA βρίσκεται η κατηγορία ότι τα Doblo, 500X και Jeep Renegade απενεργοποιούν βασικούς ελέγχους εκπομπών ντίζελ, 22 λεπτά ύστερα από την έναρξη της ρουτίνας των επίσημων δοκιμών μέτρησης. Όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η FCA επιχειρηματολόγησε ότι αυτό συμβαίνει νόμιμα και κάνοντας χρήση των εξαιρέσεων του προτύπου κύκλου δοκιμής Euro 6 για να προστατευθεί ο κινητήρας ή για ασφάλεια.

Αυτά τα «παραθυράκια» χρησιμοποιήθηκαν ευρέως και τη χρήση τους επικαλέστηκαν συχνά πυκνά οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οδηγώντας τις Ford, Renault, Opel και Mercedes-Benz να χρησιμοποιούν «θερμικούς» διακόπτες που απενεργοποιούσαν του μηχανισμούς περιορισμού των ρύπων κάτω και πάνω από κάποια θερμοκρασία. Για την Daimler, για παράδειγμα, ήταν κάτω από τους 10 ºC και πάνω από τους 26 ºC.

[Πηγή Handelsblatt μέσω Reuters

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube